Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op weg naar Costa Rica, enkele practische vragen..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op weg naar Costa Rica, enkele practische vragen..

    Hoi!!

    Ik zit even met een aantal practische vraagskes (heb al een search gedaan, maar kon het niet terugvinden )

    Mag de fototas met cf kaartjes en x-drive zonder risico op de band geplaatst worden om worden doorgelicht of liever niet (zou geen foto's kwijt willen spelen) en omdat we met enkele tussenstoppen zitten, zou ik er toch echt zeker willen van zijn!

    We gaan ook een trip doen in het regenwoud... Hoe los je dat best op, want ik kan me voorstellen dat die luchtvochtigheid ook niet al te goed is voor de camera (minolta dimage 7 hi); zou het voldoende zijn indien ik er een plastiek zak rond maak?

    Alle voorstellen zijn welkom!

    alvast bedankt,
    Kristien
    Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

  • #2
    Katrien,
    Ik neem mijn uitrusting altijd als handbagage mee, alleen al om het feit dat er flink gegooid en gesmeten wordt met koffers en tassen.
    Het scannen op de band heeft mij nog nooit een probleem opgeleverd, wel heeft men een aantal malen de cameratas met inhoud binnenstebuiten gekeerd om te kijken wat er allemaal inzit.

    Wat betreft de vochtige omgeving denk ik dat je weinig actie hoeft te ondernemen. Kijk eens bij de specificaties van je camera in de manual. Meestal staat daar bij wat de luchtvochtigheid mag zijn, in mijn geval staat er 85% of minder.
    En zou je de camera beschermen met een plastic tas, als je foto's wilt maken zal hij er toch uit moeten.

    Ik wens je veel (foto)plezier en geniet van de ontzettend groene omgeving.
    Always on the move for some action.

    http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

    Comment


    • #3
      Bedankt Rien!!

      Zo voel ik me toch al weer wat geruster!
      Ik zal zeker eens op zoek gaan in de handleiding!

      Ja, ik hoop zeker mijn x-driveke vol te schieten met natuurfoto's!

      vriendelijke groetjes,
      Kristien
      Olympus E500
      take the time it takes so it takes less time...
      www.pnh.be

      Comment


      • #4
        Hallo Kristien,

        Wat die plastieken zak betreft moet je goed opletten! Wanneer je met je camera in een hoge luchtvochtigheid zit en dan deze in een plastieken zak brengt kan het vocht (opgelost in de lucht) helemaal niet meer uit je camera en krijg je gegarandeerd problemen! Altijd silicagel in deze plastieken zak steken, dit zal al het overtollige vocht wegnemen! Ben zelf al twee keer in Costa Rica en Panama geweest (1ste keer 2 maanden, tweede keer 3 weken)en heb bijna niets anders gedaan dan in de regenwouden (jes) rondgezworven op zoek naar kikkertjes en reptielen. Mocht je voor een langere periode gaan kan ik je zeker de Bocas Del Toro eilandengroep in Panama aanraden, dit is enkele uren 'bussen en watertaxieën' van Puerto Viejo (de Talamanca)!

        Mocht je nog practische vragen hebben mag je me altijd mailen


        Mvdg,

        Todasranas
        Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

        Comment


        • #5
          Originally posted by
          Hallo Kristien,

          Wat die plastieken zak betreft moet je goed opletten! Wanneer je met je camera in een hoge luchtvochtigheid zit en dan deze in een plastieken zak brengt kan het vocht (opgelost in de lucht) helemaal niet meer uit je camera en krijg je gegarandeerd problemen! Altijd silicagel in deze plastieken zak steken, dit zal al het overtollige vocht wegnemen! Ben zelf al twee keer in Costa Rica en Panama geweest (1ste keer 2 maanden, tweede keer 3 weken)en heb bijna niets anders gedaan dan in de regenwouden (jes) rondgezworven op zoek naar kikkertjes en reptielen. Mocht je voor een langere periode gaan kan ik je zeker de Bocas Del Toro eilandengroep in Panama aanraden, dit is enkele uren 'bussen en watertaxieën' van Puerto Viejo (de Talamanca)!

          Mocht je nog practische vragen hebben mag je me altijd mailen


          Mvdg,

          Todasranas
          Hallo Todosranas,

          bedankt voor je goede raad!
          Spijtig genoeg blijven we er maar een weekje... Maar ik zal me toch moeten voorzien op regen als ik het zo lees.
          Wij trekken van de Oost naar de Westkust (van Tortugeuro naar Tambor). Het ziet er allemaal prachtig uit!

          groetjes,
          Kristien
          Olympus E500
          take the time it takes so it takes less time...
          www.pnh.be

          Comment


          • #6
            Veel plezier!

