Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

konijnenberg Turnhout.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • konijnenberg Turnhout.

    Hoi iedereen;

    Wij willen binnenkort een nieuwe camera kopen...maar ik zou graag hebben dat ik uitgebreid kan testen tussen een paar modellen....is dit mogelijk bij konijnenberg in Turnhout...ik kan me deze winkel niet zo goed voorstellen...is het iets zoals grobet?

    Bij grobet word je ook wel geholpen,maar daar staat tegenwoord altijd zoveel volk en dan nemen ze precies minder den tijd voor je als ze merken dat je enkel komt voor informatie te vragen.

    Grtz

    templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: konijnenberg Turnhout.

    Mijn ervaring bij Konijnenberg is dat men er rustig zijn tijd neemt. Is vervelend als je staat te wachten maar eens het jouw beurt is verdwijnt dat gevoel uiteraard .
    Spullen uittesten : geen probleem. Vriendelijk personeel met kennis van zaken.

    peter
    www.peterlaurent.be

    Comment


    • #3
      Re: konijnenberg Turnhout.

      Ben er 14 dagen geleden nog een objectief gaan halen , controle binnen gedaan en buiten gaan testen + vakkundige en vriendelijke hulp

      Comment


      • #4
        Re: konijnenberg Turnhout.

        Hoe meningen toch kunnen verschillen hé ...
        Heb er ongeveer een jaartje geleden gekocht en was niet zo wild over de service en de kennis ter zake van de persoon die me hielp ... tijdens het wachten heb ik wel gemerkt dat dit zeer persoonsafhankelijk is ... er waren ook verkopers die heel goed wisten waarover ze het hadden. Maar ja, als het dan eindelijk aan jou is sla je je beurt natuurlijk niet over om door een andere verkoper geholpen te worden ...

        Mijn advies, technische vergelijking vooraf maken via info op internet ed. en in de winkel passen welke camera goed in de hand ligt (nog steeds moeilijk via internet) ... zo heb ik het gedaan ...

        Comment


        • #5
          Re: konijnenberg Turnhout.

          Oorspronkelijk geplaatst door RockPhotographyDummy Bekijk bericht
          Hoe meningen toch kunnen verschillen hé ...
          Heb er ongeveer een jaartje geleden gekocht en was niet zo wild over de service en de kennis ter zake van de persoon die me hielp ... tijdens het wachten heb ik wel gemerkt dat dit zeer persoonsafhankelijk is ... er waren ook verkopers die heel goed wisten waarover ze het hadden. Maar ja, als het dan eindelijk aan jou is sla je je beurt natuurlijk niet over om door een andere verkoper geholpen te worden ...

          Mijn advies, technische vergelijking vooraf maken via info op internet ed. en in de winkel passen welke camera goed in de hand ligt (nog steeds moeilijk via internet) ... zo heb ik het gedaan ...


          Heb dit bij konijn ook eens meegemaakt twas bij een jonge dame die er toen rondliep echt veel info was er niet te krijgen maar moet zeggen als ik nog ga kijk ik wel uit bij wie ik ga, desnoods sla ik een beurt over als je er een paar 1000euros uitgeeft wil je wel goede info.
          Natuurlijk goed informeren via internet is ook wel aangeraden

          Mvg Neil
          Canon. http://www.500px.com/nds

          Comment


          • #6
            Re: konijnenberg Turnhout.

            Ben al enkele malen bij hen langs geweest en ik kan er alleen maar goed over spreken.
            Kom eens langs op Mijn Foto Site

            Comment


            • #7
              Re: konijnenberg Turnhout.

              Sinds ze uitgebreid zijn, zijn er heel wat verkopers bij gekomen. Geen idee hoe zij zijn maar de verkopers die er nog waren toen ze kleinder zaten weten best over wat ze praten.
              Ik kom nog altijd liever bij Konijnenberg in Turnhout als bij Studio 73 in Geel.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

              Comment


              • #8
                Re: konijnenberg Turnhout.

                Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                Ik kom nog altijd liever bij Konijnenberg in Turnhout als bij Studio 73 in Geel.
                Grappig, bij mij is het net omgekeerd ... in Turnhout zien ze me niet meer, in Geel daarentegen ga ik dit jaar nog serieus wat geld achterlaten ... heb mijn zinnen gezet op 4 stuks studioflitsers van 500 Watt

                Ik ben gelukkig op een punt gekomen dat voor ik naar eender welke winkel ga ik al perfect weet wat ik wil (en het meestal telefonisch al opzij heb laten leggen) ... ik heb geen info meer nodig van verkopers, want het hangt inderdaad af van wie je voor je krijgt.

