Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draaiende Foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draaiende Foto's

    Hallo,

    Ik heb in het beginnersforum een foto geplaatst met de titel "Drie openingen".

    Blijkt nu dat naargelang de foto op het ene of andere scherm werd bekeken de foto al dan niet gedraaid was.....Zelfs de handtekening.... (Zie link van brombeer)

    Ter verduidelijking:

    1) Er had niemand gedronken ... of toch zoveel niet
    2) De schermen stonden in de normale positie
    3) Er is geen enkele update gebeurd van de foto op geen enkel ogenblik (Kan misschien bevestigd worden door een moderator.)

    Wie weet raad .... ???

    Met opRECHTE groet,

    Laurent
    We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

  • #2
    Re: Draaiende Foto's

    92 x gelezen en echt niemand die weet hoe, wat of waarom ??? ....

    't Zal mij weer overkomen

    Het misterie van de draaiende foto's zal eeuwig stand houden...
    We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

    Comment


    • #3
      Re: Draaiende Foto's

      Laurent. 't blijft me ook een raadsel hoor.
      Die handtekening van jou, zet je die op de foto zelf of is dit een lijn die je via de hoster erbij plaatst?
      Als je die er zelf opzet dan kan de jpeg toch niet vanzelf veranderen (en speelt er dus iemand met ons voeten) ofwel zet de hoster er die bij en dan is er misschien een fout gebeurt bij die waardoor dat de foto tijdelijk anders stond.
      Andere oplossing zie ik niet, maar blijf benieuwd.....
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Draaiende Foto's

        Hey Saphi,

        Hier bijkomende info.

        1) Ik draai de foto en sla deze in Portret op (onder een ander naam)
        2) Ik plaats de handtekening en pas de afmetingen aan via BD sizer en sla terug de foto op onder een andere naam. (In Portret uiteraard)
        3) Ik laad de foto op via Photobucket. (Daar staat ze ook in Portret)

        In PhotoBucket staat ze duidelijk in portret ook met de handtekening op de juiste plaats .... (Net zoals op Panoramio).

        Groeten,

        Laurent
        We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

        Comment


        • #5
          Re: Draaiende Foto's

          De handtekening is dus een inherent deel van je foto. (jpeg geloof ik)
          Hoe kan die dan plots van plaats veranderen Misterie hé
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Draaiende Foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
            Hey Saphi,

            Hier bijkomende info.

            1) Ik draai de foto en sla deze in Portret op (onder een ander naam)
            2) Ik plaats de handtekening en pas de afmetingen aan via BD sizer en sla terug de foto op onder een andere naam. (In Portret uiteraard)
            3) Ik laad de foto op via Photobucket. (Daar staat ze ook in Portret)

            In PhotoBucket staat ze duidelijk in portret ook met de handtekening op de juiste plaats .... (Net zoals op Panoramio).

            Groeten,

            Laurent
            Dat een foto gedraaid wordt weergegeven kan ik me nog voorstellen, maar dat de handtekening niet mee draait lijkt me volstrekt onmogelijk.

            Je begint met het draaien van de foto. Het kan bijna niet anders dan dat er van het origineel een exemplaar op PhotoBucket terecht is gekomen.

            Jan

            Comment


            • #7
              Re: Draaiende Foto's

              't lijkt me nog wat vroeg voor aprilvissen... maar dit zal wel een vroeg exemplaar zijn...

              Als je nooit een verkeerde versie hebt opgeladen bij Photobucket, dan kan dit enkel mits een manuele manipulatie van iemand anders...
              Delen van een foto kunnen in een browser immers nooit los van elkaar gaan roteren.
              Gek dat daar aan getwijfeld wordt ?
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Draaiende Foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                't lijkt me nog wat vroeg voor aprilvissen... maar dit zal wel een vroeg exemplaar zijn...

                Als je nooit een verkeerde versie hebt opgeladen bij Photobucket, dan kan dit enkel mits een manuele manipulatie van iemand anders...
                Delen van een foto kunnen in een browser immers nooit los van elkaar gaan roteren.
                Gek dat daar aan getwijfeld wordt ?
                Hallo,

                Even ter info

                Er is maar 1 foto opgeladen in photobucket ....

                Op de korte tijd dat het probleem gemeld werd.... ken ik niet veel mensen die een handtekening kunnen verwijderen en draaien zonder de foto bij te knippen of zonder de originele foto (En die staat niet in photobucket...) Dus iemand die grap uithaald en ZO SNEL de foto ZO GOED kan aanpassen .... dat betwijfel ik inderdaad. Het is dus geen aprilvis !!! (5 min nadat de foto gepost is....)

