Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe flatterende foto van een mollige persoon nemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe flatterende foto van een mollige persoon nemen

    Stel, je moet een foto nemen van een mollige persoon (in kostuum) en je wilt natuurlijk een mooie flatterende foto nemen ...
    In wat voor een pose zou je die persoon zetten ?
    Welk kleur van achtergrond ? Wit ? zwart ? ik vermoed wit want er moet een handtekening op de foto gezet kunnen worden.

    de bedoeling is dus om één goeie foto te nemen om uit te delen ...

  • #2
    heb mij eens laten wijsmaken de persoon laag fotograferen van onderaan zo krijg je een ander perspectief

    Comment


    • #3
      vogelperspectief geeft een neerkijkende indruk, dan lijkt de persoon kleiner en geeft een soort minderwaardigheid, langs onder net het omgekeerd, maar ook nie overdrijven, anders klopt het perspectief niet en das nie mooi...

      Comment


      • #4
        nu, als ik hem van beneden naar boven ga fotograferen dan ga ik hem "belangrijk" doen lijken ...maar zal je (vandaar de opmerking mollig) de onderkin te hard zien ...

        Om hem van bovenaan te fotograferen ...dat lijkt me iets beter maar ik ben een pose dan aan 't proberen te zoeken ;-)

        Comment


        • #5
          heb er geen ervaring in of zo, maar ik denk als je zo'n persoon vanuit een laag standpunt fotograffeerd dat bv de buik enzo nog meer zal uitkomen
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by PhilippeVDP
            Stel, je moet een foto nemen van een mollige persoon (in kostuum) en je wilt natuurlijk een mooie flatterende foto nemen ...
            In wat voor een pose zou je die persoon zetten ?
            Welk kleur van achtergrond ? Wit ? zwart ? ik vermoed wit want er moet een handtekening op de foto gezet kunnen worden.

            de bedoeling is dus om één goeie foto te nemen om uit te delen ...
            de kleding alligzins zwart of donker kiezen, want dat maakt slank...

            Comment


            • #7
              Persoonlijk zou ik gaan voor een licht hoger standpunt van iets opzij (onderkin!). Als uw model iesje omhoog moet kijken kan je nog een flatterend schouderportret maken. Zo zie je nog wat van het kostuum zonder te veel nadruk te leggen op het lichaam. Eventueel een hand erbij. Een hand toont soms in verhouding slanker, al is dit natuurlijk persoonsgebonden en kan het vlug te 'gemaakt' overkomen. Kleine afleidingsmaneuvres kunnen toegevoegd: opvallende das, ring aan de hand...
              Is natuurlijk geen algemene regel. Een kalend voorhoofd geeft al weer een andere situatie, en ga zo maar door...
              Mvg,
              Eric
              Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

              Comment


              • #8
                Originally posted by w00ha
                Originally posted by PhilippeVDP
                Stel, je moet een foto nemen van een mollige persoon (in kostuum) en je wilt natuurlijk een mooie flatterende foto nemen ...
                In wat voor een pose zou je die persoon zetten ?
                Welk kleur van achtergrond ? Wit ? zwart ? ik vermoed wit want er moet een handtekening op de foto gezet kunnen worden.

                de bedoeling is dus om één goeie foto te nemen om uit te delen ...
                de kleding alligzins zwart of donker kiezen, want dat maakt slank...
                En liefst met verticale strepen.

                Comment


                • #9
                  ik zou gaan voor een portret met een stuk van de borst op de foto, ook een speciale uitsnede maken er zeker iets speciaals van maken,
                  zeker letten op vouwen, rimpels, dubbele kin , want daar zijn vrouwen ( indien uw model een vrouw is he !! ) zeer gevoelig voor ( allee mijn ervaring he !!! )

                  de foto mag nog zo goed zijn in uw ogen, als er ook maar een klein beetje van een dubbele kin, rimpel, enz... op staat dan trekt de foto op niks in de ogen van het model. en die moeten het ook mooi vinden he !!!

                  wat naar mijn mening wonderen doet, is een softaction toepassen in ps als 2e laag en dan de 2e laag weg gommen over het haar en de ogen en ook de mond zodat het gevoel van scherpte behouden wordt .

                  maak er het beste van
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    En geen handen op de rug want dan steek je meestal je buik vooruit.

                    Comment


                    • #11
                      Gelukkig kun je met photoshop nog wat pondjes wegwerken kijk maar



                      Cheers
                      Leo

                      Comment


                      • #12
                        Mollig kan toch ook flatterend zijn ???

                        Vriendelijke groet,
                        Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          ja ...mollig kan flatterend zijn ;-) maar ik moet zien dat ik door een verkeerde pose het mollig net niet onflatterd in beeld breng ;-)

                          Het mollig model is een man ;-) en het zal waarschijnlijk een donker (niet gestreept) 3 delig kostuum zijn ... denk dat ik morgen eens ga neuzen in (degelijke) modeblaadjes om poses te vinden ...

                          Comment


                          • #14
                            Ik zou er niet pal voor gaan staan, maar iets scheef, niet te veel.
                            En ik zou ook niet helemaal fotograferen maar iets boven het midden.
                            Neem, heel veel foto's, geposeerde, maar ook als hij het niet verwacht. Daar haal je meestal de beste foto's uit.

                            Comment


                            • #15
                              Mollig kan inderdaad ook flatterend zijn en zelf mooi en sexy.
                              Mag ik even naar mijn album van Lea Gilmore op mijn website verwijzen, dat is een mollige dame, maar ik kan me niet inbeelden dat indien ze "super slank" zou zijn, ze even krachtig zou zijn overgekomen bij het zingen en dat zie je ook aan de foto's.

                              Nu weet ik van de manager van Lea Gilmore dat ze de foto's tof vindt. Maar de foto's, die van onderaan zijn genomen, die waar je haar dubbele kin ziet mogen niet worden gebruikt want dat vindt Lea lelijk . Je ziet maar...

                              Dus, praat met de persoon die je moet fotograferen en vraag wat zij/hij niet echt mooi aan zichzelf vindt. Bij de ene kan dat de dubbele kin zijn, bij de andere zijn buikje of haar brede dijen. En dit geldt voor "alle modellen" van mensen, iedereen heeft wel iets dat hij/zij aan zichzelf minder vindt!

                              eMJeke
                              website

                              Comment

                              Working...
                              X