Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

    Ik neem de vrijheid het waarschijnlijk zoveelste topic over fotoboeken te beginnen.

    Gezien ik een heel gerichte vraag heb, hoop ik dat mij dit niet kwalijk genomen wordt

    Ik wil nu uiteindelijk toch eens mijn eerste fotoboek samenstellen en laten afdrukken.

    Aangezien het BoF (Book of Fame) erg in mijn smaak viel, qua concept maar vooral qua kwaliteit, vroeg ik mij af of er afdrukcentrales zijn die deze kwaliteit benaderen.
    Ik zou ook graag met zwarte achtergronden werken, die dan ook echt zwart gedrukt zijn (zonder een of andere kleurzweem erin)...

    Heeft hier iemand ervaring mee ?

    Benieuwd naar de reacties...
    ---------------------------------------------
    EDIT : samenvatting van de feedbacks
    ---------------------------------------------

    Blurb : +3 / -1
    Profotonet : +2
    Fotobuch.de : +2
    Asukabooks.com (met BTW-nr) : +1
    CEWE : +2
    tictacphoto : -1
    Pixum : +1
    Last edited by Dama; 24 februari 2011, 20:24.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

    Blurb is daar geschikt voor. Voor de fotoclub doen we hier beroep op

    http://www.blurb.com/

    Comment


    • #3
      Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

      Ik denk dat profotonet de betere afdrukcentrale is, lees ik in tijdschriften en op het web. Ik heb 2 fotoalbums daar laten afdrukken en voor mij is het prima , hoewel ik niet kan vergelijken met andere.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

        Zoeken naar een printservice die belicht op fotopapier ipv digitaal te drukken.
        Blurb heb ik slechte ervaringen mee.
        Heel tevreden van fotobuch.de tot voor kort. Sinds ze hun professional lijn hebben aangepast en enkel hun choice nog belichten op echt fotopapier al een paar albums moeten terugsturen wegens fouten.
        Asukabooks.com is goed als je wel een btw nummer hebt. Ook wel wat duurder dan fotobuch.
        http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

        Comment


        • #5
          Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

          Bedankt voor de reacties al !
          Ik zal mijn eerste post updaten, met een samenvatting van de bevindingen.

          Ik print vaak fotowerk af bij Pixum. Tevreden mee, voor wat ik er mee doe (ben geen pro).
          Ook zij bieden steeds acties aan op hun fotoboeken.

          Iemand daar ervaring mee ?
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

            Ik heb zopas een fotoboek laten maken bij CEWE op fotopapier. Ben echt heel tevreden over het afgeleverde werk. Kleuren en scherpte zoals ik op de pc heb, en duidelijke letters. Voor mij een aanrader!
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #7
              Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

              Cewe color doe ik elk jaar op fotopapier kwaliteit 30 op 30 cm max 82 pagina's
              stevige kaft veel mogelijk heden en perfecti qua kleurprofiel op abode rgb
              ong 100 euro
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

                Wil je ook hetzelfde type binding als de BOF's (dus geen gelijmd exemplaar) ? Dat zal de keuze al wat beperken...

                Als je een dik (gebonden) boek wil maken met harde kaft met eigen foto en zwarte achtergronden (gevoeliger kleur voor vingerafdrukken) én (vooral) in ongeveer dezelfde prijscategorie als de BOF wil vallen, dan moet je zeker eens kijken bij Blurb.
                Als er trouwens een probleem zou zijn met de druk, dan maken ze het boek (na doorsturen van bewijsfoto's) gewoon gratis opnieuw... maar het blijft een drukwerk, dus niet dezelfde kwaliteit als een fotoafdruk op fotopapier.
                De software laat toe om vrij je lay-out te bepalen maar is iets minder handig dan bij (bvb) www.myphotobook.be.

                De hierboven angehaalde Profotonet bvb is op dat gebied heel anders : zowel druktechnisch, bindingsmethode als prijs...

                Deze 2 topics heb je wellicht al gezien :
                Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

                Beste BE-ers, Momenteel was ik bezig met een artikel/review te schrijven ivm afdrukcentrale's welke fotoboeken afdrukken. Door onderstaande redenen ben ik ermee gestopt. Wie doet dit: tictac, hema, fotobuch, foto.com, netprint, colormailer, pixbook, albumprinter.nl, albumprintservice, webprint, fotoxs, myphotofun,


                De enige manier om echt te testen is een boek met dezelfde foto's bij verschillende firma's laten afdrukken, zo kan je echt objectief vergelijken. Want wat voor de een prima kwaliteit is, is voor de andere niet goed genoeg en als men maar bij 1 firma laat afdrukken kan men imho niet echt vergelijken en dus ook bvb niet zien dat een andere veel betere (of slechtere) kwaliteit geeft....

                Ik heb totnutoe 1 echt slechte ervaring : tictacphoto (09/2008). Als je nooit een album van een andere firma gezien had, leek het niet zo slecht, maar in vgl met andere was het echt triest...
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

                  Bedankt Filip !