                Als je info over een Nikon camera vraagt aan iemand die heel zijn leven al met Canon werkt zal dit moeilijk worden om echt diepgaande info te krijgen vrees ik ... je kan ook niet alles weten hé.

                Nu meestal kunnen ze bij Konijn inderdaad wel veel uitleg geven ... of het allemaal klopt laat ik in het midden, maar je mag inderdaad je lens of body even naar buiten nemen en testen ... bevalt ze je niet dan krijgt de volgende 'gelukkige' deze lens weer als nieuw mee ...

                Ik wil maar zeggen, er is altijd een voor- en nadeel aan deze manier van werken, akkoord je kan je lens testen, maar de doos is open, het product is in principe tweedehands geworden
                Stel dat de lens of body uit je handen glijdt .... of je stoot tegen de glazen deur, tikje tegen de muur ... oops, sorry ... wat dan ? Murphy ligt overal op de loer ... been there, done that hoor, altijd oppassen met dingen testen of lenen, je weet nooit ... ik was in elk geval helemaal niet gerust toen ik vorig jaar een week een 600mm met 1dIV mocht gebruiken, je loopt met 10K Euro rond die niet van jouw zijn ... stel je voor : een krasje op het voorste lens element ... ben ik failliet ... denk niet dat de familiale verzekering dit zal dekken
                Last edited by LamboCars; 3 februari 2011, 14:23.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: konijnenberg Turnhout.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Grappig, bij mij is het net omgekeerd ... in Turnhout zien ze me niet meer, in Geel daarentegen ga ik dit jaar nog serieus wat geld achterlaten ... heb mijn zinnen gezet op 4 stuks studioflitsers van 500 Watt
                  en U heeft nu een extra korting verdiend)(.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: konijnenberg Turnhout.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    en U heeft nu een extra korting verdiend)(.
                    grt,bouk.
                    het was toch drie kopen en één gratis hé

                    Neen, zonder zeveren, zelfs al zou Konijn goedkoper zijn dan haal ik ze nog in Geel, sorry.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: konijnenberg Turnhout.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Grappig, bij mij is het net omgekeerd ... in Turnhout zien ze me niet meer, in Geel daarentegen ga ik dit jaar nog serieus wat geld achterlaten ... heb mijn zinnen gezet op 4 stuks studioflitsers van 500 Watt

                      Ik ben gelukkig op een punt gekomen dat voor ik naar eender welke winkel ga ik al perfect weet wat ik wil (en het meestal telefonisch al opzij heb laten leggen) ... ik heb geen info meer nodig van verkopers, want het hangt inderdaad af van wie je voor je krijgt.
                      Idd ik reserveer gewoon en ga het dan afhalen (zowel bij Konijnenberg als bij Studio 73).
                      Een aantal jaar geleden stapte ik voor het eerst binnen bij Studio 73 (gaan kijken voor mijn toenmalige eerst body) en ik had toch enkele vragen (zoals iedere beginneling) maar zoals de verkoper toen antwoorde gaf hij mij de indruk mij maar een dom ding te vinden.
                      Toen ik er vorig jaar mijn tamron reserveerde (en ging ophalen) had ik een heel vriendelijke mevrouw als verkoopster.
                      Ach ja this vooral handig dat er 2 "grote" fotowinkels kort in de buurt zijn voor me zodat ik snel mijn materiaal heb en geen km's hoef te rijden
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                      Comment


                      • #12
                        Re: konijnenberg Turnhout.

                        Oorspronkelijk geplaatst door RockPhotographyDummy Bekijk bericht
                        Hoe meningen toch kunnen verschillen hé ...
                        Heb er ongeveer een jaartje geleden gekocht en was niet zo wild over de service en de kennis ter zake van de persoon die me hielp ... tijdens het wachten heb ik wel gemerkt dat dit zeer persoonsafhankelijk is ... er waren ook verkopers die heel goed wisten waarover ze het hadden. Maar ja, als het dan eindelijk aan jou is sla je je beurt natuurlijk niet over om door een andere verkoper geholpen te worden ...

