Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex: Brusselse metro, spookstations etc.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex: Brusselse metro, spookstations etc.

    Dag iedereen, ik ben als student journalistiek bezig met een artikel over spookstations/ongebruikte infrastructuur in Brussel. Is iemand hier al gaan exploren in Brussel, bij voorkeur in de metro? Het zou me zeker vooruithelpen als je me daar wat meer over kan vertellen. Of ook als je iemand kent die dat al gedaan heeft of als je er gewoon al eens wat over gelezen hebt, alle info is zeer welkom. Ik heb bijvoorbeeld ook al gelezen dat er enkele atoomschuilkelders nabij/in de metrostations liggen, als je daar wat meer over weet, laat me dan zeker ook wat weten. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen .

  • #2
    Re: Urbex: Brusselse metro, spookstations etc.

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Urbex: Brusselse metro, spookstations etc.

      Kleine kans dat je daar zonder officiële toestemming of begeleiding in geraakt..
      De metro van Brussel is geen oude verlaten steenbakkerij ergens langs een veldweg, de beveiliging is logischerwijs van iets hoger niveau.

      Ook deontologisch maar normaal. Een artikel schrijven over een onderwerp, dat je zelf illegaal bezocht hebt...

      Ik zou dus de beheerder zeker contacteren. Lukt het de eerste keer niet, probeer dan nog eens. En nog eens.

      Anders eens vragen aan het (onderhouds)personeel, wie weet zijn ze wel sympathiek.

      Comment


      • #4
        Re: Urbex: Brusselse metro, spookstations etc.

        Stel dat het legaal niet toegelaten is, wat aannemelijk is. Enig idee wat voor problemen je kan krijgen als je gepakt wordt in de tunnels, boetes, straffen?
        p.s. ik ben eerder NIET van plan om zelf die plekken te bezoeken. Ik ben vooral op zoek naar meer informatie erover.

        Comment


        • #5
          Re: Urbex: Brusselse metro, spookstations etc.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sennec Bekijk bericht
          Stel dat het legaal niet toegelaten is, wat aannemelijk is. Enig idee wat voor problemen je kan krijgen als je gepakt wordt in de tunnels, boetes, straffen?
          p.s. ik ben eerder NIET van plan om zelf die plekken te bezoeken. Ik ben vooral op zoek naar meer informatie erover.
          Ik zou mij meer zorgen maken over mijn gezondheid dan over een boete in een metrotrunnel Op een van die rails staat een gelijkspanning van 750 volt en deze kan gewoon overslaan op jou zonder dat je daarmee in aanraking hoeft te komen.
          In metrotunnels staan ook dikwijls sensoren en bewakingscamera's en er is geen plaats tussen de tunnelwand en de metrostellen; dus je moet je verplaatsing echt timen en van nis naar nis lopen over oneven grond.

          Paar fotokes (van mij) :

          Ongebruikt metrostation London

          En hier een linkje van Dsankt zowat de bekendste urbexer die dit soort dingen al jaren doet :

          Sleepcity

          .
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: Urbex: Brusselse metro, spookstations etc.

            Ik meen me te herinneren dat vorige jaar ofzo er een dag of weekend was waarop mensen legaal een kijkje mochten nemen in de nog niet afgebouwde metrotunnels.

            Comment

            Working...
            X