Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleiding digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleiding digitale fotografie

    Bestaat er volgens jullie in Vlaanderen (liefst Oost-) een "erkende" opleiding digitale fotografie in avondonderwijs? Met erkend bedoel ik een opleiding waarmee je een diploma kan behalen waarmee je je wettelijk als fotograaf mee aan de slag kan?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Tim
    Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

    http://www.timdebacker.be

  • #2
    Ik heb ook wel interesse hiervoor.

    Niemand die ergens zo'n opleiding weet zijn die regio?

    Comment


    • #3
      Dergelijke cursussen worden gegeven in Afsnee bij Gent (Syntra Midden Vlaanderen) http://www.syntra-mvl.be/

      In Brugge start er op 15/01 ook een cursus, dit is dan weer bij Syntra West http://www.vormnet.be/SyntraWest.asp?menudef=1.
      Meer informatie over deze cursus kan je vinden in dit PDF-bestand: http://www.vormnet.be/Folders/I000000729.pdf

      In hun aanbod hebben ze allesinds 'erkende cursussen' dacht ik, in samenwerking met VIZO. Over de inhoud of kwaliteit kan ik niets zeggen. Zoek maar wat op hun sites.
      Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

      Comment


      • #4
        Tim,

        ik volg momenteel een opleiding digitale fotografie (komt eigenlijk neer op een cursus photoshop) aan het KISP in Mariakerke.
        http://www.kisp.be/ Je vind de opleiding bij grafische opleidingen. Als je snel bent kan je nog inschrijven voor de start van de opleiding in het tweede semester.
        Je krijgt hiervan een getuigschrift maar hiermee kan je je niet vestigen als fotograaf.
        Ik heb echter vernomen dat er volgend jaar een cursus digitale fotografie (3 jaar/twee avonden per week) start aan de kunstacademie in Zottegem. Momenteel kan je daar reeds een cursus (analoge) fotografie zorgen. Ik ken een paar mensen die daar cursus volgen en ze zijn allemaal heel tevreden.

        Patrick

        Comment


        • #5
          Bestaat zo'n opleiding ook ergens in het Antwerpse ?
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

          Bezoek mijn foto's online

          Comment


          • #6
            @ Draf, @ Sopa: Bedankt voor de info... Ik ga vanavond alvast even informeren bij het CVO in Aalst... Die bieden een analoge opleiding aan, maar 'k ga eens informeren of ik de lessen ook met mijn 300D kan volgen... Ik ga sowieso ook in Zottegem eens informeren...

            Groetjes,

            Tim
            Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

            http://www.timdebacker.be

            Comment


            • #7
              tim

              laat eens iets weten over cvo aalst

              dat interesseert mij ook wel

              mark

              Comment


              • #8
                Over Aalst ben ik ook wel geïnteresseerd

                Comment


                • #9
                  Ik ben gisterenavond dus eens gaan informeren bij het CVO aan de Ledebaan in Aalst... Het voordeel van de opleiding die zij aanbieden is dat ze modulair is... Je kan je studieritme -afhankelijk van je beschikbare tijd- zelf bepalen... De verschillende modules:

                  A1 Grondbeginselen en camera
                  A2 Zwart/wit opname-afwerkingstechnieken
                  A3 Zwart/wit afwerking aanvulling
                  A4 Initaitie kler
                  A5 Initiatie digitale fotografie
                  A6 Stromingen in de fotografie

                  B1 Portretfotografie
                  B2 Reportagefotografie
                  B3 Aanvulling zwart/wit en kleurenafdruk

                  C1 Object- en materiefotografie
                  C2 Architectuur en interieur
                  C3 Digitale fotografie

                  Elke module bestaat uit tachtig lestijden... Om te voldoen aan de vestigingswet moet je dan ook nog eens 160 lestijden bedrijfsbeheer volgen...

                  Het systeem en de aanpak lijken me heel interessant... Alleen, zoals jullie ook merken: het is echt heeeeeeel analoog gericht... Met mijn 300D kan ik er eigenlijk heel weinig gaan doen... De foto's voor de opdrachten moeten allemaal analoog gemaakt worden...

