Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe hard disk - EHBO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe hard disk - EHBO

    De backup van mijn oude notebook gebeurde op een Lacie harde schijf. Als ik die nu via de usb-poort aansluit op mijn nieuwe dan gebeurt er niets, de Lacie is niet zichtbaar.

    Wel krijg ik soms een schermpje met de vraag om de Lacie te formatteren, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?
    Ik wil een aantal foto's van de externe harde schijf overzetten op mijn nieuwe laptop.

    Iemand een tip?

  • #2
    Re: externe hard disk - EHBO

    Als je Windows 7 hebt, bij Computer, rechter muisknop en dan beheren kiezen, daar zal die tussen staan.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: externe hard disk - EHBO

      rechtsclicken op deze computer, de optie beheren nemen. In de linker column, onder opslag de optie schijfbeheer nemen. Als je daar je usb schijf vind kan je er rechts op clicken en stationletter en paden wijzigingen nemen en een niet bestaan stationletter toewijzen aan je schijf.

      Ook zien dat je usb schijf genoeg stroom krijgt (toch zeker als het een schijf is met een apparte voeding) en de USB kabel zo kort mogelijk houden, dus geen USB verlengkabels ertussen aangezien deze ook voor problemen kan zorgen.

      Comment


      • #4
        Re: externe hard disk - EHBO

        hmmmm lacie komt hier nooit meer binnen suckt enorm
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: externe hard disk - EHBO

          Juist een nieuwe lap, Win7, lacie aangesloten en Win vraagt braafjes hoe ik mijn bestanden wil opendoen, juist zoals in XP,geen problemen,ik vraag me soms af als ik al die pc en andere problemen lees, wat er voorafgaande allemaal gedaan wordt,mvg
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: externe hard disk - EHBO

            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Juist een nieuwe lap, Win7, lacie aangesloten en Win vraagt braafjes hoe ik mijn bestanden wil opendoen, juist zoals in XP,geen problemen,ik vraag me soms af als ik al die pc en andere problemen lees, wat er voorafgaande allemaal gedaan wordt,mvg
            helemaal niets! mijn vorige laptop heeft 4 jaar dagelijks gebruik incl. fotobewerking overleefd. nieuwe laptop, win 7, lacie aangesloten, en ik krijg de vraag formatteren, voor de rest vind ie de harddisk niet!

            Comment


            • #7
              Re: externe hard disk - EHBO

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Als je Windows 7 hebt, bij Computer, rechter muisknop en dan beheren kiezen, daar zal die tussen staan.
              Lacie staat er niet bij .

              Toch vreemd want hij vraagt wel om te formatteren, de Lacie wordt toch herkend?

              Comment


              • #8
                Re: externe hard disk - EHBO

                misschien eens ergens op een andere pc proberen en dan eventueel via aan kaartje of usb stick overzetten
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment

                Working...
                X