Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negatiefscanner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Negatiefscanner

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een scanner voor negatieven ( zowel 35mm als 120mm) voor een redelijke prijs. Weet iemand waar ik dat kan vinden? Ik woon in Brugge. Of waar kan ik dat bestellen?

    Mvg,
    Mister Quinten
    Mvg,
    Mister Quinten (Prové)
    http://quintenprove.wordpress.com/

  • #2
    Re: Negatiefscanner

    Epson heeft in zijn hogere gamma goede flatbed scanners met adapters voor negatieven. Werkt goed zover ik het al gebruikt heb.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Negatiefscanner

      Reflecta komt dit jaar uit met een nieuw model.


      www.frame-it.be
      Fotografie & verhuur van Reflecta Digitdia 5000 diascanner(s), Reflecta RPS 7200 negatief scanner en een midformat Reflecta MF5000 scanner, Canon lenzen.

      Comment


      • #4
        Re: Negatiefscanner

        Oorspronkelijk geplaatst door Mister Quinten Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik ben op zoek naar een scanner voor negatieven ( zowel 35mm als 120mm) voor een redelijke prijs. Weet iemand waar ik dat kan vinden? Ik woon in Brugge. Of waar kan ik dat bestellen?

        Mvg,
        Mister Quinten
        Hangt af wat je ervoor wilt uitgeven. Scanners starten aan een lage prijs tot duizenden euro's.

        Maar laat ons zeggen dat je hoogstaande niet professionele apparatuur wilt, dan zou ik deze aanbevelen:



        Lager of goedkoper om aanvaardbare kwaliteit te verkrijgen zou ik echt niet gaan...

        Ietsje duurder is de nikon 9000 ed, tweedhands kost die nog altijd een pak geld en moeilijk te vinden. Ik zou het niet weten of nikon nog nieuwe op stock heeft, maar ik denk eerlijk gezegd van niet.

        Top of the bill is bijv een flextight x5 van hasselblad, reken zo'n 20000 euro, bijna zo goed als een drumscan.... drumscanners kun je soms heel goedkoop vinden tweedehands maar als je geen ervaring ermee hebt is het zeer moeilijk om er iets bruikbaars uit te halen.
        TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

        Comment

        Working...
        X