Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

light painting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • light painting

    hey!
    ik volg momenteel een cursus bij het cvo leuven en ons volgende thema om foto's te maken is licht.
    ik zou hier eens light painting voor willen proberen. Nu men gebruikt daar vaak kleine ledlampjes voor in verschillende kleuren, maar waar kan ik dat kopen? En hoe stel ik mijn camera in voor light painting?

    ook ben ik op zoek naar een plasmabol, goedkoop want het is voor een speciale foto ervan te proberen maken.

    KUNNEN JULLIE MIJ HELPEN? :-)
    please! :-)

    groetjes,

    magalie

  • #2
    Re: light painting

    In de meeste electrohandels vind je wel kleine goedkope LED zaklampjes.
    Kleuren: gewoon een kleurfiltertje ervoor houden
    Lightpainting: ruimte goed verduisteren (liefst helemaal pikdonker). Eventueel zelf ook zwarte of donkere kledij aandoen. Camera op statief en lange sluitertijd kiezen en dan maar tekenen in de lucht....
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: light painting

      en waar vind ik dan een kleurfiltertje? bedoel je op de lens of op het lampje? :-)

      Comment


      • #4
        Re: light painting

        Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
        en waar vind ik dan een kleurfiltertje? bedoel je op de lens of op het lampje? :-)
        Op het lampje.
        In een fotografiewinkel. vb de kleurfilterkits die ze op flitsen gebruiken.
        In ieder geval een LED wordt niet echt warm, dus in wezen is ieder stukje gekleurd transparant plastiek bruikbaar
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: light painting

          waar kan ik in de buurt van leuven kleurfilterblaadjes vinden? :-) ik wil echt gaan experimenteren :-)

          Comment


          • #6
            Re: light painting

            Ik gebruik van die ledfietslichtjes. Goedkoop, werken op batterijen, gaan lang mee.
            Enkel 2 kleuren maar men kan ze ook laten flikkeren zodat je een speciaal effect bekomt. Het wiite voorlicht kan met een kleurenfolie ( desnoods zo'n kleurenfolie die rond snoepjes zit) gemakkelijk omgevormd worden in gelijk welke kleur.

            Groeten
            Nikon D200 ;Nikon D90 ; Nikon D800 ; Nikon F4s ; AF-S nikkor 50mm f 1.4G ; AF nikkor Dx 18-55mm ; AF nikkor 35-70mm f 2.8 ; AF nikkor ED 80-200mm f 2.8 ; AF nikkor 70-300mm f 4~5.6 G ; SB900 ; Sb24 ;Manfrotto Tripod MA144

            Comment


            • #7
              Re: light painting

              ok dit is iets leuks! maar moet wel snel zijn :-)
              maar ik ga hier wel wat meer in verdiepen :-) had thuis een led zaklamp gevonden, maar zou er kleintjes moeten hebben en liefst met verschillende kleuren. waar kan ik die vinden?

              Comment


              • #8
                Re: light painting

                met een ledlenser kan je al goed uit de weg...
                De ledlenserquattro doet RGB en wit, leuk speelgoed maar duur.
                da's ideaal om zonder gels te werken...

                ik kocht de mijne in een wapenwinkel

                Een goedkopere oplossing is een ledlampje met kleurengels.
                In de betere hobbywinkels verkopen ze van die gekleurde transparante vellen in alle kleuren die je redelijk goedkoop kan kopen (door de dikte zal vooral bvb. donkerblauw iets minder helder zijn). Die kan je sneller kopen dan de flitsgels die te koop zijn in de betere fotoshops.

                Werken met de 15 sec zelfontspanner helpt ook als je nog geen draadloze afstandsbediening hebt.

                Veel experimenteer plezier...
                Website http://www.kristofpattyn.be

                a lotta canonstuff

                Comment


                • #9
                  Re: light painting

                  Soldes bij kerstboomverlichting? Diverse leds in allerlei kleuren.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: light painting

                    (Led)lampjes vindt je op vle plaatsen vrij goedkoop.
                    Wat betreft kleurfilters, daarvoor moet je zeker geen dure CTO filters gebruiken, koop een zak snoepjes die in kleurige celofaantjes verpakt zijn en je hebt je filters.
                    Vriendelijke groeten,Raf

                    www.rafvandenbogaert.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: light painting

                      Boubule s'amuse

                      is fun om ook textjes te schrijven, moet je wel in spiegelschrift doen dan.
                      wat je ook eens moet proberen is een model uit te lichten ermee, kan je echt toffe effecten mee maken
                      model moet wel 15 of 30 seconden mooi stil zitten dan en kan je best aan een tafel doen in stabiele houding anders is je beeld niet scherp

                      goedkope ledlampjes vind je ook in aanstekers, die koop je voor 2 euro in de tabakswinkel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: light painting

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        model moet wel 15 of 30 seconden mooi stil zitten dan en kan je best aan een tafel doen in stabiele houding anders is je beeld niet scherp
                        Dat hangt er van af hoe je het aanpakt.
                        Ik deed het enkele jaren geleden op volgende manier met m'n dochter, toen 6 jaar oud en verre van een stilzittertje :

                        Ik zette m'n toestel op statief, richtte 1 flitser met softbox op haar, een tweede met grid en barndoors op de achtergrond. Model op de gewenste plaats zetten en daarop scherpstellen. Toestel instellen op een sluitertijd van 30 sec, flitsen op achterste gordijn.
                        Ruimte verduisteren, afdrukken, met m'n gewone kleine zaklamp naar de plaats gaan en in spiegelbeeld in de lucht schrijven.
                        Zelf uit beeld gaan en na enkele seconden gingen de flitsers af.

                        Dit was het resultaat:


                        Veel succes!

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: light painting

                          Klopt, maar wat ik bedoelde is om het model te belichten met licht.
                          Is eel speciaal effect omdat je lichtbron zo klein is e.

                          Trouwens mooi plaatje Frederic

                          Comment


                          • #14
                            Re: light painting

                            leuk gedaan seg!
                            nu probeer ik al tijdje zo stokken mannetjes te tekenen, maar ik heb een klein led lampje maar toch zijn mijn lijnen dik en krijg ik het mannetje niet mooi op beeld.
                            Is het mss de bedoeling bij lightpainting dat je je lampje richt naar de reflex en zo tekent? ik doe het andersom. Graag seintje vooraleer ik mijn reflex zijn witbalans kapot maak :-)

                            ik heb ondertussen ook in de banier, chirowinkel vliegerpapier gekocht zodat ik verschillende kleurtjes kan maken :-)

                            grtjs

                            Comment


                            • #15
                              Re: light painting

                              Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                              Graag seintje vooraleer ik mijn reflex zijn witbalans kapot maak :-)
                              Dat zal nooit gebeuren hoor.

                              Met heel fel licht (vb zon of laser) kun je wel de sensor om zeep helpen, maar normale ledlichtjes (bewegend dan nog) doen echt niks

                              Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                              Is het mss de bedoeling bij lightpainting dat je je lampje richt naar de reflex en zo tekent? ik doe het andersom.
                              Ja, het lichtje richting camera houden. Dus niet op de muur tekenen.
                              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                              "Casu Consulto - Modo Fac"

                              Comment

                              Working...
                              X