Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwerp eindwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderwerp eindwerk

    Ik ben op zoek naar een onderwerp voor mijn eindwerk fotografie.
    Wij moeten dit binnenkort binnengeven maar ik heb nog totaal geen idee wat ik wil doen.
    Ik zou wrs richting (sociale) reportage uitgaan.
    Iemand die tips kan geven?

  • #2
    Binnenkort binnengeven en nog geen onderwerp? Ben jij laat, of geven de profs zo'n korte dead line?
    Wat versta je onder eindwerk fotografie? Moet je voor foto's zorgen, of is het tekst die over fotografie gaat?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: onderwerp eindwerk

      Ik heb zelf nog nooit een eindwerk voor fotografie moeten maken, maar
      voor mensen echt kunnen helpen:

      is het kunstgericht of niet kunstgericht? Indien vn niet, kan je iets specifieker gaan, maar ik kunstrichtingen gaat het meestal liever niet om echt besloten onderwerpen.

      Eigenlijk kan eender wat een onderwerp zijn, maar "lagen" vind ik persoonlijk wel iets waar je wat mee kan. Hoe specifiek verwacht je eigenlijk hulp? :P

      Met lagen bedoel ik gewoon het woord, en alles wat je er dan bij kan bedenken natuurlijk.
      http://www.joerivanhamel.be

      Comment


      • #4
        Re: onderwerp eindwerk

        Komaan, wees eens creatief en leer zelf actief op zoek te gaan (heb ook je vorige posts gezienà. Dat is toch de bedoeling van een eindwerk?
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: onderwerp eindwerk

          Kijk eens naar de berichten in kranten van de laatste dagen, denk dat je inspiratie genoeg zal hebben in sociaal thema.

          Comment


          • #6
            Re: onderwerp eindwerk

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Binnenkort binnengeven en nog geen onderwerp? Ben jij laat, of geven de profs zo'n korte dead line?
            Toch duidelijk dat het om het ingeven van het onderwerp/titel gaat en niet het afgewerkte werk.

            Comment


            • #7
              Re: onderwerp eindwerk

              zonde van de voorafgaande jaren


              edit: Misschien wat over de Roma, assiel-centra, de grens tussen burgers en assiel-zoekers, of iets met gezondheidscentra, revalidatiecentra... je kan er veel mee maar je moet wel potentieel hebben om het ook te doen en anders kies je maar eenvoudigere onderwerpen.
              Last edited by Galileo; 2 februari 2011, 14:04.
              "Why fake it, when you can create it"

              Comment


              • #8
                Re: onderwerp eindwerk

                Oorspronkelijk geplaatst door evy_ Bekijk bericht
                Ik ben op zoek naar een onderwerp voor mijn eindwerk fotografie.
                Wij moeten dit binnenkort binnengeven maar ik heb nog totaal geen idee wat ik wil doen.
                Ik zou wrs richting (sociale) reportage uitgaan.
                Iemand die tips kan geven?
                Wat dacht je van:
                Toekomstkeuze van treuzelende studenten? of
                Waarom ik mijn broek heb versleten op de schoolbanken? of
                Moeilijke keuzes? of
                ....mss in spiegel kijken

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: onderwerp eindwerk

                  ma seg:s
                  wat een reacties

                  Comment


                  • #10
                    Re: onderwerp eindwerk

                    Verleden jaar voor mijn eindwerk heb ik mensen uit mijn dorp gefotografeerd....heel leuk...leer je de mensen kennen....maar tijdrovend!!!

                    Je kan ook bv mensen op straat fotograferen met hun hondje....zou ook een mooie serie zijn....of mensen aan de bus of tramhalte.....mensen die aan het fotograferen zijn....er zijn zoveel mogelijkheden.....de jeugd en sport....

                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: onderwerp eindwerk

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Toch duidelijk dat het om het ingeven van het onderwerp/titel gaat en niet het afgewerkte werk.
                      Ik vind dat niet eens zo heel duidelijk... Maar misschien ben ik ook gewoon niet zo heel slim natuurlijk.
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: onderwerp eindwerk

                        Oorspronkelijk geplaatst door evy_ Bekijk bericht
                        ma seg:s
                        wat een reacties
                        Dat is wat ik ook dacht (ok, mijn eerste was er ook eentje waar je weinig mee kon aanvangen natuurlijk).

