Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak stopt met verkoop analoge camera’s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kodak stopt met verkoop analoge camera’s

    bron: ZDNet.be

    http://www.zdnet.be/news.cfm?id=33211

    mvg
    Orc@
    http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

    Canon EOS 10D
    Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

  • #2
    Ook gelezen in het Nieuwsblad.

    Geert N
    Nikon D80

    Comment


    • #3
      Is overal wel een topic, ook op dpreview.

      Het toont wel aan waar het met de fotografie naartoe gaat, alhoewel ik vermoed dat de grote analoge spelers wel nog een heel tijdje zullen doorgaan met analoog...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Wat is een analoge camera ? Bestaan die nu ookal?

        Comment


        • #5
          Originally posted by mic
          Wat is een analoge camera ? Bestaan die nu ookal?
          Hebben ze er onlangs gene opgegraven ?
          Staat die niet in het Gallo-Romeins museum ?

          Zou dat toch ook eens willen zien ...

          Comment


          • #6
            Originally posted by mic
            Wat is een analoge camera ? Bestaan die nu ookal?
            tja Mic...alle respect hoor...maar als die er nie waren...dan zat jij hier nu ook nie
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

            Comment


            • #7
              Originally posted by Huggy
              Originally posted by mic
              Wat is een analoge camera ? Bestaan die nu ookal?
              tja Mic...alle respect hoor...maar als die er nie waren...dan zat jij hier nu ook nie
              Ah, nu weet ik het, een analoge camera is een baarmoeder?
              Zo leren we hier nog iets bij....

              Comment


              • #8
                Originally posted by Huggy
                Originally posted by mic
                Wat is een analoge camera ? Bestaan die nu ookal?
                tja Mic...alle respect hoor...maar als die er nie waren...dan zat jij hier nu ook nie
                Ah, nu weet ik het, een analoge camera is een baarmoeder?
                Zo leren we hier nog iets bij....
                [/quote]

                mic,
                de kwaliteit van de digitale fotografie van nu is vergelijkbaar met de ANALOGE FOTOGRAFIE van de periode ±1955.
                De kwaliteit en kunstvorm van de fotografie is geevolueerd maar niet 'dankzij de digitale technologie'
                als 'oudere' mis ik wel de spanning van de ontwikkeling van het negatief dat je kon up-graden, bijsturen, de hardheid van het papier, de trucs bij de belichting enz...
                indien je de historie van de fotografie die zeker ANALOOG is, ontkent, dan ben je een kleuter zonder moeder die vrij snel zal ontsporen en het bos door de bomen niet meer zal vinden
                digitale fotografie is totaal anders en op zich ook boeiend maar kan en mag zijn roots nooit ontkennen

                mvrgr
                pie

                Comment


                • #9
                  Tja, maakt het eigenlijk wel uit of het analoge of digitale fotografie is? Uiteindelijk gaat het om stilstaandbeeldregistratie waar je verscheidenen technieken kunt voor gebruiken waar de analoge en de digitale fotografie deel van uitmaken.
                  Laat ons genietn van wat geboden wordt.
                  Ik had in een vorig leven ook een analoge doka, meestal werkte ik in kleur wat zeker ook heel spannend was. Op dit ogenblijk hebben we digitale mogelijkheden, waarom zouden we ze niet gebruiken? Ook dat kan heel spannend zijn als je je beeld begint te bewerken (dat deden we in doka toch ook).
                  De analoge fotografie zal nog wel blijven bestaan, ook de schilder- en beeldhouwkunst bestaat nog. Mogelijk zullen analoge fotografen op heel lange termijn terug hun eigen films en papier moeten prepareren zoals ze dat ook moeten doen voor oliedruk en andere heel oude procede's.

                  Ik hoop maar dat we op korte termijn beeldschermen en beeldschermprojectoren zullen krijgen die de huisdige digitale resolutie helemaal zullen aankunnen. Zolang we bij projectie beperkt zijn tot SVGA zal er onmogelijk een degelijk vergelijk voor diaprojectie zijn. Als we echter kunnen projecteren op onze zes of zelfs tien miljoen pixels zou diot wel eens anders kunnen worden. Nu verliezen we te veel details die wel in het bestand aanwezig zijn.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment

                  Working...
                  X