Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veilige locaties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veilige locaties

    De voorlaatste week van mijn moederschapsrust gaat in, en ik zou deze laatste 2 weken "vrije tijd" nog optimaal willen benutten om wat mooie kiekjes te gaan nemen. Pas begonnen met kursusje fotografie en ik heb de microbe SERIEUSSSSS te pakken!

    Ik hou enorm veel van verlaten panden/industrie/locaties, maar voor ik aan mijn tochtje daarheen begin, zou ik toch zeker moeten zijn dat het veilig is, aangezien ik mijn 2 maanden oude zoontje meeneem.

    Om te vermijden dat we over puntige omheiningen moeten klimmen, dat we door plafonds vallen, dat we lastig gevallen worden door krakers/junks, of dat we op de vlucht moeten voor enkele bijtgrage waakhonden... graag jullie tips en hulp hierbij!

    Voorbeeldje: Dadipark ben ik geweest en dat was goed te doen! Ik dacht ook aan het oude zwembad in het recreatiedomein in Hofstade. Ik ben er nog niet naartoe geweest, maar dat lijkt mij wel veilig. Of niet?

    Andere?

    Héééél erg bedankt!

  • #2
    Re: Veilige locaties

    Doel?
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

    Comment


    • #3
      Re: Veilige locaties

      Neem MrT mee !

      Jan

      Comment


      • #4
        Re: Veilige locaties

        Geen enkele urban locatie is veilig... Ben persoonlijk heel verbaasd dat je je baby naar zo'n plekken meeneemt... Ik heb 2 kinderen en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hen mee te nemen... Nogal onverantwoord imo...
        Tommy
        My homepage : www.digitalviolence.be

        Comment


        • #5
          Re: Veilige locaties

          Oorspronkelijk geplaatst door MrsT Bekijk bericht
          ..............

          Ik hou enorm veel van verlaten panden/industrie/locaties, maar voor ik aan mijn tochtje daarheen begin, zou ik toch zeker moeten zijn dat het veilig is, aangezien ik mijn 2 maanden oude zoontje meeneem.
          niet doen....onverantwoord.
          wie moet jullie straks redden als het mis gaat?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Veilige locaties

            Inderdaad! Jullie hebben gelijk hoor. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn kleine prins in gevaar te brengen! Net daarom juist mijn vraag hier... Dat kan me een lange rit besparen als ik er aankom en moet vaststellen dat het niet verantwoord is en ik de kilometers voor niets heb gedaan.

            Doel is inderdaad een goed voorbeeld van wat wel kan. Dankjewel voor de tip! Dadipark ook (de deur staat er tegenwoordig gewoon wagewijd open). Buitenlucht en een gezonde wandeling doen een kleine uk geen kwaad, integendeel.

            Nog eens voor de duidelijkheid: ik heb niet de ambitie om ergens op of in te gaan klimmen of ergens in te breken of zo... Brrrrr! Mag er niet aan denken! No worries dus!

            Comment


            • #7
              Re: Veilige locaties

              Oorspronkelijk geplaatst door MrsT Bekijk bericht
              ........ Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn kleine prins in gevaar te brengen!

              Nog eens voor de duidelijkheid: ik heb niet de ambitie om ergens op of in te gaan klimmen of ergens in te breken of zo... Brrrrr! Mag er niet aan denken! No worries dus!
              Ohh....gelukkig.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Veilige locaties

                Oorspronkelijk geplaatst door MrsT Bekijk bericht
                Ik hou enorm veel van verlaten panden/industrie/locaties, maar voor ik aan mijn tochtje daarheen begin, zou ik toch zeker moeten zijn dat het veilig is, aangezien ik mijn 2 maanden oude zoontje meeneem.
                Het parlement in brussel?

                ik ga nooit alleen een verlaten pand, of industriële locatie binnen... en het mee nemen van je kleine, wil niet zeggen dat je niet alleen bent... er kan altijd iets voorvallen... je moet maar simpelweg met je voet ergens in vast komen te zitten... of je valt en breekt iets... stomweg... je kan je er heel je leven spijt van hebben... zoals reeds vermeld, er is nieks veilig...
                je kan evengoed mooie foto's maken in openbare gebouwen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Veilige locaties

