Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleiding fotograaf syntra leuven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleiding fotograaf syntra leuven

    Hallo, ik heb vernomen dat sinds dit jaar er een opleiding fotograaf opgestart is bij Syntra in Leuven. Is hier iemand die die opleiding volgt en wat zijn jouw ervaringen ermee?

    Bedankt!!
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: Opleiding fotograaf syntra leuven

    Ik volg een opleiding DTP bij Syntra. Een van de medecursisten volgt daarnaast ook fotografie daar. De opleiding fotograaf is "typisch Syntra": steek er zelf heel veel tijd in (en dan bedoel ik HEEL VEEL), stel veel vragen,... en je hebt er iets aan. Als je echter mooi voorgekauwde lesjes en cursussen verwacht: nope, niet bij Syntra. Veel hangt ook af van de docenten en is dus misschien wat afhankelijk van opleiding tot opleiding, van campus tot campus of jaar tot jaar.

    Ik heb intussen 3 jaar fotograaf, 1 jaar webmaster en nu DTP gevolgd bij Syntra en denk dus dat ik uit bescheiden ervaring mag spreken: Syntra is heel chaotisch en zonder een attitude van zelfstudie en investeren van tijd zijn de opleidingen wat ondermaats vind ik. Maar als je (zoals ik) heel veel moeite doet om ook via andere kanalen kennis te vergaren, dan zijn de opleidingen ok, met als extra kers op de taart een erkend diploma.

    Hopelijk van enig nut,

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: Opleiding fotograaf syntra leuven

      Hoi bedankt voor de reactie, idd ik heb zelf ook al ervaringen met Syntra, daarmee dat ik er achter vroeg. Zijn er nog andere meningen?
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Opleiding fotograaf syntra leuven

        Hier ben ik nog eens. Nog steeds geen Leuvense Syntra'ers aanwezig??
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Opleiding fotograaf syntra leuven

          als je op zoek bent naar een cursus fotografie in het leuvense... Ik volg deze aan het cvo te leuven. Heb net digi 1 achter de rug en begin in september met digi 2. Ik ben hier zeer tevreden over. Ook hebben ze vanaf september de opleidingen iets of wat verandert zodat je ook een erkend diploma krijgt.
          ook een aanrader, maar je moet voor inschrijvingen er echt wel snel bij zijn!

          Comment


          • #6
            Re: Opleiding fotograaf syntra leuven

            Net als Magietje heb ik digi1 ook achter de rug aan het CVO. Het lessenpakket zit goed in mekaar en idd vanaf nu kan je ook op het einde van de rit een diploma fotografie behalen. Ik kan het je enkel maar aanraden maar voor inschrijven moet je wel heel snel erbij zijn.

            Groeten,

            Geert
            Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
            http://www.500px.com/Forex7d

            Comment


            • #7
              Re: Opleiding fotograaf syntra leuven

              Mijn vader heeft digi 1 2 en 3 gedaan... Misschien inderdaad een idee!
              Bedankt!! Maar ik zou toch ook graag wat reacties van de mensen van syntra Leuven zien... Daar kan ik normaalgezien in het tweede jaar starten, maar ik heb geen zin om meer dan 400 euro uit te geven voor niets...
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: Opleiding fotograaf syntra leuven

                CVO is volzet. Syntra heeft nog plaats(en).

                Opleiding duurt wel 3 jaar. Is dit jaar dan de eerste keer dat deze opleiding van start gaat ? Dan kan er natuurlijk niet veel feedback zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Opleiding fotograaf syntra leuven

                  In de jaren negentig heb ik de opleiding tot fotograaf gevolgd in Syntra, Lange Leemstraat, Antwerpen. Toen nog ACB geheten (Antwerps Centrum voor Beroepsopleiding).
                  Toen was het nog een beschermd beroep en mocht je je gediplomeerd fotograaf noemen.
                  Ik begrijp dus niet waar het in dit topic over gaat als men spreekt van
                  Ook hebben ze vanaf september de opleidingen iets of wat verandert zodat je ook een erkend diploma krijgt.
                  Om fotograaf te zijn heb je helemaal geen diploma meer nodig. Iedereen is fotograaf.

                  Wat de opleiding zelf betreft:
                  je haalt er uit naargelang je er zelf tijd en energie in investeert. Maar dat is in de meeste opleidingen zo, niet enkel bij Syntra.
                  Wel is de kwaliteit van de opleiding sterk afhankelijk van de kwaliteit van de lesgevers.
                  En die zal dus wel verschillen van centrum tot centrum.
                  Ik moet zeggen dat de lesgevers in het ACB indertijd heel vakbekwaam waren en hun kennis goed overbrachten.
                  Syntra is in de eerste plaats een technische opleiding.
                  Als je verder wil geraken met fotografie is het sterk aan te raden om nadien nog een academische opleiding te volgen.

                  Comment

                  Working...
                  X