Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verzekering materiaal

    Beste BD'ers,


    ik had graag mijn materiaal laten verzekeren en heb hier bij mijn makelaar een offerte voor aangevraagd. Nu verschiet ik toch een beetje van de jaarlijkse premie...
    256€ (verzekerde waarde 6100€)

    Franchise:
    - 125 EUR per schadegeval
    - Voor diefstal uit een voertuig of bij het laten vallen van het toestel geldt een verhoogde franchise van 20 % van de schade met een minimum van 125,00 EUR


    Zijn er mensen die dit reeds hebben gedaan en mij een vergelijkend bedrag kunnen aantonen? Zou me enorm helpen!

    mvg
    Dimitri
    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

  • #2
    Re: verzekering materiaal

    hoor eens bij de KBC, uitbreiding van je brandverzekering...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: verzekering materiaal

      Verschillende verzekeringen aanschrijven.
      Canon EOS 90D EFS 18-135

      Comment


      • #4
        Re: verzekering materiaal

        Ik betaal denk ik 100 euro om voor +- 2000 euro aan waarde te laten verzekeren,
        tegen diefstal en schade in héél Europa (kan ook bijnemen buiten Europa, voor de periode die ik wil. Per week dacht ik..)

        Tenzij dat ik ergens op een terras zit, en mijn camera op een stoel zet met een bordje op 'grijp mij maar makkelijk weg'.
        Andy Lemaire

        andylemaire.be

        Comment


        • #5
          Re: verzekering materiaal

          bij mij zou het wel wereldwijd zijn... maar dan nog

          ik heb geen brandverzekering bij KBC... laat staan een huis
          5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

          Comment


          • #6
            Re: verzekering materiaal

            Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
            Ik betaal denk ik 100 euro om voor +- 2000 euro aan waarde te laten verzekeren,
            tegen diefstal en schade in héél Europa (kan ook bijnemen buiten Europa, voor de periode die ik wil. Per week dacht ik..)

            Tenzij dat ik ergens op een terras zit, en mijn camera op een stoel zet met een bordje op 'grijp mij maar makkelijk weg'.
            Kan je ook laten weten bij welke maatschappij?
            flickr.com/wernerwattenbergh
            flickr.com/vdpsportfotograaf
            http://voetbalfotografie.wordpress.com

            Comment


            • #7
              Re: verzekering materiaal

              De premie is dus 4,8% van het verzekerde bedrag. Ik vind dat ook best veel eerlijk gezegd.

              Ik heb mijn apparatuur verzekerd op een speciale apparatuurverzekering, via dsv-insurance. Ik heb deze polis via deze weg afgesloten. Nu woon ik wel in Nederland en is dit een Nederlandse verzekeraar. Of zij of Belgen kunnen/ willen verzekeren is mij niet bekend.

              Anyway, de premie van mijn apparatuur verzekering bedraagt iets van 1,8% (ik weet het niet exact en ben te lui om mijn polis na te kijken, maar ik weet dat het premiepercentage ergens tussen de 1,6% en 1,8% ligt). Het eigen risico is wel 200,- algemeen en 250,- voor schade door vallen. Verder is er sprake van Europa-dekking, is zakelijk gebruik meeverzekerd en is mijn apparatuur ook verzekerd in de auto, zolang ik bezig ben met een opdracht...
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: verzekering materiaal

                Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                Kan je ook laten weten bij welke maatschappij?
                Is Centea dacht ik.
                Andy Lemaire

                andylemaire.be

                Comment

                Working...
                X