                  Wat bedoel je precies met : "De hierboven angehaalde Profotonet bvb is op dat gebied heel anders : zowel druktechnisch, bindingsmethode als prijs..." ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                  Wil je ook hetzelfde type binding als de BOF's (dus geen gelijmd exemplaar) ? Dat zal de keuze al wat beperken...

                  Als je een dik (gebonden) boek wil maken met harde kaft met eigen foto en zwarte achtergronden (gevoeliger kleur voor vingerafdrukken) én (vooral) in ongeveer dezelfde prijscategorie als de BOF wil vallen, dan moet je zeker eens kijken bij Blurb.
                  Als er trouwens een probleem zou zijn met de druk, dan maken ze het boek (na doorsturen van bewijsfoto's) gewoon gratis opnieuw... maar het blijft een drukwerk, dus niet dezelfde kwaliteit als een fotoafdruk op fotopapier.
                  De software laat toe om vrij je lay-out te bepalen maar is iets minder handig dan bij (bvb) www.myphotobook.be.

                  De hierboven angehaalde Profotonet bvb is op dat gebied heel anders : zowel druktechnisch, bindingsmethode als prijs...

                  Deze 2 topics heb je wellicht al gezien :
                  Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

                  Beste BE-ers, Momenteel was ik bezig met een artikel/review te schrijven ivm afdrukcentrale's welke fotoboeken afdrukken. Door onderstaande redenen ben ik ermee gestopt. Wie doet dit: tictac, hema, fotobuch, foto.com, netprint, colormailer, pixbook, albumprinter.nl, albumprintservice, webprint, fotoxs, myphotofun,


                  De enige manier om echt te testen is een boek met dezelfde foto's bij verschillende firma's laten afdrukken, zo kan je echt objectief vergelijken. Want wat voor de een prima kwaliteit is, is voor de andere niet goed genoeg en als men maar bij 1 firma laat afdrukken kan men imho niet echt vergelijken en dus ook bvb niet zien dat een andere veel betere (of slechtere) kwaliteit geeft....

                  Ik heb totnutoe 1 echt slechte ervaring : tictacphoto (09/2008). Als je nooit een album van een andere firma gezien had, leek het niet zo slecht, maar in vgl met andere was het echt triest...
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

                    BoF is (was?) offset druk, vandaar de goede kwaliteit.

                    Als het gaat over kleine oplagen, is de Xerox iGen4 de enige machine die erbij in de buurt komt. Ik heb daar zelf al resutaat van gezien en was redelijk onder de indruk.
                    Spijtiggenoeg nog niet in dienst bij de gemiddelde fotoboekboer.

                    G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Wat bedoel je precies met : "De hierboven angehaalde Profotonet bvb is op dat gebied heel anders : zowel druktechnisch, bindingsmethode als prijs..." ?
                      Gemakshalve even geciteerd van de site :
                      Druk : "In tegenstelling tot de ‘gewone’ albums die worden gedrukt op standaard papier, worden de ProFotoAlbums met laserlicht op Fuji Crystal Album (Lustre)papier belicht op een resolutie van 254 dpi. Het resultaat hiervan is echte fotokwaliteit zonder rasters met de mooiste en helderste kleuren."
                      Binding : "Door een speciale lay-flat inbindtechniek bestaan iedere linker- en rechterpagina uit één blad fotopapier. Hierdoor kunnen foto’s ononderbroken over twee pagina’s geplaatst worden zonder hinderlijke witte rand in het midden."
                      Prijs : duurder...
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

                        Ik heb er vorig jaar eentje bij Cewe & bij Profotonet besteld en het verschil is merkbaar duidelijk.
                        Ook 2 Profotoalbums nog besteld vorig jaar bij Profotnet en .
                        Dit waren wel allemaal gelijmde explaren volgens mij geen gebonden.
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                          Dit waren wel allemaal gelijmde explaren volgens mij geen gebonden.
                          gelijmd = garenloos ingebonden.

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

                            Bedankt !

                            En wat is jouw ervaring met hen ? Positief of negatief ?
                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Gemakshalve even geciteerd van de site :
                            Druk : "In tegenstelling tot de ‘gewone’ albums die worden gedrukt op standaard papier, worden de ProFotoAlbums met laserlicht op Fuji Crystal Album (Lustre)papier belicht op een resolutie van 254 dpi. Het resultaat hiervan is echte fotokwaliteit zonder rasters met de mooiste en helderste kleuren."
                            Binding : "Door een speciale lay-flat inbindtechniek bestaan iedere linker- en rechterpagina uit één blad fotopapier. Hierdoor kunnen foto’s ononderbroken over twee pagina’s geplaatst worden zonder hinderlijke witte rand in het midden."
                            Prijs : duurder...
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotoboek : waar kan ik terecht voor BoF look en kwaliteit ?

                              Wel, aangezien de fotoboeken/boekjes die ik laat maken voor eigen gebruik zijn (en niet voor bvb klanten of zo) heb ik, gezien de (stevige) prijs, er nog geen boeken laten maken.
                              Maar ik lees eigenlijk alleen maar positieve commentaren...
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X