Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen naar ander merk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstappen naar ander merk?

    Gewoon even uit interesse, wie heeft (er al aan gedacht) om over te stappen naar een ander merk? En waarom?

    Zelf ben ik het totaal niet van plan maar je hoort het dikwijls wel eens als uitspatting van iemand.. Nu wil ik gewoon even polsen wie het meent.

    Blijkbaar kan ik er geen poll van maken?
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

  • #2
    Re: Overstappen naar ander merk?

    ander automerk ?

    wat camera's betreft blijf ik bij Nikon, heel tevreden gebruiker.
    het is nog niet bij me opgekomen om over te stappen naar een ander merk.

    Comment


    • #3
      Re: Overstappen naar ander merk?

      Cameramerk ja, ik wou een poll maken met 'overstappen naar Canon/Nikon/Sony/...' maar krijg dit niet voor elkaar..
      Andy Lemaire

      andylemaire.be

      Comment


      • #4
        Re: Overstappen naar ander merk?

        De enige reden die 'k zou kunnen bedenken om over te stappen is de MP-E 65.

        Maar een paar keer een Canon in mijn handen gehad en die haalt het voor mij toch niet qua bedieningsgemak tegenover een Nikon.

        Ben blij met mijn keuze van destijds en zal dat normaliter ook wel blijven.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Overstappen naar ander merk?

          Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
          Cameramerk ja, ik wou een poll maken met 'overstappen naar Canon/Nikon/Sony/...' maar krijg dit niet voor elkaar..
          7.4. Petities en enquêtes

          In het verleden zijn petities en enquêtes vaak de oorzaak geweest van oeverloze discussies. Daarom is het oproepen om petities te ondertekenen of het organiseren van enquêtes via het forum in regel niet toegestaan.

          Uitzondering wordt gemaakt voor enquêtes en polls (al dan niet op het forum zelf) die opgesteld worden door of uitgaan van de forumbeheerders, of wanneer deze als promotie dienen voor de www.belgiumdigital.com website en het Belgiumdigital forum. Een verdere uitzondering kan gemaakt worden indien (digitale) fotografie het onderwerp uitmaakt van de petitie of de enquête. Vraag dan wel op voorhand toestemming aan de forumleiding.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Overstappen naar ander merk?

            denk dat de meeste merkvast blijven, vanwegen de al reeds in het bezit hebbende lenzen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Overstappen naar ander merk?

              Ik ben bij Canon terecht gekomen omdat ik al een slechte printer van die firma had. En ik
              blijf erbij. Deels omdat ik tevreden ben. Deels omdat ik niet geloof dat er binnen eenzelfde
              prijsklasse veel verschil is.
              Maar het belangrijkste is dat ik vroeger een smeerlap van een hond had. Ik werd eens door
              een man of vier overvallen. En hij koos hun zijde. Die hond was zwart en noemde Nikon.

              Comment


              • #8
                Re: Overstappen naar ander merk?

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                ..........
                Maar het belangrijkste is dat ik vroeger een smeerlap van een hond had. Ik werd eens door
                een man of vier overvallen. En hij koos hun zijde. Die hond was zwart en noemde Nikon.
                tja....dan maar beter die hond waar je je naam aan hebt verbonden hè.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Overstappen naar ander merk?

                  Merkvast voor fotografie gaan de meeste wel zijn.
                  Vooral uit bugetaire reden.
                  Camera is zowat het goedkoopste onderdeel, tzijn al de speeltjes die er op en rond horen die veel geld kosten en meestal zo gemaakt zijn dat ze enkel op het eigen merk werken.

                  Fabrikanten weten dat ook, en profiteren er wel eens van om accesoires duur in de markt te zetten omdat je toch niet anders kan.

                  Maar er is een grens, en ergens kan je het beu worden.
                  Dat is dan meestal wel iets dat al lang zit te zinderen en gaat dan zeker ook niet over 1 nachtijs gaan.
                  Waar fabrikanten niet bij stil staan is dat het materiaal ook snel verouderd.
                  Als je dan slim speeld kan je voor je volgende upgrade metteen overstappen naar een ander merk, je oude briel tweedehands aanbieden, en je koopt alles nieuw aan voor je nieuw body.

                  Dus zo onrealistisch is het zeker niet, menig stappen over en keren nooit meer terug.
                  Zeker voor wie het zich kan permiteren is een overstap snel gemaakt en gaat in 1 keer.

                  Oude lenzen (duurste opties) gaan lekker van de hand in tweedehands, en je gaat netto een moderne upgrade doen voor pakweg een slordige 30% verlies in waarde + opleg voor je modernisering, wat niet zo veel is.

