Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar Vlaamse topfotografen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar Vlaamse topfotografen

    Hey iedereen,


    Ik zou graag een algemene oproep willen doen.

    Als masterstudent Communicatiewetenschappen aan de UGent ben ik bezig aan een thesis met als (voorlopige) titel; "Zijn er gemeenschappelijke kenmerken/eigenschappen die de visie van Vlaamse professionele fotografen over digitale fotografie bepalen/beïnvloeden?"

    Om dit te onderzoeken, voer ik diepte-interviews uit bij Vlaamse professionele fotografen (= fotograaf in hoofdberoep). Deze duren +/- anderhalf uur, en ik probeer onder de twee uur te blijven. Het interview kan doorgaan op tijdstip + locatie naar keuze, waarvoor ik helaas geen vergoedeing kan voorzien. De enige vereiste is dat het een rustige locatie moet zijn (dus geen café), omdat ik het interview moet opnemen.

    Van het resultaat ga ik een wetenschappelijk artikel schrijven, dat de fotograaf uiteraard nadien ook krijgt.


    Mijn vraag is nu: Kennen jullie/bevinden zich hier Vlaamse topfotografen (bekende journalist-/reclame-/mode-/natuur-/ ... fotografen, fotografen die reeds geëxposeerd hebben voor het groot publiek, een boek hebben uitgebracht, ...) die hier aan mee zouden willen werken? Herman Selleslags, Bert Danckaert en Werner Van Steen hebben bijvoorbeeld al toegezegd.


    Ik ben jullie alvast heel erg dankbaar moesten er een paar klinkende namen bij kunnen komen!


    Vriendelijke groeten

  • #2
    Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

    Vraag eens aan Marc Lagrange?

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

      Die staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje Een vriend van mij kent zijn zoon, en heeft gevraagd of hij het eens aan zijn vader wilde vragen. Via mijn promotor heb ik ook Karl De Keyzer gecontacteerd. Voor de rest nog Lieve Blancquaert en Wim Kempenaers. Stephan Vanfleteren ga ik een brief sturen

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

        Santens uit Aalter, ik ken hem niet persoonlijk maar een heel vriendelijke, talentvolle topfotograaf
        http://www.filipsantens.be/
        Last edited by rikki; 1 februari 2011, 13:52. Reden: zinsbouw
        Canon Eos 550 met 18-135, Canon powershot A80

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

          Oorspronkelijk geplaatst door EnergyBoost Bekijk bericht
          Die staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje Een vriend van mij kent zijn zoon, en heeft gevraagd of hij het eens aan zijn vader wilde vragen. Via mijn promotor heb ik ook Karl De Keyzer gecontacteerd. Voor de rest nog Lieve Blancquaert en Wim Kempenaers. Stephan Vanfleteren ga ik een brief sturen
          facebook gebruiken... "I like" klikken op hun pagina, dan wat commentaar op hun foto's en dan wat later een mail sturen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

            Lieve Blancquaert? Een topfotografe?

            Lol, de gemiddelde BD'er maakt betere foto's die zij doet maar heeft niet de juiste 'sponsors' zoals zij heeft.

            Schrap die maar uit je lijstje, je riskeert dat de anderen opeens niet meer willen omdat ze niet met haar willen geassocieerd worden.
            TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

              Waarom niet eens minder vanzelfsprekende namen? Jonge mensen met bakken talent zoals daar zijn: Switn, Titus Simoens, Jens Mollenvanger, Dieter De Lathouwer, Eva Vermandel,...
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                Waarom niet eens minder vanzelfsprekende namen? Jonge mensen met bakken talent zoals daar zijn: Switn, Titus Simoens, Jens Mollenvanger, Dieter De Lathouwer, Eva Vermandel,...
                En jezelf waarschijnlijk, heb net eens je blog bekeken, mooi werk.

                Hier nog ééntje... mijn persoonlijke favoriet onder de minder vanzelfsprekende namen; http://www.nicosansen.com
                TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

                  Heb zelf contact gehad met Werner Van Steen omdat ik enkele jaren geleden voor mijn avondschool een fotograaf moest bespreken. Aangezien we beide van Sint-Amands zijn lag de keuze voor de hand.
                  Wel lang genoeg op voorhand afspreken omdat hij dikwijls voor lange tijd in het buitenland is maar je gaat er een prima gesprekspartner aan hebben.
                  Kan hem alleen maar aanbevelen en als je de kans hebt moet je ook zeker eens naar een tentoonstelling van hem gaan.
                  Veel succes
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

                    werner is idd een super kerel. ken hem van het duiken (een van zijn hobby's) en is een heel gezapige gesprekspartner. maar idd zeker lang op voorhand plannen want het buitenland is bijna zijn thuis
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                      Lieve Blancquaert? Een topfotografe?

                      Lol, de gemiddelde BD'er maakt betere foto's die zij doet maar heeft niet de juiste 'sponsors' zoals zij heeft.

                      Schrap die maar uit je lijstje, je riskeert dat de anderen opeens niet meer willen omdat ze niet met haar willen geassocieerd worden.
                      Ach laat maar......

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar Vlaamse topfotografen

                        Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                        Heb zelf contact gehad met Werner Van Steen omdat ik enkele jaren geleden voor mijn avondschool een fotograaf moest bespreken. Aangezien we beide van Sint-Amands zijn lag de keuze voor de hand.
                        Wel lang genoeg op voorhand afspreken omdat hij dikwijls voor lange tijd in het buitenland is maar je gaat er een prima gesprekspartner aan hebben.
                        Kan hem alleen maar aanbevelen en als je de kans hebt moet je ook zeker eens naar een tentoonstelling van hem gaan.
                        Veel succes
                        Werner Van Steen heb ik maanden geleden gecontacteerd en heb volgende week met hem een afspraak. Verder heb ik een hele rits onbekende fotografen, of bekend in bepaalde regio's. Maar extra aanbevelingen zijn altijd welkom!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Klojo
                          Lieve Blancquaert? Een topfotografe?

                          Lol, de gemiddelde BD'er maakt betere foto's die zij doet maar heeft niet de juiste 'sponsors' zoals zij heeft.

                          Schrap die maar uit je lijstje, je riskeert dat de anderen opeens niet meer willen omdat ze niet met haar willen geassocieerd worden.
                          De gemiddelde boekhouder is ook 'beter' dan de Minister van Financiën, die laatste heeft ook juistere sponsors.

                          Het Calimero syndroom - zij zijn groot, en ik ben klein, en dat is niet eerlijk...
                          Groeten,
                          Nic H.
                          Pentax K7

                          Comment

                          Working...
                          X