Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje kwaliteit foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje kwaliteit foto

    Ik heb me zopas dus een Canon powershot A80 gekocht samen met 256 MB geheugen. Ik kan 123 foto's maken op 2272 x 1704 als ik de instelling kies 'superfijn'. Voor hier is dit genoeg maar als ik bvb op vakantie ga wil ik er toch wel meer kunnen maken. Hoe los ik dit het best op zodat de kwaliteit nog altijd héél goed is. Als ik de foto's 1600 x 1200 maak kan ik er al 246 maken. behoud ik 2272 x 1704 maar zet ik de kwaliteit op 'fijn' kan ik er 222 maken. Wat is eigenlijk het verschil ? ik resize de foto's achteraf toch dus is het niet beter 1600 x 1200 te gebruiken op superfijn dan de andere instelling ? verlies ik hierdoor eigenlijk een aantal megapixels of .... ???

  • #2
    Voor op reis is 1600 X 1200 toch voldoende?
    Als je weet dat je gaat resizen, bv een groepsfoto waar je achteraf wil aan veranderen of uithalen... dan trek je die in een HQ formaat.
    En dan is 't prima.
    Maar de beste oplossing en zeker op reis is een CF kaartje bijkopen , want 256 MB is wel ietsje weinig voor een reis.

    Comment


    • #3
      Veel verschil tussen fine en superfine is er denk ik niet dus... Mocht je later grote afdrukken willen maken is een groot formaat wel beter lijkt me. Mooi toestelletje trouwens, vriendin heeft er ook eentje.
      Groeten,
      Ronald
      http://fotografie.jouwweb.nl/

      Comment


      • #4
        thx for the info

        Comment

        Working...
        X