Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor veldrijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor veldrijden

    Ik ga morgen naar het veldrijden in Lille en ga mijn toestel meenemen maar heb geen zin om met een tas en lenzen te sleuren. I know part of photography maar morgen effe niet .

    Daarom de vraag zou ik best mijn 17-50 f2.8 of mijn 70-200 f4 meenemen.
    Normaal zou ik denken de 70-200 maar vermits ik net naast het parcours ga staan vraag ik me af of ik niet beter de 17-50 mee neem?

    Flitser meenemen of niet?

    Wil gewoon foto's nemen naast het parcours dus geen podiumfoto's en dergelijke.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Welke lens voor veldrijden

    ik weet dat het niet is wat je wil horen : allebei voor afwisseling

    als je ECHT maar 1 wil meenemen, zou IK de 70-200 doen...

    flits kan je er altijd bijdoen... maar als het niet moet, niet gebruiken.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor veldrijden

      Je komt af met een luxe probleem !
      maar als je echt wil de 70-200 met de flits.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor veldrijden

        Ik neem tegenwoordig ook alleen maar de 70-200 f2,8 L IS II mee (op de 1D MKIII).
        Als donker weer is, dan steek ik ook wel eens de 85mm f1,8 en de 135mm f2 in de fototas, en die heb ik dan ook een paar keer nodig gehad.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor veldrijden

          [QUOTE=Hans Swolfs;3000245]ik weet dat het niet is wat je wil horen : allebei voor afwisseling /QUOTE

          Ik heb een peesontsteking aan mijn schouder en daarom liefst zo weinig mogelijk gewicht
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor veldrijden

            Ik zeg ook 50D + 70-200mm + 430EX, gewoon op een langere afstand de foto maken..
            De flits kan je nog aan of uit zetten.
            Andy Lemaire

            andylemaire.be

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor veldrijden

              De flits kan je nog aan of uit zetten.
              Op een cross laat je het flitsen op het parcour best achterwege. Met een 17-55 haal je weinig uit langs het parcour zelf.
              "Why fake it, when you can create it"

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor veldrijden

                Bij veldrijden sta je volgens mij zo dicht op het parcours dat een 18-55 (zeker f2.8 voor korte belichtingstijden) het meest geschikt lijkt, nee?
                dslr4dummies

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor veldrijden

                  www.andylemaire.be/superprestige met flits, wel breedhoek & zoomlens gebruikt.
                  Andy Lemaire

                  andylemaire.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor veldrijden

                    Op het BK veldrijden in Antwerpen had ik ook alleen maar de 70-200 mee en dit was meer dan voldoende. Als je een 18-55 gebruikt en je wil ze wat van dichterbij nemen heb je kans dat je een modderlensje hebt
                    I love my D500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor veldrijden

                      Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                      Bij veldrijden sta je volgens mij zo dicht op het parcours dat een 18-55 (zeker f2.8 voor korte belichtingstijden) het meest geschikt lijkt, nee?
                      Het gaat er echt wel vlug aan toe, weinig tijd om dan te gaan zoomen en uitgebreidt compositie te kiezen, is wat ik heb ervaren en met dergelijke zoom kwam ik vaak wat tekort, in afstand en dus ook vaak in tijd

                      www.andylemaire.be/superprestige met flits, wel breedhoek & zoomlens gebruikt.
                      Knap ,.. maar uit respect voor de wielrenners gebruik ik geen flits langs het parcour. Zelf vindt ik het ook meer dan vervelend als daar 10 man staat te flitsen in je gezicht. Is wat ik ervan denk
                      Er bestaat geen gouden regel voor wat je nu wel en niet kan of mag gebruiken, gebruik het materiaal dat je hebt. Maar het meest functionele is voor mij een 70-200mm. (en tracht met de zon in de rug te werken)
                      Last edited by Galileo; 4 februari 2011, 21:16.
                      "Why fake it, when you can create it"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor veldrijden

                        [QUOTE=Tim76;3000637]
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        ik weet dat het niet is wat je wil horen : allebei voor afwisseling /QUOTE

                        Ik heb een peesontsteking aan mijn schouder en daarom liefst zo weinig mogelijk gewicht
                        Neem uw vrouwke mee en laat die de boel sleuren!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor veldrijden

                          [QUOTE=tjieken;3001011]
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht

                          Neem uw vrouwke mee en laat die de boel sleuren!
                          En een tweede om drinken te gaan halen en bij voorkeur knappe modellen die nadien nog een modellenshoot willen doen .

                          Nu serieus heb toch maar alles meegenomen maar alleen de 70-200 gebruikt.
                          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor veldrijden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
                            Knap ,.. maar uit respect voor de wielrenners gebruik ik geen flits langs het parcour. Zelf vindt ik het ook meer dan vervelend als daar 10 man staat te flitsen in je gezicht. Is wat ik ervan denk
                            Nu zat ik daar gisteren naar te kijken vanuit mijn luie zetel en zag ik zowaar een studio flitser met softbox opgesteld staan aan één van die haarspeldbochten
                            Sony A550 + glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor veldrijden

                              Oorspronkelijk geplaatst door fly-stefan Bekijk bericht
                              Nu zat ik daar gisteren naar te kijken vanuit mijn luie zetel en zag ik zowaar een studio flitser met softbox opgesteld staan aan één van die haarspeldbochten
                              Voor één of ander blad waarschijnlijk..
                              "Why fake it, when you can create it"

                              Comment

                              Working...
                              X