Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

epson printer papier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • epson printer papier

    Ik heb me zopas een Epson Pro 3880 aangeschaft.
    Na wat grasduinen in de topics is me toch opgevallen dat er velen zijn die deze printer hebben.

    Waar kopen jullie meestal je foto print papier ?
    Koop je het originele epson papier of heb je mss goedkopere, evernwaardige of beter alternatieven ?

    In de Epson store (US) heb ik het gevoel dat ze meer soorten hebben dan in de Epson Store van BE.

    Dus nu weet ik niet als we het rechtstreeks in de US kunnen aankopen ?

  • #2
    Re: epson printer papier

    Ik gebruik op de 3800 Ilford smooth pearl en Ilford gold fibre silk,dit samen met de profielen van Ilford

    Papier koop ik bij Topfoto.nu

    Comment


    • #3
      Re: epson printer papier

      ilford en hahnemuhle

      of

      voor seriewerk & laminering vind ik het epson semigloss mooi papier prijs/kwaliteit


      topfoto of geheugenkaart is SUPER !!
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: epson printer papier

        Heb zelf geen epson maar op 't school wel en daar gebruiken we BRILLIANT Supreme Lustre Paper met bijhorend profiel en (naar mijn mening) heel mooi resultaat.
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: epson printer papier

          In die profielen ben ik nog niet zo in thuis.
          Momenteel heb ik enkel nog maar de printer aangesloten en kan ik er mee printen en het resultaat wat ik eruit krijg vind ik persoonlijk heel goed. ;o)

          Maakt dat zoveel verschil met een apart profiel te werken ?

          Comment


          • #6
            Re: epson printer papier

            Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
            In die profielen ben ik nog niet zo in thuis.
            Momenteel heb ik enkel nog maar de printer aangesloten en kan ik er mee printen en het resultaat wat ik eruit krijg vind ik persoonlijk heel goed. ;o)

            Maakt dat zoveel verschil met een apart profiel te werken ?
            Ik denk van wel, als je niet het epson papier gebruikt kan je maar beter het profiel van de fabrikant van je papier downloaden en gebruiken.
            Weet je, ik ben jaloers van je printer, heb een canon MP800 en als ik de resultaten naast die van de epson leg Koeken naar geld zeker
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: epson printer papier

              Ondertussen een tweedehands epson 2400 op de kop kunnen tikken en vraag me het volgende af. Heb hier al veel liggen zoeken over papier maar... wanneer gebruik je nu de gewone zwarte inkt en wanneer de matte? Er is glossy en mat papier maar wat met semi?

              bijvoorbeeld dit papier? mat of glans? klik
              Last edited by saintlambert; 15 januari 2011, 20:14. Reden: voorbeeld
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: epson printer papier

                Werk al een paar jaar met de epson r2400.
                Heel tevreden van, zou nu wel graag maatje groter gaan...
                Ik gebruik bij semigloss papier en ilford fiber gold silk, steeds de zwarte cassette.
                De matte zwarte inkt, enkel gebruiken op mat papier.
                gr
                Marnix Detollenaere
                web : www.photo-impress.be - www.f-art.be

                Comment


                • #9
                  Re: epson printer papier

                  Oorspronkelijk geplaatst door Impress Bekijk bericht
                  Werk al een paar jaar met de epson r2400.
                  Heel tevreden van, zou nu wel graag maatje groter gaan...
                  Ik gebruik bij semigloss papier en ilford fiber gold silk, steeds de zwarte cassette.
                  De matte zwarte inkt, enkel gebruiken op mat papier.
                  gr
                  Bedankt, da was snel
                  En ooit al op mat papier geprint? Wat vind je 't mooist?
                  Omdat omschakelen van mat naar glanzend veel inkt kost ben ik van plan eens ik het voor mij ideale papier gevonden heb niet meer te veranderen...
                  Lustre is dus geen mat? klik
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: epson printer papier

                    Persoonlijk werk ik het liefst met Ilford Gold Fiber Silk vooral voor tentoonstellingsafdrukken, voor seriewerk of proofings gebruik ik Epson premium semigloss.
                    Heb ook al heel mooie afdrukken gemaakt met Innova papier (fibaprint semi matte), zeker voor zwart-wit, heel mooie resultaten.
                    Heb al mat papier gebruikt van Hahnemuhle (Photorag) en van Innova, mooie afdrukken, maar persoonlijke voorkeur gaat naar het Ilford papier. Je kan wat experimenteren met papiersoorten, maar uiteindelijk haal je toch de beste resultaten door ervaring op te doen met een paar vaste keuzes.
                    Marnix Detollenaere
                    web : www.photo-impress.be - www.f-art.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: epson printer papier

                      print op ilford gold fiber silk en op papier van fotospeed.com: pf lustre
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: epson printer papier

                        Een goed en goedkoop papier is het zijdeglanzende huismerk van Kamera-Expressl (made by Moab) voor maar 10 euro/50 vel A4. Een ander goed merk is het huismerk TPI van Conrad (eveneens zijdeglans). Dat laatste heeft als enige nadeel dat het nogal dun is, maar de structuur en vooral het afdrukresultaat is fantastisch.

                        Op mijn Epson Pro 3800 en naar pigmentinkt geconverteerde Epson 1400 geeft hoogglanzend papier niet goed resultaat vanwege de soms storende bronzering en metamerie. Zijdeglans papier heeft als voordeel dat het toch een zeer groot kleurbereik kan bereiken en bovendien heeft het veel minder last van bronzering/metamerie en de zachte (parel)glans spreekt me veel meer aan dan het glimmende glossy papier.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment

                        Working...
                        X