Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

    Waar moet je tegenwoordig zijn om modellen te vinden als je zelf beginnend modelfotograaf bent? Vroeger ging ik naar Eye On, maar dat is precies vrij dood. De site werkt zelfs niet meer. Modelmanagement.be is er precies ook al niet meer.

    Model Mayhem bestaat precies nog wel, maar is dat iets? En is modellennet.be de moeite?

    't Is niet voor mezelf, maar voor mijn cursisten. Ik heb het geluk om met pro modellen te kunnen werken en ik heb via Facebook een goed netwerk opgebouwd. Vandaar dat ik niet meer op de hoogte ben van hoe je als beginnend modelfotograaf aan modellen kan geraken.

    Wie kan helpen?
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

    op modellennet zijn best wel wat modellen te vinden
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

    Comment


    • #3
      Re: Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

      Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
      op modellennet zijn best wel wat modellen te vinden
      Maar je moet er zeker 10 contacteren wil je er 1 of twee hebben
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

        facebook en modelmayhem vind ik persoonlijk beter dan modellennet...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
          Waar moet je tegenwoordig zijn om modellen te vinden als je zelf beginnend modelfotograaf bent? Vroeger ging ik naar Eye On, maar dat is precies vrij dood. De site werkt zelfs niet meer. Modelmanagement.be is er precies ook al niet meer.
          Eye-on is gestopt, en Modelmanagement was de naam ervoor ( daarvoor was het photograaf.be ).
          Dus die 3 zijn dezelfde site

          Comment


          • #6
            Re: Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

            Modellenet , maar je moet er alles bij pakken, en der zijn redelijk wat modellen die nog nooit gehoord hebben dat afspraken der zijn om na te komen.

            Facebook zou ook wel lukken

            Maar je moet zeker iets kunnen tonen van je werk aan de modellen, en dat is steeds een probleem voor starters, ze willen wel maar hebben nog geen werk om te tonen.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

              Modellennet it is dus. Zijn er toevallig ook gelijkaardige sites in Nederland? Want 90% van mijn cursisten zijn Nederlands-Limburgers.

              Facebook vind ik ook heel goed, maar het duurt een tijdje eer je je netwerk hebt opgebouwd. Dat is niet zo evident voor sommige van mijn cursisten. Sommigen hebben ook geen Facebook en geen interesse om daarmee te beginnen.

              Bedankt voor de input!
              www.focusfotografie.be
              www.facebook.com/eviwilmus

              Comment


              • #8
                Re: Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

                photograaf.be => Modelmanagement => Eye-on is niet meer online.

                Momenteel is er nog Modellennet en Modelmayhem.
                Een optie maar men moet er wel rekening mee houden dat (en waarschijnlijk nog meer als je geen portfolio hebt): modellen soms gewoon niet antwoorden of gemaakte afspraken niet nakomen.

                Een alternatief is facebook, maar je moet er veel tijd insteken om een netwerk op te bouwen.
                Maar vergeet (en zeker in de beginfase) de persoonlijke vriendenkring en familie niet, het hangt natuurlijk wat af van het genre dat je uit wil maar dikwijls vindt je daar altijd wel iemand.
                Vriendelijke groeten,Raf

                www.rafvandenbogaert.be

                Comment


                • #9
                  Re: Waar op zoek naar modellen voor beginnende modelfotografen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                  Facebook vind ik ook heel goed, maar het duurt een tijdje eer je je netwerk hebt opgebouwd. Dat is niet zo evident voor sommige van mijn cursisten. Sommigen hebben ook geen Facebook en geen interesse om daarmee te beginnen.
                  je hoeft helemaal geen interesse hebben in facebook, beschouw het gewoon als een kanaal waar je je portfolio opzet en mensen op uitnodigt.
                  Handig is eerst een workshop volgen, en met de foto's van die workshop je portfolio opstarten. Vanaf dan loopt het wel...

                  nederlanders zitten meestal op http://hyves.nl/ en hebben hun eigen "modellennet", moet je maar eens aan de nederlandse BD'ers vragen hier...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment

                  Working...
                  X