Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invoerrechten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • invoerrechten

    Iemand een idee wat de invoerrechten zijn op fotografisch materiaal (meer bepaald lenzen) uit de USA.

  • #2
    Ik dacht 5 of 6 procent.
    En daar moet de btw dan nog bij.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Hmmm niemand weet het dus 100% zeker. En ik kan daar dus nergens iets van vinden ongeloofelijk eigenlijk.

      Maar hopelijk is het 6% dan blijt mijn aankoop nog steeds meer dan de moeite waard.

      Comment


      • #4
        http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

        zo zit het in Nederland in elkaar. Denk dat dit voor de hele EU van kracht is...
        Visit my website

        Comment


        • #5
          Reken maar dat er 30% bij de nettoprijs bij komt dan zit je er niet ver naast.
          Bij invoer vanuit een niet EU-land moet je immers hier de BTW betalen op het werkelijke bedrag (een nepfactuur....kans bestaat dan dat de douanen er zelf een hogere schatting aan geven dan de werkelijke waarde..), en er zijn de douane- en invoerrechten (dus BTW + douane en invoerrechten).
          Op laten zenden als geschenk ? Vergeet het maar.

          Comment


          • #6
            Ok bedankt allemaal.

            Maar ik wil alles legaal doen hoor geen probleem. En de lage dollar heeft tot gevolg dat zelfs aan 7% invoerrechten ik bij mijn bestelling nog een extra canon 100mm macro lens kan toevoegen en dan amper (-100€) meer moet betalen dan bij aankoop in duitsland of bij 1 van de goedkope leveranciers in B of NL.

            En een canon EF 100mm f/2.8 Macro USM voor 100€ dat lijkt mij de moeite meer dan waard.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Sonyke
              Reken maar dat er 30% bij de nettoprijs bij komt dan zit je er niet ver naast.
              Bij invoer vanuit een niet EU-land moet je immers hier de BTW betalen op het werkelijke bedrag
              Maar moet je nog steeds BTW betalen in de winkel waar je dit aankoopt? Ik dacht van niet he?
              Gallery: http://www.fotogallerij.be

              Comment


              • #8
                Om te weten hoeveel je USA aankoop gaat kosten moet je een beetje wiskunde kennen...

                Je neemt de aankoopprijs + verzendingskosten. Dit wordt omgerekend in Euro. Vervolgens worden er de invoerrechten bijgerekend. Op sommige artikelen is dat 11% maar voor fotografische artikelen kan dit minder zijn. Vervolgens komen de "handling costs" erbij. Op dit totaal reken je 21 % BTW.

                Voorbeeld: stel dat je aankoop, inclusief verzendingskosten 100 Euro kost. Bij 11% invoerrechten wordt het totaal 111 Euro. Stel dat je 15 Euro betaalt voor inklaring enz, dan ben je aan 126 Euro + 21 % = 152,46 Euro.

                Als vuistregel mag je een meerprijs van 50 à 60 % rekenen ! Betaal je minder dan heb je geluk dat je colli niet is gecontroleerd.

                Met de extreem lage dollar is het misschien de moeite waard maar ik verkies toch in Europa te kopen. Duitsland is toch zo dichtbij... en voor 15 Euro kan je veel laten opsturen.

                Robert

                Originally posted by Pieter G.
                Ik dacht 5 of 6 procent.
                En daar moet de btw dan nog bij.
                CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                Comment


                • #9
                  Een vast douane en invoerrechtenpercentage op artikelen, zoals dat het geval is bij BTW (grosso modo: 0 (dingen zoals vergoedingen voor artsen, advocaten, notarissen),6 (voeding, kleding, bouw, cultuur (uitz. CD's),19 (zeer uitzonderlijk) of 21 %) bestaat niet.

                  Het is inderdaad zo dat je de invoerprijs hebt, de invoerrechten en dat je daarop je BTW van 21 % voor fotomateriaal dient te betalen.

                  Komt het van buiten de EU, betaal jij de BTW bij invoer, of je nu BTW plichtige bent of niet.

                  Controle of niet, in principe moet je het aangeven dat je iets ingevoerd hebt.

                  Comment


                  • #10
                    weet er trouwens iemand hoe groot de "pakkans" is?

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb vandaag eens rechtstreeks kontakt opgenomen met de douane in zaventem. Ik wou nl weten hoeveel invoerrechten dat ik moest betalen op een battery-Grip (BG-E1) voor mijn 300D.
                      Volgens de persoon die ik aan de lijn heb gehad komt daar enkel 21% BTW op en geen invoertax op voorwaarden dat het een Battery(grip) was voor een digitaal toestel.
                      Vanavond heb ik dadelijk bij B&H in NY mijn bestelling geplaatst, normaal komt deze aan ten laatste volgende week maandag of dinsdag.
                      Pas dan zal ik met zekerheid kunnen zeggen dat er geen invoerrechten op betaalt moeten worden

                      Ik zal jullie op de hoogte houden
                      LID N° BD0075BE
                      http://big-m.fotopic.net
                      http://www.ichannel.be
                      http://www.gforce-racing.com

                      The collector is never finished. You're always looking for anything you don't have that will improve the collection, It's a hobby without end ...

