Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marokkoreis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marokkoreis

    Hallo,
    Ik ben volledig nieuw op BD en ben dus ook kersvers lid geworden deze week.
    Heb al veel rondgesurfd op de talrijke forums maar zit met een vraagje waarvan ik niet goed weet waar te plaatsen.
    In het voorjaar maken we een begeleide rondreis door Marokko (autocar)
    Op meerdere topics die echter reeds enkele jaren oud zijn vond ik dat de bevolking niet graag gefotografeerd wordt. Is dat nu nog zo ?
    Ik kan namelijk kiezen tussen mijn EOS 20D met 18-200 lens ofwel mijn kleinere bridge Canon SX10. Dit laatste toestel is veel minder opvallend in gebruik.
    Begrijp me niet verkeerd; ik wil de plaatselijke bevolking wel respecteren, maar soms is het sterker dan mezelf. Jullie kennen deze aandoening ook wel zeker ?
    alvast bedankt voor jullie reactie,
    Ray,
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

  • #2
    Re: Marokkoreis

    Voor de ingang van het koninklijk paleis in Casablanca stond een waterverkoper in typische klederdracht. Ik nam een foto van het paleis en die waterverkoper kwam naar me toe. Hij wilde geld omdat hij mee op de foto stond. Ik gaf hem 10 dirham om van het gezeur af te zijn. Dat was niet genoeg naar zijn zin want hij moest 100 dirham hebben (ongeveer 10 €). Heb hem toen gevraagd even achter me te blijven staan zodat ik opnieuw een foto kon nemen van het paleis zonder dat er een clown voor stond. Dat heeft een heleboel kabaal veroorzaakt, maar zijn 100 dirham heeft hij nooit van me gekregen.

    Comment


    • #3
      Re: Marokkoreis

      Een afbeelding maken is tegen de godsdienst hé. Gun een model zijn euro maar overdrijf niet. Ze worden nu eenmaal niet graag gefotografeerd. En dat is recent, zoals de TS in het reisforum kan vaststellen.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment

      Working...
      X