                        Mijn advies, technische vergelijking vooraf maken via info op internet ed. en in de winkel passen welke camera goed in de hand ligt (nog steeds moeilijk via internet) ... zo heb ik het gedaan ...
                        De meeste internetwinkels hebben ook een winkel met personeel, die je ook graag helpt, ik ken geen internet winkel die dat niet heeft en ik zou daar ook niet kopen

                        Comment


                        • #13
                          Re: konijnenberg Turnhout.

                          Als je uitgebreide uitleg wil, dan zou je best niet op een zaterdag naar daar rijden omdat het dan de drukste dag is.

                          Ik heb al heel wat materiaal gekocht bij Fotokonijnenberg, maar ook bij Studio 73.
                          In beide winkels heb ik altijd uitleg gekregen als dat nodig was.

                          Tegenwoordig weet ik wat ik nodig heb, en hoeven ze geen uitleg te geven. Toen ik daar een 70-200 f2,8 L IS II ging halen, dan moesten ze mij niet uitleggen hoe die werkt. En toen ik bij Studio 73 een 1D MKIII, en later een 5D MKII, had ik ook geen uitleg nodig...
                          Het is wel beter voor de wachtenden achter mij, ik ben meestal snel weer buiten.


                          Eigenlijk is het beter dat je vooraf weet wat je wil kopen, dan beslis je thuis hoeveel geld je uitgeeft. Als je niet weet wat je wil, dan geef je daar waarschijnlijk meer uit dan wat je gepland had (tweede lens, filtertjes, reserve-accu.....).
                          Het is natuurlijk een truuk van de verkopers, bij de meeste camera's verkopen ze wel een tweede accu, en bij 75% van de lenzen kunnen ze nog een uv-filtertje verkocht krijgen.
                          Bij de meeste DSLR's heb je zelfs geen tweede accu meer nodig, tenzij je meer dan 1500 foto's wil kunnen maken zonder dat je ondertussen de accu weer kan laden.
                          Een uv-filter heb je ook niet nodig, een zonnekap is een veel betere investering. Met een zonnekap verbetert de beeldkwaliteit in bepaalde omstandigheden, met een uv-filter wordt de beeldkwaliteit wat slechter (bij sommige foto's zelfs veel slechter omdat er meer kans is op flare-vlekken en verminderd contrast bij tegenlicht).
                          Een geheugenkaartje heb je wel nodig, maar ook daar kan je besparen door niet het allerduurste te kiezen. Bij camera's waarmee je kan filmen is de snelheid wel belangrijk, anders kan het kaartje de datastroom niet aan.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: konijnenberg Turnhout.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Ik ben gelukkig op een punt gekomen dat voor ik naar eender welke winkel ga ik al perfect weet wat ik wil (en het meestal telefonisch al opzij heb laten leggen)...
                            Hier net hetzelfde - ik bestel telefonisch al en ik krijg een telefoontje of mailtje wanneer het binnen is (maar ik zit niet in de regio van Foto Rubens/Studio 73/'Konijn', helaas). Volgens mij zijn wij de favoriete soort klanten van fotowinkels ...

                            Ik koop zowat al mijn materiaal bij Foto Tecqmenne in Dendermonde, bij gebrek aan Foto Rubens-achtige winkels in deze regio (Sint-Niklaas, Hamme, Dendermonde) . Meestal wat duurder maar je kan er altijd binnen voor advies of service () en in veel gevallen kan ik het vrij snel krijgen (toegegeven, bestel voornamelijk Sony en Lowepro). Mijn 70-400 bestelde ik zo op maandagnamiddag en ik kon 'm vrijdagochtend al gaan halen...

                            Ik sluit me aan bij LamboCars - als ik zou moeten kiezen tussen Konijn of Foto Rubens/Studio 73, dan was het dat laatste.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: konijnenberg Turnhout.

                              Ben altijd tevreden geweest bij Konijn. Ik ga nu ook altijd op kalme dagen, want op zaterdag is het daar (maar elders ook waarschijnlijk) soms een heksenketel.
                              Omdat ik in de regio Gent woon, ben ik eens in Gent in zo een grote zaak geweest (kan even niet op de naam komen) maar daar voelde ik mij helemaal niet thuis.
                              Ik hou het even bij Konijn. Als internetwinkel (die ook een zaak-met-personeel hebben) vind ik de service bij cameranu.nl ook prima.

                              Comment

                              Working...
                              X