Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info over portretfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info over portretfotografie

    Hey allemaal,

    Ik heb enkele vraagjes. Kennissen van me bleken de foto's die op mijn facebook stonden wel te waarderen waardoor ze me vroegen of ik foto's kan nemen voor op de uitnodigingen van hun Eerste en plechtige communicant. Dit zou ik wel heel erg graag doen, maar toch had ik graag nog wat tips gehad over portretfotografie.
    Ik heb een Canon 350D met de kitlens 18-55mm en de Canon 70-200mm f4 USM. Kan ik hiermee al mooie portretten maken of moet ik investeren in beter?
    Alle andere belangrijke opmerkingen zijn welkom!

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

  • #2
    Re: Info over portretfotografie

    maak vooral gebruik van je 70-200mm op F4
    Dat zou moeten lukken... durf ver van je onderwerp te staan en sterk in te zoomen... dan wordt je DOF kleiner en je portret geïsoleerd van de achtergrond
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Info over portretfotografie

      Ja, dat dacht ik ook al. Is ook een lichtsterke lens, dus zou moeten lukken.
      De opnames maak ik waarschijnlijk best in RAW, zodat ik later de witbalans en dergelijke kan aanpassen?
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

      Comment


      • #4
        Re: Info over portretfotografie

        Als ze zo tevreden zijn dat ze willen dat jij die foto's maakt, dan heb je eigenlijk toch al een antwoord op je vraag...?

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: Info over portretfotografie

          Ik zou hier een 85 1.8 durven bij doen. Mocht het licht iets minder zijn. Bovendien heb je
          hiermee een hele mooie dof.

          Comment


          • #6
            Re: Info over portretfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            maak vooral gebruik van je 70-200mm op F4
            Dat zou moeten lukken... durf ver van je onderwerp te staan en sterk in te zoomen... dan wordt je DOF kleiner en je portret geïsoleerd van de achtergrond
            en doe dat zeker niet als in het protret de relatie van de persoon met zijn omgeving belangrijk is.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Info over portretfotografie

              Zet je camera in AV, f-waarde f4.0 met de 70-200 lens en maak je foto's zonder stress

              Als ze de foto's die je nu al hebt waarderen moet je niets nieuws uit de kast halen denk ik, een fout die dikwijls gemaakt wordt ... nieuw materiaal is niet noodzakelijk beter ... je moet er altijd even mee leren werken.
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Info over portretfotografie

                Ja ok, dat is wel waar, maar op mijn facebook, waar enkele van mijn foto's staan, staat er geen enkele portretfoto bij. Daarom dat ik wat twijfelachtig was. Maar het wordt dus de 70-200mm, zal wel lukken daarmee. Was eerst aan het overwegen om de 50mm 1.8 aan te schaffen, omwille van zijn geringe prijs. De 85mm 1.8 heb ik sowieso geen budget voor op dit moment.
                Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                Comment


                • #9
                  Re: Info over portretfotografie

                  Als portret je 'ding' zou zijn, zou ik geen seconde twijfelen om die 50mm te kopen. Ik heb zelf een 35mm 1.8 gekocht voor portretfotografie en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Info over portretfotografie

                    Zaterdag of volgende week woensdag is het zover. De foto's zouden buiten genomen moeten worden, met op de achtergrond een oude elektriciteitsfabriek. Ook had ze graag foto's gehad waarbij de kinderen in de Mini Cooper van mij zitten.
                    Ik zou voor de foto's met de Mini mijn kitlensje (18-55mm) gebruiken, zodat deze ook mooi scherp is rond de kinderen.
                    Voor de rest van de foto's (met de fabriek op de achtergrond) zou ik de 70-200mm f4 gebruiken, zodat deze fabriek wat wazig op de achtergrond staat.
                    Een vriendin van mijn moeder stelde ook voor om haar flitser te gebruiken (Metz Mecablitz 48). Zou dit een meerwaarde betekenen voor deze fotoshoot of is dit af te raden? Zelf dacht ik het goed te kunnen gebruiken bij de foto's van de Mini, om de gezichtjes mooi te belichten eens ze in de auto zitten.

                    Verdere instructies en tips zijn altijd welkom.
                    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Info over portretfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
                      Ja ok, dat is wel waar, maar op mijn facebook, waar enkele van mijn foto's staan, staat er geen enkele portretfoto bij. Daarom dat ik wat twijfelachtig was. Maar het wordt dus de 70-200mm, zal wel lukken daarmee. Was eerst aan het overwegen om de 50mm 1.8 aan te schaffen, omwille van zijn geringe prijs. De 85mm 1.8 heb ik sowieso geen budget voor op dit moment.
                      Wat houd je tegen om een chinese vrijwilliger (spreek echtgenote/schoonmoeder) aan te duiden en het gewoon te proberen; Je gaat ook niet naar het autorij examen zonder ooit in een auto gezeten te hebben ?
                      N
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment

                      Working...
                      X