                  Bovendien zijn de twee modules digitale fotografie "heel oppervlakkig" (dixit de lesgever)... Tijdens de eerste tachtig uur wordt er een beetje dieper ingegaan op de digitale camera en worden de tools in photoshop bekeken... Op het einde van de module moet je een eenvoudig bewerkte foto kunnen voorleggen... Na de tweede module moet je een fotomontage kunnen maken... Nu ja... Als we daarvoor 160 uur op een schoolbank moeten gaan zitten...

                  Ik weet dus niet of deze opleiding voor liefhebbers van de digitale fotografie zo interessant is... Alhoewel... Misschien moeten we eerst de basis leren, voor we verder willen...

                  Groetjes,

                  Tim
                  Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                  http://www.timdebacker.be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by karlito
                    Bestaat zo'n opleiding ook ergens in het Antwerpse ?
                    Er bestaat een opleiding bij het LBC. adres: Te Boelaerlei 40 2140 Borgerhout. Telefoon 03 235 99 24.
                    Het is een opleiding photoshop elements 2.0
                    Gegeven op dinsdagavond van 18.45 tot 22.00.
                    Ik dacht dat er ook overdag en op woensdagavond dezelfde cursus werd gegeven.
                    Deze van dinsdagavond start volgende week dinsdag.
                    Je kan de school bellen tot 21.30 's avonds. Ik zelf heb net deze avond ingeschreven.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opleiding digitale fotografie

                      Er bestaat ook een degelijke gelijkaardige opleidng in het CVO Elishout te Anderlecht; er is daar ten andere opendeur dag op zaterdag 28 januari ek !
                      alle modules zijn zowel voor analoge als digitale toestellen geschikt en aangepast; ook de opleidingen in beeldbewerking zijn specifiek aangepast voor fotografie (minder voor grafiek, maar dit komt toch ook aan bod)
                      Meer info op : http://www.elishout.be/avondschool/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opleiding digitale fotografie

                        hoezit het eig als je al een attest bedrijfsbeheer hebt?
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opleiding digitale fotografie

                          Ik heb mij 2 weken geleden ingeschreven voor de opleiding "Digitale fotografie (inclusief praktijkoefening)" te Mechelen.
                          Kreeg verleden week een email dat deze al volzet is (overboekt).
                          Er bestaat een kans dat ze een 2de cursus organizeren als er genoeg intresse is, dus waar wachten jullie nog op

                          Hier alvast de info

                          groeten
                          ./steven

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opleiding digitale fotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door hermandm
                            Er bestaat ook een degelijke gelijkaardige opleidng in het CVO Elishout te Anderlecht; er is daar ten andere opendeur dag op zaterdag 28 januari ek !
                            alle modules zijn zowel voor analoge als digitale toestellen geschikt en aangepast; ook de opleidingen in beeldbewerking zijn specifiek aangepast voor fotografie (minder voor grafiek, maar dit komt toch ook aan bod)
                            Meer info op : http://www.elishout.be/avondschool/
                            Ha, den herman zie Welkom op Belgiumdigital hé!

                            Aan de bd'ers: Ik heb zonet de eerste module digitale fotografie achter de rug (van herman trouwens hopelijk geslaagd? ) en dat zit wel snor hoor! Zeker eens passeren op de opendeur. Komt aan bod: alles over uw digitale camera (reflex of compact), en verschillende tools in PS om je foto's te retoucheren. Zoals herman al zei, het gaat hier om retoucheren, het is geen les in grafische vormgeving ofzo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opleiding digitale fotografie

                              Ben ook wel geinteresseerd in een cursus fotografie... de bedoeling is vooral, als beginner, te leren om een degelijke foto te trekken.
                              Als ik dit hier lees komt een cursus 'digitale fotografie' eigenlijk neer op het leren van photoshop. Als dat zo is, kan ik je de dvd's van 'Total training' aanraden...niks beter dan dat.
                              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                              Comment

                              Working...
                              X