                  Laat dat nou net het punt van dit topic zijn... Ik ga nergens heen als het niet veilig is! Risicofactor MOET 0 zijn, zonder in het absurde te treden, want in de auto stappen is de dag van vandaag ook levensgevaarlijk naturlijk. Ik apprecieer jullie bezorgdheid hoor, meer zelfs, ik deel ze ook! Dat kan ik niet genoeg benadrukken...

                  Er zijn heus wel locaties die even veilig zijn als een strand- of boswandeling, neen? Ik doelde meer op zoals: een mooie bunker in een patattenveld ergens (zonder de binnenkant ervan te hoeven zien!), of zoals in de fantastische tip van hierboven Doel,...

                  Iemand?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veilige locaties

                    Hallo,

                    Urbexlocaties worden eigenlijk nooit zomaar vrij gegeven, dit om nog meer vandalisme te voorkomen. Ook zijn de meeste locatie echt niet veilig om alleen naar toe te gaan (met of zonder baby).
                    Maarja, daar heb je natuurlijk al genoeg van gehoord. Er zijn ook echter wel locaties te die ook oud/ uitzien maar toegankelijk voor het open publiek zijn zijn. Je kan dan bijvoorbeeld ook je foto's zo nemen zonder dat je het ziet dat het een musea/burcht of dergelijke is .

                    Een voorbeeld hiervan is het concentratiekampù in breendonk. Hier even een Link


                    Wss zijn er nog plaatsen zoals dit.

                    Mvg John
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veilige locaties

                      Fort van Eben-Emael? Het is wel lang geleden dat ik er nog geweest ben...

                      Mijn vrouw is onlangs in Luik geweest, en ze zei me dat de industrieterreinen langs de Maas bij regenweer ook erg fotogeniek zijn. Geen idee van veiligheid - zij had een geleid bezoek, bij een klant daar

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veilige locaties

                        Het zwembad in Hofstade is heel goed te doen, als je even rondkijkt zie je zo waar naast de omheining kunt binnenwandelen.
                        Neem wat kleingeld mee om op de parking te kunnen staan van het Bloso-domein.
                        Daar was ik vorige zomer.

                        In Doel zie ik ook niet direct gevaar.
                        Wees wel vriendelijk tegen de krakers aldaar, en vraag of je hen mag fotograferen als je ze al zou willen fotograferen....mijn eigen ervaring.

                        Ik doe ook wel graag eens een urbexje, maar zoals reeds gezegd worden geen adresjes zomaar vrijgegeven.
                        Ik was dus ook al op plaatsen waar ze aan het afbreken waren, of aan het renoveren, alleen al omdat er geen informatie word vrijgegeven.
                        Maar ik begrijp de andere urbexers wel.

                        Waar je wel ook aan moet denken; oude leegstaande fabrieken houden wel enig gevaar in;
                        Instortingsgevaar, je moet steeds uitkijken waar je stapt, zodat je nergens doorzakt...
                        MAAR...hou er ook rekening mee dat die oude gebouwen dikwijls nog vol asbest zitten.
                        De leerrooierij Schotte bijvoorbeeld is ook gevaarlijk terrein, omdat ze vroeger het leer bewerkten met uiterst gevaarlijke chemische produkten die nu allemaal verboden zijn.
                        Het terrein is daar volledig vervuild, alleen daarom al ben ikzelf er nog niet binnen gegaan!

                        Veel sucses!
                        Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veilige locaties

                          Mijn to-do lijstje :

                          Doel
                          Eben-Emael
                          Breendonk

                          MBT Hofstade heb ik gisteren op het nieuws gehoord dat ze een extra omheining gaan plaatsen rond het domein. Dat zal ik dus maar van het lijstje schrappen

                          Heel erg bedankt voor de goeie tips allemaal!

                          Comment

                          Working...
                          X