Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exif

    hoi,
    mss een domme vraag (ben nog leek) maar is er een mogelijkheid de exif van een geposte foto te zien?

    groetjes

  • #2
    Re: Exif

    Zeker... welke browser gebruik je?

    Comment


    • #3
      Re: Exif

      Oorspronkelijk geplaatst door dieter8500 Bekijk bericht
      hoi,
      mss een domme vraag (ben nog leek) maar is er een mogelijkheid de exif van een geposte foto te zien?

      groetjes
      Enkel indien de EXIF niet bewust of onbewust gestript is. Bij de gratis account van Flickr, bijvoorbeeld, is er geen EXIF meer in de foto zoals ie hier gelinkt is.
      Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.


      Er bestaan progjes, zowel voor Mackers als voor PC-gebruikers.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Exif

        ik vraag me nog altijd af wat we daar nu precies aan hebben.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Exif

          EXIF waarden leren me twee zaken:
          1. hoe een bepaalde foto genomen is (waaruit ikzelf ontzettend veel geleerd heb)
          2. als een bepaalde foto mislukt is, waaraan dat vaak ligt.

          Maar d'er zijn hier mensen, en misschien hoor je bij die groep, die EXIF waarden maar nikske vinden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Exif

            ik gebruik win internet explorer 8

            Comment


            • #7
              Re: Exif

              Ik gebruik Opanda
              Canon EOS 90D EFS 18-135

              Comment


              • #8
                Re: Exif

                Moet je bij Opanda eerst de foto opslaan op je pc om te kunnen uitlezen of zijn daarvoor ook andere mogelijkheden?

                Comment


                • #9
                  Re: Exif

                  In principe (enfin, op de Mac toch) "muis" ik gewoon (niet eens klikken!) over een foto die b.v. hierop BD staat, en druk ik een toets in. Bij mij is dat de Ctrl-toets (zelf zo ingesteld). Dan verschijnt rechts een venster met alle EXIF info. Tussen haakjes: op Mac is het vandaag de dag Exif Everywhere dat ik gebruik. Bij de vorige OS versie (Leopard ofte 10.5.x) gebruikte ik nog Reveal. Dat werkte enigszins anders (foto vanuit BD naar het icoontje van Reveal slepen dat zich in de Dock bevond, en alle EXIF waarden werden zichtbaar.
                  Ik vermoed, maar laat ons een Opanda gebruiker afwachten, dat Opanda een beetje werkt zoals ik hierboven voor Exif Everywhere beschrijf. Niet?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Exif

                    Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                    Moet je bij Opanda eerst de foto opslaan op je pc om te kunnen uitlezen of zijn daarvoor ook andere mogelijkheden?
                    Neen gewoon rechtermuisknop. Maar niet op alle foto's staan exif gegevens.
                    Canon EOS 90D EFS 18-135

                    Comment


                    • #11
                      Re: Exif

                      dat is één van de weinige nadelen die google Chrome heeft, geen exif gegevens kunnen opvragen
                      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                      https://sites.google.com/view/pdh65/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Exif

                        Voor FireFox de add-on "Fxif" (gewoon effe googlen)
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Exif

                          Ik gebruik hiervoor ook een plug-in, maar 'k weet niet meer welke juist. Had Apple vroeger geen pagina of gedeelte op hun website met allemaal downloads ? Ik heb die toen vanop die pagina gedownload, maar ik vind die pagina precies niet ?
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Exif

                            Deze?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Exif

                              Ik denk het, ja . De lay-out/look/feel is wel eh...nogal veranderd sinds de laatste keer dat ik op die pagina zat precies. Kan niet meteen zo'n plug-in vinden...

                              Sorry dat ik nu pas antwoord hé Les - ik had het vanmorgen nog net gezien maar had geen tijd meer om te antwoorden .
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X