Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

    Antwoord voor eens en voor altijd op de site van Foto-Concept.nl!

    Rekenmodel voor fotografen: http://www.foto-concept.nl/download/...tarief-ZZP.xls


    Voila
    www.YourConcertShots.com

  • #2
    Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

    LOL

    Een heel duidelijk model waarbij de gemiddelde startende beroepsfotograaf meteen mee aan de slag kan om een inzage te krijgen in het bepalen van een prijs.

    NOT dus
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

      Nu begrijp ik waarom zij zo duur zijn voor een schoot
      2 x Nikon Z6 met wat glas
      www.janvanginkel.be

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

        Als er nog eens iemand vraagd hoeveel hij moet vragen voor een shoot, kunnen we hem naar dit topic doorverwijzen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

          Toch even preciseren dat er duidelijk staat "excl. BTW" Niet vergeten bij te tellen!

          Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

            Miljaar ... ik moet mijn uurtarief x10 doen om rond te komen ... daarom dat ik mijn Lamborghini nog niet heb kunnen kopen sinds ik zelfstandige ben nu snap ik het.

            Mooie theorie ... maar de praktijk is jammer genoeg anders

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Miljaar ... ik moet mijn uurtarief x10 doen om rond te komen ... daarom dat ik mijn Lamborghini nog niet heb kunnen kopen sinds ik
              En eens je die Lamborghini hebt moet je je uurtarief weer x10 doen

              Lijkt me meer een oefening van hoe gebruik ik formules en macro's in Excel dan een werkbare tool.
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

                Hmmm, ik vind een aantal zaken niet terug in je berekening (toch niet voor België). Sociale Lasten etc...

                Prijs is volgens mij ook afhankelijk van het soort cliënteel.
                De prijs die ik mag factureren voor het werk dat ik uitvoer voor een bepaalde media is bv. niet negotieerbaar.
                Maar ligt hoger dan voor particulieren (de kwaliteitseisen zijn ook hoger).
                Als ik een opdracht krijg van een Art Buyer van een reclamebureau hanteer ik nog een heel andere prijs. Onder de markt zitten is nadelig voor het aantal opdrachten die je krijgt en dus voor je totale rendement.

                Ik heb veel geleerd uit deze post.
                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

                  Is niet mijn berekening maar van een Nederlandse fotograaf
                  www.YourConcertShots.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel moet ik vragen voor een shoot??

                    Toen ik nog actief was in de verkoop hebben ze me geleerd om prijzen te bepalen aan de hand van marktprijzen.
                    En als de marktprijs lager ligt dan je kostprijs moet je gewoon stoppen...

                    Je moet uitzoeken wat een klant over heeft voor jouw werk. Als jij het voor die prijs wil doen, doe het dan! En naturlijk moet je je waarde zo hoog mogelijk krijgen door kwaliteitswerk te kunnen tonen.

                    Comment

                    Working...
                    X