                  Om de 4 jaar moet je toch een nieuwe pc kopen ook, voor fotografie hebben we er nog iets meer voor over denk ik.
                  Tis allemaal rap gebeurd.
                  Fabrikanten kunnen best luisteren en gevolg geven aan de ergernissen van hun klanten.
                  Goei service geven en zo en dan blijven ze wel trouw.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstappen naar ander merk?

                    ik blijf bij Nikon omdat de keuze toen gemaakt werd. het is niet Nikon om de Nikon. Ik zou even gelukkig zijn met Canon of Sony.

                    Ik ben wel van plan om, als het financieel eens past, er een Mamiya 6 of 7 bij te nemen.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstappen naar ander merk?

                      Ik heb jaren geleden voor Nikon gekozen omdat:

                      * er iets meer oude lenzen op de tweedehands markt waren.
                      * lenzen (en andere accessoires) vanaf 1976 te gebruiken zijn.
                      * het toenmalige instapmodel (D50) mij steviger en betrouwbaarder leek dan dat van de concurrentie (te plastiek)
                      * ik lenzen onderling kan gebruiken op digitaal & écht oude analoge bodies (FE2).

                      Ik blijf bij die redenen en zoals hierboven al gezegd, eens je een collectie aan lenzen en (waaronder een paar van 30 jaar geleden ) en dus een "systeem" hebt, is overstappen op een andere merk voor mij compleet ondenkbaar. Ik ben tevreden qua body, lenzen en systeem. En zal dat ook zijn met de volgende.

                      Tenzij Nikon plots betrapt wordt op kinderarbeid of Moebarak vanaf morgen CEO van Nikon wordt ofzo.

                      Iemand die een alleen een instapbody+kitlens heeft van 4jaar geleden en een nieuwe/betere camera wilt, tja die kan nog alle kanten uit natuurlijk....

                      Verder heb ik ook nog specifieke toestellen die ik niet kocht om hun merk, maar om hun toepassing, nostalgie etc... (Hasselblad, Yashica rangfinder....)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstappen naar ander merk?

                        Mijn allereerste digitale reflex was een Nikon, maar toen ik vorig jaar mijn entery-level-camera inruilde voor een semi-pro model, koos ik voor pentax temeer omdat ik opzoek was naar een concept die weersresistent en stevig is, goed presteert en niet na een half jaar de helft in prijs zakt. En bij dat laatste voel ik mij bij pentax het meest op mijn gemak, bij wijze van spreken. Erg prijs vast, hetgeen ze uitbrengen is het maximum van hun kunnen op dat moment voor een eerlijke prijs. Hun objectieven-park vindt ik ook top.
                        "Why fake it, when you can create it"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstappen naar ander merk?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          tja....dan maar beter die hond waar je je naam aan hebt verbonden hè.
                          grt,bouk.
                          Zoveel is zeker, hoor Bouk. Vannacht, in één van mijn trieste dromen, zat hij weer even
                          naast me, aan de Maas. Niet lang. Maar net lang genoeg om me te troosten. Ik herinner
                          me nog hoe hij wegliep en even, één keer, achterom keek. Als wou hij zeggen dat alles
                          goed zou komen.
                          Dat ik me geen zorgen moest maken.
                          Over kinderen die luid in de lach schieten als ik op de eerste schooldag recht moet staan
                          in school, en de namen niet kan noemen van mijn pappa of mamma, en de lerares ook
                          staat te lachen tot ze rood wordt terwijl ik in mijn broek pis van de angst.
                          Maar Doudeke is al verdwenen. De Maas kronkelt eenzaam als een haringzilverkleurige
                          slang verder door 't zwarte veld en de nacht draagt de stilte als een kostbaar sieraad...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overstappen naar ander merk?

                            Ik ben overgestapt van FujiFilm naar Canon... en daar ben ik achteraf blij mee ook !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overstappen naar ander merk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              denk dat de meeste merkvast blijven, vanwegen de al reeds in het bezit hebbende lenzen.
                              grt,bouk.
                              Denk dat dit inderdaad een belangrijke factor is...

                              Ik ben zelf één keer overgestapt, ben ooit begonnen met Pentax en ben begin 2008 overgestapt op Canon. Reden hiervoor was dat ik bij Pentax niet het glas kon krijgen wat ik zocht (met name een goede telelens, toen ik switchte naar Canon ben ik direct begonnen met de 100-400L).

                              Ik zou nu zeker niet meer switchen ondanks dat ik het idee heb dat Nikon op dit moment toch wel de betere body's in het assortiment heeft (met name de D700)... Ik zou veel te veel geld erop toe moeten leggen om al mijn huidige L lenzen te vervangen voor gelijkwaarde Nikkor objectieven. En bovendien ben ik er ook zeker van dat Canon straks wel weer met wat beters komt... Als je telkens het beste wil, kun je wel aan het switchen blijven
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X