Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

    Beste fotofanaten,

    Velen onder jullie zullen de "Home RTT" te Oostduinkerke wel kennen als een urbexlocatie. En het is specifiek deze groep die ik wil aanspreken...

    Binnenkort zal er begonnen worden met de sloop van de Home RTT om plaats te maken voor appartementen. Jarenlang hebben Home RTT kinderen geprobeerd dit tegen te houden, en zelfs gepoogd om VZW's op te richten om het oude gebouw te renoveren en het een nieuw gezicht te geven. Helaas mocht het niet baten : het is zover...het einde is nabij...

    Mochten er hier fotografen zijn die foto's hebben van dit prachtige bouwwerk, kan u deze mij aub e-mailen (kris@derocker.name)? U zal er mij en de vele mensen die daar hun jeugd hebben beleefd een immens plezier mee doen. Ikzelf ben er ook reeds meerdere keren geweest, en telkens met tranen in mijn ogen weggegaan. Onbegrijpelijk hoe zo een mooi, statig gebouw met de grond gelijk gemaakt kan worden!

    Voor de urbex'ers die het een laatste keer willen bezoeken...het is jullie kans!

    Met dank...

    Kris De Rocker
    ex-Home RTT'er
    Sony Alpha 330 - 18/55mm (f3.5-5.6) - 55/200mm (f4.0-5.6) - 75/300mm (f4.5-5.6) - 18/70mm (f3.5-5.6) - 50mm (f1.8)

  • #2
    Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

    De sloop was toch tijdelijk uitgesteld - ondanks dat vele muren al plat lagen? Valt de hamer nu definitief?

    Comment


    • #3
      Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

      Klopt, begin december hebben ze alles erdoor gekregen. Er komen appartementen op...
      Sony Alpha 330 - 18/55mm (f3.5-5.6) - 55/200mm (f4.0-5.6) - 75/300mm (f4.5-5.6) - 18/70mm (f3.5-5.6) - 50mm (f1.8)

      Comment


      • #4
        Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

        Triestig nieuws. Ik heb er mijn beste schoolwerk in gemaakt, toen in 2009.

        Nog geen fotos, maar hier alvast dit:


        Mijn vriend en ik maakten er ook dit:
        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


        Ik heb tranen in mijn ogen; die plek betekende erg veel voor mij en ik wou er ooit naar terugkeren. Ik heb daar een van mijn katten begraven, en de locatie voor bovenstaande film niet willekeurig gekozen. Het was een magische plek, van volkomen stilte, geen een ziel, zelfs geen dier, en al die rauwe schoonheid van verval in al zijn kleuren. En dat eng thema van "Laura is dood".

        Ze hadden het kunnen behouden en verhuren aan fotografen, of voor één keer de mensen een gratis iets gunnen. Wie in g-dsnaam wil nu überhaupt in da boeregat leven.

        Rust in vrede, RTT, en hopelijk hebben ze het fatsoen om er een tuin ofzo in het midden te plaatsen, waar mijn arme kater Katsoe rust.

        Comment


        • #5
          Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

          Oorspronkelijk geplaatst door Anna Giladi Bekijk bericht
          Wie in g-dsnaam wil nu überhaupt in da boeregat leven.
          Welk boeregat? Oostduinkerke?

          RTT vind ik nu niet meteen de meest mooie urban locatie waar ik geweest ben, het was ok om er rond te lopen maar ik miste er de typische urban sfeer.

          Was ook het meest druk bezochte pand in België, vrij in - vrij uit ... het leek een beetje op het Blankenberge van de UX-fotografen
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

            Ik wou dat ik de kans had gekregen om jou eens een persoonlijke rondleiding te geven door dat hele gebouw. Vermoed dat je snel je gedacht zou veranderen.



            Kris,

            ex-RTT bewoner
            Sony Alpha 330 - 18/55mm (f3.5-5.6) - 55/200mm (f4.0-5.6) - 75/300mm (f4.5-5.6) - 18/70mm (f3.5-5.6) - 50mm (f1.8)

            Comment


            • #7
              Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

              Oorspronkelijk geplaatst door Anna Giladi Bekijk bericht
              En dat eng thema van "Laura is dood".
              Zoals ik zojuist in een ander RTT topic schreef : dat beeld zal me ook altijd bijblijven.
              Zeer aangrijpend.
              Nog aangrijpender dan die keer dat een grapjas twee laarzen aan een plafond had gehangen, net op de goeie hoogte en plaats om iedereen die passeerde het beeld te geven : iemand heeft zich hier verhangen. De ultieme nachtmerrie voor een Urbexer (ik toch) is ooit op een lijk te stoten.
              Die deur hadden ze op zijn minst kunnen sparen (of hem aan mij cadeau geven).

              Aan de projectontwikkelaars zou ik willen voorstellen : neem contact op met de Urbexwereld en hang in de gangen van de nieuwbouw foto's van hoe het er ooit was. Ik doe mee.
              Maar ja die mannen zijn nu eenmaal 1000x keer erger dan de doorsnee vandaal waar zij passeren schiet niks meer over.

              Comment


              • #8
                Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

                Toen ik het aan mijn ma wou tonen, moest ze er na 10 minuten al uit. De sfeer was té eng.

                Comment


                • #9
                  Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

                  Oorspronkelijk geplaatst door Anna Giladi Bekijk bericht
                  Toen ik het aan mijn ma wou tonen, moest ze er na 10 minuten al uit. De sfeer was té eng.
                  Ik ben nogal een selectie-freak. Als ik al mijn Urbexfoto's, en dat zijn er toch al wat, moest reduceren tot 10 stuks dat stak deze er zeker bij. Niet omwille van fotografisch zo perfect, zeker niet, ik zet de boel niet in scene voor een betere compositie.
                  Maar ik begrijp je volkomen.

                  PaulM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Home RTT, Kinderlaan te Oostduinkerke

                    Oorspronkelijk geplaatst door Krisken Bekijk bericht
                    Ik wou dat ik de kans had gekregen om jou eens een persoonlijke rondleiding te geven door dat hele gebouw. Vermoed dat je snel je gedacht zou veranderen.
                    Ik heb RTT meermaals bezocht met ex-bewoners ... ik ken de verhalen, en ik begrijp de emoties maar zo heeft iedereen ergens een verleden ...

                    Om het toch even op de diezelfde emotionele toer te trekken ...

                    Toen een leegstaand deel van het Zeepreventorium in De Haan gesloopt werd ben ik er samen met een muco-patient de allerlaatste foto's gaan nemen.

                    We hebben onderstaande foto's genomen tijdens (ja tijdens) de sloopwerken ... het eerste beeld is genomen omstreeks 15u ... het tweede op dezelfde plaats 1 uur daarna terwijl de kogel het gebouw aan het slopen was ...





                    De sloop van het gebouw & de herinneringen hebben we niet kunnen tegengaan ... maar de foto's zijn wel een blijvende herinnering voor deze persoon, hij was er fysiek aanwezig toen het gesloopt werd ... met bovenstaande resultaten als herinnering.
                    Last edited by Fotofolio; 19 december 2011, 10:31.
                    www.fotofolio.be

                    Comment

                    Working...
                    X