                        Sociaal?
                        - wachtkamer op de spoedafdeling van een ziekenhuis (wel best eerst overleggen natuurlijk)
                        - daklozen
                        - ontslagen werknemers (vrij makkelijk te vinden tegenwoordig)
                        - Ervaringsdeskundigen in de armoede
                        - voedselbank
                        - ...

                        mvg,
                        Bart

                        *edit: dorpsidioten kan ook leuk zijn, en niet zo moeilijk (ieder zichzelf respecterend dorp/stad heeft er zo wel enkele rondlopen)
                        Last edited by Voltigeur; 5 februari 2011, 08:52. Reden: toevoeging
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: onderwerp eindwerk

                          Aha, ik vermoed dat de poster boven mij het boek "Poverty, the way to easy succes" gelezen heeft.

                          (PS: ik ben cynisch, want ik vind bovenstaand lijstje heel erg limitatief en de onderwerpen lijken tegenwoordig (schijnbaar) garant te staan voor gemakkelijk succes. Als het iets is wat je persoonlijk in je hart draagt, go for it, maar neem het niet als onderwerp omdat je denkt dat het nogal eens makkelijk gevoelens kan losmaken bij kijkers of omdat je te snel en zonder bijkomende betrokkenheid denkt dat het een nobel doel is om dit leed te laten zien. Ik druk mij misschien verkeerd uit, maar ik hoop dat je tussen de letters door kan lezen dat ik het heb over de fijne lijn tussen enerzijds sociaal engagement en tonen/aanklagen/gezicht geven en anderzijds gebruiken(misbruiken) voor persoonlijke doelen...je geest laat je nogal eens het eerste doen geloven om het tweede te maskeren. Dit gezegd zijnde, het kan ook zijn dat ik het cynisme van bovenstaande post uiteindelijk toch gemist heb, alhoewel ik er in eerste instantie net vanuit ging dat het cynisch bedoeld was.)

                          Beste manier voor inspiratie:
                          Steel de ingrediënten bij andere fotografen,
                          bedenk in je hoofd een nieuw recept waarbij je zelf proeft dat het naar jouw smaak is,
                          creeër/maak/voer je eigen gemaakte menu uit.

                          Kijk in je hart waar jij gevoelig voor bent, wat je raakt, wat je interesseert.
                          Kijk wat haalbaar is voor jou en voer uit.
                          Dat je idee misschien niet origineel is of anders genoeg is dan wat anderen al gedaan hebben, dat maakt niet uit. Als het maar in je hart zit, dan maak je er iets persoonlijk van en wordt het toch uniek.
                          Alledaagse dingen kunnen ook "raken".
                          "On the go" kan je desgewenst nog altijd bijsturen indien nodig (ik kan me niet voorstellen dat je je onderwerp niet licht mag aanpassen onderweg van je docenten, elk idee moet minstens de kans krijgen om te rijpen en te groeien).
                          Last edited by Tink; 5 februari 2011, 10:39. Reden: Herformulering

                          Comment


                          • #14
                            Re: onderwerp eindwerk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                            Aha, ik vermoed dat de poster boven mij het boek "Poverty, the way to easy succes" gelezen heeft.

                            (PS: ik ben cynisch, net zoals, hoop ik toch, poster hierboven.)

                            Beste manier voor inspiratie:
                            Steel de ingrediënten bij andere fotografen,
                            bedenk in je hoofd een nieuw recept waarbij je zelf proeft dat het naar jouw smaak is,
                            creeër/maak/voer je eigen gemaakte menu uit.

                            Kijk in je hart waar jij gevoelig voor bent, wat je raakt, wat je interesseert.
                            Kijk wat haalbaar is voor jou en voer uit.
                            Dat je idee misschien niet origineel is of anders genoeg is dan wat anderen al gedaan hebben, dat maakt niet uit. Als het maar in je hart zit, dan maak je er iets persoonlijk van en wordt het toch uniek.
                            "On the go" kan je desgewenst nog altijd bijsturen indien nodig (ik kan me niet voorstellen dat je je onderwerp niet licht mag aanpassen onderweg van je docenten, elk idee moet minstens de kans krijgen om te rijpen en te groeien).
                            Nope, heb het boek niet gelezen... (ik lees sowieso weinig boeken)
                            Alleen de edit was cynisch bedoeld. De rest was vrij serieus.
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: onderwerp eindwerk

                              Mijn aanpassing en jouw post hebben zich net gekruist.
                              (Het was de edit die het meest "cynische" overkwam, maar dan is op de andere voorstellen mijn "PS" toch ook belangrijk volgens mij.)

                              Comment

                              Working...
                              X