Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

richtprijs per foto (lage resolutie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • richtprijs per foto (lage resolutie)

    Iemand ervaring met het verkopen van foto's op lage resolutie (600*400), enkel voor webgebruik en af en toe een verkoopsadvertentie, het zou op regelmatige basis zijn...

    Er wordt "officieel" gewerkt, met btw-nummer e.d.

    bestaat er een site met richtrprijzen voor dergelijke verkopen?

    alle ervaringen welkom,

    mvg, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

    Op zo'n lage resolutie zal je geen hoge prijzen kunnen vragen vrees ik.

    Je spreekt ook over een verkoopsadvertentie ... dat is dan toch zeker niet met deze web resolutie hoop ik ?

    Over hoeveel beelden spreek je ... zijn het foto's die je in opdracht moet maken of beelden die je al hebt ? Allemaal dingen om rekening mee te houden.

    Als het product foto's zijn die in hun opdracht gemaakt dienen te worden zou ik per uur rekenen eerlijk gezegd en niet per beeld.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

      zou gaan om een tiental foto's per wagen, exterieur, interieur...

      voor op website van verkoper,

      en op verkoopsites

      op lage resolutie (eerder 800*540 dan)

      groeten, Marc
      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

      Comment


      • #4
        Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

        Richtprijzen bestaan: Sofam Tarieven
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

          Ja ... zoals zo vaak gezegd en gehoord, het is wat de gek er voor geeft.
          Ik ben is gaan kijken naar de tarieven van Sofam, als je dat kan halen
          dan heb je mijn gemeende felicitaties.

          Verder kan ik LamboCars perfect volgen, als die je een uurtarief aanraadt
          mijn persoonlijke mening is dat een uurloon tussen de 75 en de 100 euro
          normaal zijn voor deze opdracht.

          MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

            richtprijzen lijken me niet echt realistisch (spijtig genoeg)

            zoals hierboven aangegeven, wat de gek ervoor geeft...

            toch bedankt voor de info

            groeten, Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

            Comment


            • #7
              Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

              Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
              richtprijzen lijken me niet echt realistisch (spijtig genoeg)
              Zo heel onrealistisch zijn die richtprijzen niet hoor.

              En even vergelijken met de hoger genoemde prijs per uur (maar dan wel eerlijk zijn en alles tellen, dus ook de postprocessing en je travel ed).
              Je bent dan al snel 2 tot 3uur aan het werk om 10 beelden te maken en te vekopen. dus de prijs 2 a 300€.

              Als je de berekening maakt volgens Sofam:
              Basisrecht voor publicatie op web: ~100€/beeld
              Daarvan afgetrokken:
              • 20% als het een eentalige site is
              • ze gaan regelmatig beelden afnemen dus meer dan 50 werken: -50%
              • als het een niet commerciele site is: -30%

              En dan kom je op 28€ per beeld.
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • #8
                Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

                Moest ik mijn commercieel werk "kunnen" verkopen aan de hand van de Sofam richtlijnen dan was ik al lang gestopt met werken en lag ik nu op een warm eiland
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Moest ik mijn commercieel werk "kunnen" verkopen aan de hand van de Sofam richtlijnen dan was ik al lang gestopt met werken en lag ik nu op een warm eiland
                  En dan was het eiland zelfs je eigendom ...

                  28 euro per foto, per shoot een tiental foto's ... komt op 280 Euro per shoot van één auto

                  Daar teken ik direct voor, reken zelfs nog geen verplaatsing meer aan

                  Beetje redelijk blijven hé, niemand betaald bijna 300 Euro om een auto te laten fotograferen voor verkoop online (want daar gaat het om als ik tussen de lijntjes lees ... af en toe een 'in print' advertentie, maar verder een tiental foto's per auto op regelmatige basis.

                  Mijn 'CD-Only' package is een shoot van een uur met een auto op één locatie, klant krijgt alle foto's op originele resolutie ... en betaalt hier 45 Euro voor ... en krijgt meer dan 10 foto's mee hoor

                  Voor een verkoop online ga je echt geen uur per foto in post processing steken hé, die mannen moeten het van volume hebben ... moet er per auto nog een brochure gemaakt worden kan je layout kosten aanrekenen en post processing, maar dan speel je op een ander niveau mee hoor.

                  Als TS voor elke auto 25 tot 50 Euro kan krijgen voor 10 beelden denk ik dat hij een mooie zaak doet, zeker als dit een mooie stroom van verschillende aanvragen wordt.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: richtprijs per foto (lage resolutie)

                    @ Lambocars

                    hetgeen jij hier vertelt, kan ik mij helemaal in vinden, zal eens iets op papier zetten...

                    iedereen bedankt voor zijn bijdrage,

                    groeten, Marc
                    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                    Comment

                    Working...
                    X