            Tortuguero is super, Tambor en contreien zegt me heel wat minder is eerder surf-gebied (ligt 'naast' Montezuma' daar komen de red hot chilli peppers altijd surfen!


            Greetz,

            Todas
            Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

            Comment


            • #7
              Originally posted by Todosranas
              Veel plezier!

              Tortuguero is super, Tambor en contreien zegt me heel wat minder is eerder surf-gebied (ligt 'naast' Montezuma' daar komen de red hot chilli peppers altijd surfen!


              Greetz,

              Todas
              je hebt post...

              groetjes,
              Kristien
              Olympus E500
              take the time it takes so it takes less time...
              www.pnh.be

              Comment


              • #8
                Hey Kristien,

                Ik heb een huls voor mijn camera van http://www.ewa-marine.com. Houdt je camera veilig voor waterspatten en regen. Heb binnenin een grote zak silica gel genaaid. Werkt perfect.

                Maar opgelet; is ook niet bestemd voor lang gebruik; je handen geven ook vocht af in die zak, en dat gaat sneller dan de silica gel het vocht kan opnemen.

                Best is dus je camera zoveel mogelijk op te bergen op een plaats...
                -waar het vocht wordt weggenomen
                -waar geen vocht wordt geproduceerd

                Maw: na het nemen van de foto; stop je cam terug in de waterdichte fototas, en voorzie hierin ook voldoende silica.

                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jochen
                  Hey Kristien,

                  Ik heb een huls voor mijn camera van http://www.ewa-marine.com. Houdt je camera veilig voor waterspatten en regen. Heb binnenin een grote zak silica gel genaaid. Werkt perfect.

                  Maar opgelet; is ook niet bestemd voor lang gebruik; je handen geven ook vocht af in die zak, en dat gaat sneller dan de silica gel het vocht kan opnemen.

                  Best is dus je camera zoveel mogelijk op te bergen op een plaats...
                  -waar het vocht wordt weggenomen
                  -waar geen vocht wordt geproduceerd

                  Maw: na het nemen van de foto; stop je cam terug in de waterdichte fototas, en voorzie hierin ook voldoende silica.


                  Hallo Jochem,

                  bedankt, ziet er interessant uit!
                  Maar ik vrees dat ik daar niet meer op tijd zal aan geraken...Wij vertrekken zaterdag al.
                  Waar heb jij die van jouw gekocht?

                  Ik zal in ieder geval genoeg silica korrels meenemen, dat kan nooit kwaad.

                  Merci,
                  Kristien
                  Olympus E500
                  take the time it takes so it takes less time...
                  www.pnh.be

                  Comment


                  • #10
                    Hey Kristien,

                    Ik kocht de mijne op een beurs in A'dam...

                    Maar "een waterdichte fotozak met silica gel" gecombineerd met "enkel fototoestel bovenhalen als er gefotografeerd wordt en als het niet regent" zou in de brousse moeten volstaan hoor. Don't worry!

                    Tenslotte verblijf je er geen wéken hee? Ik weet dat er fotografen zijn die van het vocht schimmel in hun lenzen kregen, maar zo'n pro's zijn vaak meerdere maanden "op expeditie"...

                    We kijken vol verwachting uit naar de pix!
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jochen
                      Hey Kristien,

                      Ik kocht de mijne op een beurs in A'dam...

                      Maar "een waterdichte fotozak met silica gel" gecombineerd met "enkel fototoestel bovenhalen als er gefotografeerd wordt en als het niet regent" zou in de brousse moeten volstaan hoor. Don't worry!

                      Tenslotte verblijf je er geen wéken hee? Ik weet dat er fotografen zijn die van het vocht schimmel in hun lenzen kregen, maar zo'n pro's zijn vaak meerdere maanden "op expeditie"...

                      We kijken vol verwachting uit naar de pix!

                      Ik zal mijn best doen om er goei te schieten!!
                      Ik ben ook wel reuze benieuwd hoor!

                      Kan je zo'n silica gel korreltjes kopen bij de fotograaf?

                      groetjes en nogmaals bedankt,
                      Kristien
                      Olympus E500
                      take the time it takes so it takes less time...
                      www.pnh.be

                      Comment

                      Working...
                      X