Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help: Architectuur - Horeca in beeld.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help: Architectuur - Horeca in beeld.

    Een goede vriend van me werkt voor een bedrijf die een 6-tal zaken uitbaten in Antwerpen.

    Van 3 zaken zou hij foto's willen voor oa hun website.

    Op welke dingen moet ik zeker letten? Ik heb hier alvast in mijn lectuur (oa Zoom.nl) de edities opzij gelegd met info & tips over architectuur foto's.

    Uiteraard werk ik in RAW en met statief.

    Waarschijnlijk best met voorkeur op diafragma... Waar let ik best op qua belichting?
    Last edited by Neildewe; 14 januari 2011, 13:29.
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Help: Architectuur - Horeca in beeld.

    Als je kennis van strobist fotografie goed genoeg is, kan je hier en daar een flitsje bijplaatsen, al dan niet met een kleurenfilter ervoor.

    Probeer in ieder geval niet om de ganse scène uit te lichten, want dat gaat meestal niet. Je zal het aanwezige licht moeten gebruiken en eventueel aanvullen met strobist.

    Voor de rest: groothoek gebruiken, letten op het convergeren van de verticale lijnen, horizon mooi recht zetten, storende elementen weghalen, interieur goed opruimen, eventueel leuk element als plant of bloemen toevoegen,...

    Wat zijn "zaken" trouwens? Moeten er ook mensen op de foto staan?
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

    Comment


    • #3
      Re: Help: Architectuur - Horeca in beeld.

      Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
      Als je kennis van strobist fotografie goed genoeg is, kan je hier en daar een flitsje bijplaatsen, al dan niet met een kleurenfilter ervoor.

      Probeer in ieder geval niet om de ganse scène uit te lichten, want dat gaat meestal niet. Je zal het aanwezige licht moeten gebruiken en eventueel aanvullen met strobist.

      Voor de rest: groothoek gebruiken, letten op het convergeren van de verticale lijnen, horizon mooi recht zetten, storende elementen weghalen, interieur goed opruimen, eventueel leuk element als plant of bloemen toevoegen,...

      Wat zijn "zaken" trouwens? Moeten er ook mensen op de foto staan?
      Alvast bedankt voor de eerste reacties. Wel, zelf beschik over één flitser (speedlight 580exII).

      Het zijn zaken in de horeca maar toch verscheidene. Bvb. een zaak waar je in de vooravond sushi kan eten en erna kan gaan feesten.

      De foto's worden voor de opening genomen en dus zonder mensen.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

      Comment

      Working...
      X