Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

    voor mijn cursus fotografie ga ik voor het thema licht aan light painting doen, maar weer iemand een leuke locatie in vlaams brabant ergens hiervoor? natuurlijk niet te akelig want moet er alleen in de donker naartoe :-)

    we hebben ook nog een thema mens, waar ik graag mooie foto's van een persoon wou maken in een verlaten fabriek, iemand ideetjes? liefst ook in vlaams-brabant.

    grtjs
    magalie

  • #2
    Re: leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

    je bent van leuven (of buurt van?) voetgangerstunnel naar sportkot (onder de ring, vroeger was die heel donker, tegenwoordig weet ik het niet meer.) in het sportkot zelf heb je het openlucht amfitheater, ook wel hier en daar een dode muur zonder licht op. ,
    de brug aan de vaartkom (aan den hungaria enzo...)
    lege toegankelijke gebouwen vind je ook terug in tongerlo, oud legerkamp met nog minstens 2 grote lege hangar's.
    verder weet ik ook niet diret iets, zal er eens over brainstormen
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

      ik woon in erps-kwerps dus een 12 km van leuven, maar is dus ok e:-)
      kan daar al zeker eens gaan zien, maar voor een verlaten fabriek zoek ik echt iets met charme, dat zou voor modelfotografie zijn :-) om te proberen natuurlijk e want ben een beginner :-)

      Comment


      • #4
        Re: leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
        ..., maar voor een verlaten fabriek zoek ik echt iets met charme, dat zou voor modelfotografie zijn :-) om te proberen natuurlijk e want ben een beginner :-)
        Maak je het voor jezelf dan niet wat te moeilijk ?
        (model aansturen, lichttechnieken in een moeilijkere plaats,..)
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

          ik weet niet :-)
          zo leer je toch? :-)

          Comment


          • #6
            Re: leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
            ik weet niet :-)
            zo leer je toch? :-)
            Positieve gedachte, maar uit ervaring (vallen en opstaan) leer je het meest als je net je limieten verlegd en niet als je grote sprongen maakt met meerdere variabelen in omdat de beinvloeding van deze op elkaar het geheel zo complex maakt dat je er niet meer uitkomt wat nu wat veroorzaakte.
            Je weet best voor jezelf wat je kan en wat je voor ogen hebt, dus ga ervoor
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

              ik denk ook, doe thuis eens alle lichten uit, zet je model voor een raam en een spot met continu licht (halogeen spot) op de struik of haag die je door het raam ziet.
              Natuurlijk heb je niks klaargezet voor je model er is, je hebt alleen al je materiaal al klaar liggen. Dus: model komt toe, je zegt wat je wil. (en ik wil een leuke pose zien waarbij je model mooi belicht is zonder storende slagschaduw en met zicht op de struik door het raam, dat moet niet volledig doortekenend zijn, maar toch wel wat detail) en je begint.

              zelfs dan wens ik je al veel succes toe en dat is thuis...

              maar het is wel een heel goeie oefening voor je echt op verplaatsing gaat. want daar is het mogelijk nog gevaarlijk ook (putten, vuilnis) en koud, vochtig en geen backup van batterijtjes, of even het licht aandoen om meer te zien...

              maar ik wens je hoe dan ook veel succes, model fotografie in urban settings, het is niet iedereen gegund...
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

                hihi zo te horen wil ik dan toch te ver grijpen meteen :-)
                nu ja model, tis mijn zus e :-)
                we hebben het thema mens waar we drie foto's moeten van inleveren ook en ja wou leuke locatie, maar dus geen goed idee precies? :-) en ja ik heb hier niet echt een goed raam om die test te doen, alleen grote ramen heeeeeeeel grote ramen :-) en niet te bereiken; momenteel ook geen struiken of hagen, tuin is opengebroken zijn verbouwingen gebeurt :-)

                Comment


                • #9
                  Re: leuke plaats voor lightpainting gezocht + verlaten fabriek gezocht

                  dan doe je de test voor een hoop rommel (ook urban.) je zet een felle spot op de rommel en je gebruikt je flashes om het model uit te lichten...

                  zo'n oefening doet veel!!!

                  Tom
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment

                  Working...
                  X