Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar reparatie laten uitvoeren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar reparatie laten uitvoeren?

    Mijn camera (Sony A200) heeft al een tijdje het probleem dat het wieltje om het diafragma of de sluitertijd mee te veranderen niet goed werkt. Het probleem begint zich vaker en vaker voor te doen, dus het is tijd dat ik het toestel laat repareren nu het nog in garantie is.

    Ik heb twee opties:
    1. Ik stuur de camera via de post op naar Fotokonijnenberg (waar ik hem gekocht heb) in Nederland.
      Voordeel: ik heb hem daar gekocht, dus het is logischer.
      Nadeel: ik moet het toestel via de post naar Nederland sturen.

    2. Ik breng het toestel binnen bij een Sony Center in de buurt.
      Voordeel: ik moet er maar 5 minuten voor rijden.
      Nadeel: het toestel komt niet van daar.

    Ik heb het Sony Center in Hasselt hiervoor gecontacteerd en dat gaat perfect. Het kost me wel 20 euro handling- en transportkosten.

    Bij Fotokonijnenberg vertelden ze me echter het volgende: "Het handigste is om dit via ons te doen. Wij zorgen dan voor de volledige afhandeling, communicatie en eventuele bemiddeling." Mij lijkt dat een non-argument, want als ik het toestel naar een Sony Center breng, dan moet dat Sony Center de volledige afhandeling, communicatie en bemiddeling toch ook doen, niet?

    Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met reparaties via een Sony Center? Fotokonijnenberg laat immers uitschijnen dat zij het zelf beter zouden doen, maar wat is daarvan waar?

  • #2
    Re: Waar reparatie laten uitvoeren?

    zou toch gaan voor optie 2.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Waar reparatie laten uitvoeren?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes Bekijk bericht
      Ik heb het Sony Center in Hasselt hiervoor gecontacteerd en dat gaat perfect. Het kost me wel 20 euro handling- en transportkosten.
      doet konijnenberg alles gratis? wat kost de verzending naar konijnenberg?
      heb je nog garantie?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Waar reparatie laten uitvoeren?

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        doet konijnenberg alles gratis? wat kost de verzending naar konijnenberg?
        heb je nog garantie?
        Ik heb nog een viertal maanden garantie op het toestel.

        Fotokonijnenberg is onduidelijk. In principe moet dat gratis zijn, maar op hun site maken ze melding van een kost van 50 euro om een reparatie in behandeling te nemen. Er staat nergens bij of ook betaald moet worden voor reparaties die onder garantie vallen.

        Als ik het toestel aangetekend met bevestiging wil verzenden naar Fotokonijnenberg Nederland, dan kost mij dat net geen 23 euro.

        Sony Center komt dus sowieso goedkoper uit en het lijkt mij ook veiliger omdat ik dan niets op eigen risico moet versturen met de post. De enige reden waarom ik twijfel is omdat Fotokonijnenberg zegt dat ik het beter bij hen laat doen.

        Comment


        • #5
          Re: Waar reparatie laten uitvoeren?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes Bekijk bericht
          Sony Center komt dus sowieso goedkoper uit en het lijkt mij ook veiliger omdat ik dan niets op eigen risico moet versturen met de post. De enige reden waarom ik twijfel is omdat Fotokonijnenberg zegt dat ik het beter bij hen laat doen.
          da's onzin natuurlijk, ze doen helemaal nieks, enkel alles een beetje vertragen... de herstelling gebeurt toch elders...
          Ik ga ook steeds zelf naar procirep voor een herstelling van Nikon, en niet via m'n dealer... gaat veel sneller!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Waar reparatie laten uitvoeren?

            Perfect. Dan zal ik het ook maar bij Sony Center laten doen.

            Bedankt voor de antwoorden.

            Comment

            Working...
            X