Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Highcontrast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Highcontrast

    zoals thread hierboven heb ik een 70-200 f2.8 IS USM lens gekocht van highcontrast op 17 januari. Betaald en overgeschreven...

    Nu hoor ik amper iets van hem/haar. Ik heb een gsmnummer uit nederland welke niet werkt en geen antwoord op komt. Reageren via BD doet hij al evenmin.

    Héél eigenaardig dat en het tel. nr niet werkt en je niks hoort. Hij/zij heeft me verschillende keren gezegd dat de lens opgestuurd was.

    eerste excuus: naamkaartje is er afgevallen en post heeft de lens teruggestuurd.
    tweede excuus: lag in het ziekenhuis
    derde excuus: is nogthans verstuurd...

    Op de vraag voor meer contactgegevens of trackingnummer van het pakje krijg ik geen antwoord.

    Ook van BelgiumDigital krijg ik geen respons op mijn vraag wat ik best kan doen.

    Ik heb de indruk dat ik opgelicht ben!

    Gezien mijn PB's door de leiding niet worden beantwoord en mijn eSupport vraag zonder antwoord wordt gesloten plaats ik mijn frustratie maar hier.

    Alhoewel BD hier niks kan aan doen en geen verantwoordelijkheid in draagt vind ik dat ik op zijn minst een antwoord mocht verwachten en dat andere leden geïnformeerd worden. Nu blijkt dat er nog iemand zijn geld kwijt is: Zijn we al met 2...

    UPDATE: ondertussen heeft deze leuke meneer 4x hetzelfde objectief verkocht aan verschillende leden. Ik verodnerstel dat het admin team van BD toch wel met wat IP info kan komen opdraven. We kunnen dit toch niet als normaal beschouwen dat leden van dit forum worden AFGEZET zonder dat er ook maar iets aan gedaan wordt?
    Last edited by Phalanx; 16 februari 2011, 16:54. Reden: UPDATE

  • #2
    Re: Highcontrast

    Damn......ik wilde die 70-200 2.8 IS ook maar ben er van af gestapt toen ik begon onraad te ruiken.
    Die oplichter had nog geen enkel bericht geplaatst op BD. Hij had geen vraagprijs maar wilde wel de lens verkopen aan 700 euro.
    Ik vroeg zijn naam en adres. Even gezocht op internet. Dat huis bleek te koop te staan en de laatste inwoner was iemand anders.

    Stap naar de politie. Via het rekeningnummer moeten ze de oplichter kunnen tracen. Doet me sterk denken aan die oplichter die fiktieve vakantiehuizen verhuurde in Spanje, die was toevallig ook uit het Utrechtse.

    Dikke miserie hé! Ik hoop dat nog goed komt en je centen terug krijgt.
    Een Canon en een paar bokaalglazen.

    Comment


    • #3
      Re: Highcontrast

      in zo'n geval zou BD toch een IP adres mogen doorgeven aan bevoegde instanties.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Highcontrast

        Dat is klote zeg.
        Begrijp ik het goed? de advertentie stond hier op de site?
        die moet dat terug te vinden zijn.
        rek. nr moet ook te achterhalen zijn lijkt mij.
        zoals hierboven beschreven aangifte doen.
        sterkte ermee
        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

        Comment


        • #5
          Re: Highcontrast

          Ik heb het adres maar waarschijnlijk fiktief.
          Spoorstraat 14 9989 BR Warffum


          Bankgegevens:

          Naam: C. Kok
          IBAN/SEPA Nummer: NL86INGB0753384183
          BIC Nummer: INGBNL2A
          Banknaam: ING BANK N.V
          Een Canon en een paar bokaalglazen.

          Comment


          • #6
            Re: Highcontrast

            al deze 'valse' gegevens hebben we ook al. De politie trouwens ook. Waarschijnlijk leest onze vriend zelfs mee terwijl we dit schrijven...

            Ik zie het wel goed komen want sporen heeft hij toch al nagelaten.

            Comment


            • #7
              Re: Highcontrast

              Zo'n dingen regel je toch niet via de post
              En dan nog zo'n abnormale lage prijs.
              En een verkoper die totaal niet actief is op dit forum.

              Ik ben zelf ook al opgelicht, maar bij mij was het face 2 face en door professionele bende (lees: cash geld afgenomen en in ruimte opgesloten).
              Dus dingen via de post betalen, doe ik zelden voor meer dan 200 á 300 euro bij onbekenden én vooral kijken wie de verkoper is. Internet is daarvoor zeer handig.

              Comment


              • #8
                Re: Highcontrast

                Oorspronkelijk geplaatst door Phalanx Bekijk bericht
                al deze 'valse' gegevens hebben we ook al. De politie trouwens ook. Waarschijnlijk leest onze vriend zelfs mee terwijl we dit schrijven...

                Ik zie het wel goed komen want sporen heeft hij toch al nagelaten.
                ik neem aan dat deze een ban heeft gehad
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: Highcontrast

                  Forumleiding
                  "Why fake it, when you can create it"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Highcontrast

                    Voor Belgie is het zo _dacht ik_ dat een overschrijving pas finaal is na 30 dagen of zo.
                    Je kan naar de bank gaan en vragen om het geld terug te vorderen. (lees de overschrijving ongedaan maken)

                    En anders zal het via de politie moeten gaan maar of ze iets gaan kunnen doen ...
                    Want oplichters verdwijnen met de noorderzon.

                    Ik hoop echt voor jou dat je je centen terug kan krijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Highcontrast

                      inderdaad xafke, ik had al opdracht gegeven aan de bank (net op tijd) zien of dat nog zin heeft gehad.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Highcontrast

                        Ongelofelijk hé, zelfs op BD zitten die ratten al...
                        Als ik iets wil kopen ga ik steeds eens kijken naar de verschillende topics van de verkoper en als het een eerste post is...
                        Duim voor een goede afloop.
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Highcontrast

                          Ik zou gewoon nooit overschrijven, cash of niks..
                          Andy Lemaire

                          andylemaire.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Highcontrast

                            Spijtig dat we moeten vaststellen dat oplichters overal opduiken en steeds blijven slachtoffers maken. Ik hoop dat de benadeelden hun geld terug krijgen, via welke weg ook.
                            Bij aangifte bij de politie ook onmiddelijk vragen dat ze bij BD (of hun provider) de logs van IP verkeer kunnen opvorderen zodat via deze wel z'n echte identiteit gevonden kan worden.
                            BD heeft niks met dit soort oplichting te maken, maar kunnen het zelf moeilijk vermijden. De naam van BD wordt door dit soort praktijken ook besmeurt. (Misschien kan BD zich ook nog burgelijke partij stellen)
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Highcontrast

                              vreemd dat BD in deze draadjes nog geen duidelijk standpunt heeft ingenomen over de zaak. Nog geen MOD aan het woord gehoord hierover. Een vaststelling natuurlijk, het forumreglement over kritiek op MODS wil ik niet schenden.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X