                Daarenboven zijn het mensen die op 2 computers tegelijk aan het kijken waren...(een echtpaar) bij de ene stond ze recht, bij de ander gedraaid ??? Vandaar de 2 screenshots in de link van Brombeer.....http://iloapp.marcsdigitals.be/data/...186&height=720


                Toch bedankt met de poging tot opheldering...

                Groeten,

                Laurent
                We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Draaiende Foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
                  Er is maar 1 foto opgeladen in photobucket ....
                  Door jouw......

                  De gedraaide versie stond wel op je computer. Ik denk dat er met de upload iets mis is gegaan waardoor er tijdelijk twee foto's aanwezig zijn geweest.

                  Jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draaiende Foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
                    Daarenboven zijn het mensen die op 2 computers tegelijk aan het kijken waren...(een echtpaar) bij de ene stond ze recht, bij de ander gedraaid ??? Vandaar de 2 screenshots in de link van Brombeer.....
                    En kennen die 2 mensen jou soms toevallig persoonlijk...?

                    Het "bewijs" volgde trouwens niet na 5 minuten... maar na 1u20min, in die tijd is (heel) veel mogelijk...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draaiende Foto's

                      Hallo Jan,

                      Mocht het inderdaad zo zijn dat ik nog een versie heb die gedraaid is , dan zou ik het eventueel nog begrijpen....

                      Maar ik ik heb enkel de opgeslagen portretfoto met BD sizer verkleind en opgeslagen onder andere naam in een andere map......

                      Hier was ook nog eens de handtekening gedraaid ???

                      Ik heb zonet gecheckt bij Photobucket en enkel de portretversie staat er op die ik heb opgeladen.

                      De wegen van de informatica zijn ondoorgrondelijk....

                      Groeten,

                      Laurent
                      We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Draaiende Foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
                        Hallo Jan,

                        Mocht het inderdaad zo zijn dat ik nog een versie heb die gedraaid is , dan zou ik het eventueel nog begrijpen....

                        Maar ik ik heb enkel de opgeslagen portretfoto met BD sizer verkleind en opgeslagen onder andere naam in een andere map......

                        Hier was ook nog eens de handtekening gedraaid ???

                        Ik heb zonet gecheckt bij Photobucket en enkel de portretversie staat er op die ik heb opgeladen.

                        De wegen van de informatica zijn ondoorgrondelijk....

                        Groeten,

                        Laurent
                        Maar je zegt zelf : 1) Ik draai de foto en sla deze in Portret op (onder een ander naam)

                        Dan heb je dus een landschap foto op je PC. Die is vast op onverklaarbare wijze op Photobac*** gekomen.

                        Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Draaiende Foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                          En kennen die 2 mensen jou soms toevallig persoonlijk...?

                          Het "bewijs" volgde trouwens niet na 5 minuten... maar na 1u20min, in die tijd is (heel) veel mogelijk...
                          Neen , ik ken ze niet persoonlijk...
                          Het zijn Brombeer & Anaisje. Beide gepensioneerd en volgens niet het type die zo grappen uithalen... ('k Zou niet weten waarom ze dat zouden doen.?)

                          Het zal misschien iets zijn zoals Jan zegt....

                          Toch bedankt aan allen voor de moeite...

                          Als het nog eens gebeurd laat ik wel iets weten via het forum.

                          Groeten,

                          Laurent
                          We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Draaiende Foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
                            Neen , ik ken ze niet persoonlijk...
                            Het zijn Brombeer & Anaisje. Beide gepensioneerd en volgens niet het type die zo grappen uithalen... ('k Zou niet weten waarom ze dat zouden doen.?)
                            Als er iets is waar ik aan twijfel is het wel dat hoor.
                            Waarom niet? Twee levensgenieters met een open geest. Ik hoop echt dat ze nog de pit hebben om dit soort 'practical jokes' uit te halen.
                            Maar je hebt wel gelijk; hadden ze er voor iets tussen gezeten dan hadden ze het nu al lang toegegeven.
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Draaiende Foto's

                              Sorry voor deze toch wel laattijdige reactie...Dit topic pas op heden gevonden.
                              Dat van die levensgenieters is wel juist, die open geest kan ook nog...
                              Deze reactie is tussen de soep en de patatten...waarmee ik bedoel, Anaisje geniet wel al van haar pensioen...maar yours trully is nog steeds actief op de arbeidsmarkt.

                              En wat betreft het draaien van de foto's...we kunnen alle twee wel een klein beetje uit de voeten met het manipuleren van foto's....maar in dit specifieke geval hier zijn het geen screenshots maar echte foto's van de computers zoals ze op dat ogenblik stonden...dus...zoals Saphi terecht opmerkt, hadden we er voor iets tussen gezeten hadden we dit wel degelijk naderhand kenbaar gemaakt.

                              Waardoor we enkel maar de stelling kunnen bijtreden dat de wegen van de informatica ondoorgrondelijk zijn...

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X