Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag uw advies: Capture NX 2 (plotseling) geblokkeerd ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • graag uw advies: Capture NX 2 (plotseling) geblokkeerd ???

    Besten,

    Graag u advies ivm het volgende.

    Al meerdere jaren ben in bezit van Capture NX1 en Capture NX2 (update) licenties.
    Een paar dagen geleden bij het upgraden van v2.2.4 na 2.2.6 werden mijn "sleutels"
    geblokkerd, met een vraag om contact met Nikon op te nemen.
    Dat heb ik ook gedaan.

    Hieronder het antwoord van Nikon:

    ***************************************

    Dank u voor uw email.

    Er zijn 'n aantal sleutels voor Capture NX2 door Nikon geblokkeerd omdat
    enkele internet bedrijven dezelfde product sleutel aan meerdere personen door verkochten.

    Dit wil niet zeggen dat uw sleutels illegaal zijn maar om nieuwe sleutels te verstrekken
    is het noodzakelijk 'n foto van de cd dozen met de sleutel zichtbaar en de cd's zelf en het
    aankoopbewijs ( of bankafschift) te overleggen.

    Onze verontschuldigingen voor het ontstane ongemak.

    U kunt reageren op dit incident door te klikken op de link bovenaan het bericht.

    Met vriendelijke groeten,
    .....
    Nikon Europa Support

    ************************************************** **************

    De foto's van de origineele verpaking, handleidingen, CDs heb ik uiteraard bezorgd.
    Wat het probleem vormt dat ik geen aankoopbewijzen van de software meer heb,
    nog bankafschriften of iets dat kon aantonen dat ik de eerste eigenaar ben.

    Ik heb ondertussen al 1 stuk of 4 e-mails naar Nikon gestuurd waarin ik probeerde
    mijn visie op deze problematiek uit te leggen , maar zij blijven erop hammeren dat ik
    een aankoopbewijs moet voorleggen


    In mijn ogen is 'mijn' situatie vergelijkbaar met deze

    "Stel u voor dat u een winkel binnenstapt waar u een tijdje geleden een jas had gekocht.
    Iemand van de ‘security’ stapt naar u toe en zegt het volgende: "Mijnheer, na de telling
    van onze globale stock (revisie) hebben wij geconstateerd dat er X jassen van diezelfde
    merk dat u nu draagt zijn verdwijnen. Weliswaar gaat het over diefstal, meer dan dat wij
    zijn overtuigd dat het door de malafide praktijken van onze partners gebeurt is.
    Mag ik u vraag om deze jas uit te doen en aan mij te bezorgen.
    Zonder aankoopbewijs krijgt u uw jas niet terug... Excuses voor het eventuele ongemaak"

    Of mis ik iets in dit verhaal?

    Alvast bedankt,

    Shurik.
    http://lerrante.be/etoile/

  • #2
    Re: graag uw advies: Capture NX 2 (plotseling) geblokkeerd ???

    u mist niks Als ge het origineel hebt gekocht, dan noem ik dit niet meer of minder dan rippen.
    Ik heb ook geen factuur meer van men ijskast die nu 7 jaar oud is...

    Comment


    • #3
      Re: graag uw advies: Capture NX 2 (plotseling) geblokkeerd ???

      OK, bedankt.

      Waarschnlijk ga ik toch richting Test-Aankoop.

      Na nog een poging om Nikon te overtuigen kreeg ik deze:

      *****************************************
      Geachte...
      Dank voor uw geduld.
      ....
      Helaas is Nikon ETO die een fiat moet geven voor het verstrekken van nieuwe licentiecodes
      niet van onze zijde (Nikon Europe Support) te vermurwen in hun eis om een kopie van
      aankoopsbewijs te verlangen. Hierdoor kunnen wij u tot onze oprechte spijt niet voorzien
      van vervangende licentiecodes.
      Uiteraard heb ik alle begrip voor het gegeven dat u als consument hier 'niets voor koopt',
      om het in populiar Hollands te zeggen.
      Tenslotte wil ik u nogmaals excuses aanbieden.
      ....
      ************************************************** **************************************************


      Niet echt plezant....

      Groeten,
      Shurik.
      http://lerrante.be/etoile/

      Comment

      Working...
      X