                      Canon 300D + EF-S 18-55mm + Canon 75-300 USM IS + BG-E1 + Sigma EF 500DG ST + Hoya Pol Filter + Drive II 40GB

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Big M
                        Pas dan zal ik met zekerheid kunnen zeggen dat er geen invoerrechten op betaalt moeten worden
                        Het hangt er een beetje vanaf hoe snel de papiermolen draait, zeker? Er zijn heel wat mensen die een levering met koerierdienst ontvangen zonder dat er over invoerrechten wordt gesproken, maar weken later komt er nog een extra factuur.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Bij B&H betaal je 110$ + 36$ verzending (UPS) = 146$.
                          Als je "enkel" de BTW moet betalen (21%) dan kom je aan 176,66$.

                          In Duitsland betaal je 175 Euro + ± 10 Euro verzendingskosten = 185 Euro.

                          (http://www.fotoshopping.de/shopping/shop/article.asp?EAN=4960999191560)

                          Aan jou om uit te maken of het de moeite waard is.

                          Robert





                          Originally posted by Big M
                          Ik heb vandaag eens rechtstreeks kontakt opgenomen met de douane in zaventem. Ik wou nl weten hoeveel invoerrechten dat ik moest betalen op een battery-Grip (BG-E1) voor mijn 300D.
                          Volgens de persoon die ik aan de lijn heb gehad komt daar enkel 21% BTW op en geen invoertax op voorwaarden dat het een Battery(grip) was voor een digitaal toestel.
                          Vanavond heb ik dadelijk bij B&H in NY mijn bestelling geplaatst, normaal komt deze aan ten laatste volgende week maandag of dinsdag.
                          Pas dan zal ik met zekerheid kunnen zeggen dat er geen invoerrechten op betaalt moeten worden

                          Ik zal jullie op de hoogte houden
                          CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                          Comment


                          • #14
                            Tja ik ben er ook nog niet uit hoor maar dit lijkt mij toch interessant

                            1x EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS
                            1x EF 17-40mm f/4L
                            2x 77mm Haze UV-1 Glass Filter

                            B&h photo = 2059,8$ + 73,5 (transport)= 2133,3$
                            + 7% invoerrechten = 2282.6$
                            + 21% BTW = 2762$
                            Totaal Euro = 2180€

                            Totaal fotoshopping.de = 2508€
                            Totaal AC-foto = 2379 (Kon kosten transport niet zien dus zelfde als vorige genomen).

                            Ac-foto komt dichtbij maar is toch nog steeds 200€ en deze valt dus te ovewegen maar indien de invoerrechten minder dan 7% zijn (en dat is waarschijnlijk het geval) gaat het verschil alleen maar groter worden. Indien er geen invoerrechten zijn (zou ook kunnen?) is het verschil 340€ dus ergens daartussen zal het wel liggen.

                            Dus voor een 100 a 200€ meer heb ik er nog een EF 100mm f/2.8 USM Macro bij indien ik via B&h bestel. Das dan toch weer de moeite. Maar tje ik ben er nog niet uit of ik deze lenzen wel echt wil dus we zien nog wel en wie weet daalt de $ ondertussen nog wat

                            Comment


                            • #15
                              @Megapixel
                              Door de lage $ koers is het op dit moment wel heel gunstig om te bestellen in de USA.
                              1 Dollar = 1.27€uro
                              176.00$ = 138.50€ wat in mijn ogen toch nog altijd +/- 50€ verschil is.
                              Ik heb reeds verschillende zaken bij B&H aangekocht de laatste 3 jaar en steeds een goede service gekregen. Dit is wel de 1ste keer dat ik iets online bij hun bestel. Ik ga elk jaar minimum 1 keer naar NY,dus koop ik dan de meeste dingen bij hun in de shop. Dus geen extra kosten enkel de sales Tax van NY 8.5%.

                              Maar sommige zaken kun je beter in Duitsland kopen, door het geringe prijsverschil en de garantie.

                              MVG
                              M
                              LID N° BD0075BE
                              http://big-m.fotopic.net
                              http://www.ichannel.be
                              http://www.gforce-racing.com

                              The collector is never finished. You're always looking for anything you don't have that will improve the collection, It's a hobby without end ...

                              Canon 300D + EF-S 18-55mm + Canon 75-300 USM IS + BG-E1 + Sigma EF 500DG ST + Hoya Pol Filter + Drive II 40GB

                              Comment

                              Working...
                              X