Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat erven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proficiat erven

    Proficiat aan Erven voor de title van challenge fotograaf 2010

    Erven behaalt een dubbele zege.

    Hij is niet alleen de Challengefotograaf van 2010 hij behaalt ook met zijn foto "een zitbank" de beste Challenge foto van het 2010.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Proficiat erven

    ook van deze kant een dikke proficiat met je overwinning van challenge fotograaf
    2010
    ook aan Dare2fly en filipo met hun tweede en derde plaats
    jullie zijn alledrie fotografen waar ik naar op kijk
    ben blij toch nog in de top twaalf te staan op de vierde plaats achter jullie met mijn gewone bridge toestel
    ook de rest van te top twaalf een dikke proficiat
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Proficiat erven

      Gefeliciteerd Erven.
      Een verdiende overwinning. 11 maal in de top 12 en 2 overwinningen waarvan 1 zelfs met een fenomenaal hoog gemiddelde en vaak ook geniale opstellingen. Knap resultaat.

      dare2fly : ook jij proficiat met je 2e plaats. Je zou al een echte offday moeten gehad hebben om je 2e plaats alsnog kwijt te spelen en zoals te verwachten was, kende je ook dit keer geen zwak moment...

      @lilybie : bedankt ! en gefeliciteerd met je 4e plaats.
      we strijden blijkbaar met een wapen van hetzelfde kaliber (ik heb nl. ook een bridge)

      Ook de rest van het klassement : proficiat ! Een plaats in de top 12 halen in een of meerdere challenges is sowieso een mooi resultaat !

      En wie nog niet tot in het klassement raakte : niet opgeven, wees kritisch op je werk, zoek verbeterpunten, werk daaraan en de aanhouder wint....
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Proficiat erven

        Van Harte hoor en ga vooral door.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Proficiat erven

          Proficiat Erven
          Dat kon anders ook niet hé, challenge fotograaf 2010
          Ook de hele top 10 is een proficiat waard
          Grts Maddy
          zero

          Comment


          • #6
            Re: Proficiat erven

            Gefeliciteerd Erven je hebt het meer dan verdiend.
            zelf ben ik meer den blij met mij behaalde 2de plaats op je jaarranking.
            ook al de deelnemers van 2010 een dikke proficiat.
            Mijn Fanpagina
            Mijn website
            Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

            Comment


            • #7
              Re: Proficiat erven

              Bedankt voor de felicitaties.

              Dit was iets wat ik bij het begin van het jaar nooit had kunnen denken. En nog minder 2jaar geleden bij mijn eerste deelname. Bij aanvang van het jaar hoopte ik op een top5.

              Ik moet er wel bijzeggen dat ik er heel veel moeite en tijd ingestoken heb. Niet enkel in het fotograferen maar vooral in het bedenken en het uitwerken ervan. Voor de foto’s van het vallend ei en schweppes ben ik bijna een maand bezig geweest met proberen en testen tot het goed was. Bij de foto van het zitbankje ben ik speciaal terug naar zee gereden bij een wolkenloze avond. Bij herfstlicht ben ik niet gaan slapen na 12 uur werken in de nachtploeg . Enkel mijn laatste foto was er één zonder moeite te doen en eigenlijk niet bedoeld voor de challenge. Ook heb ik een paar keer echt geluk gehad, zoals geen vliegtuigen door de vulkaan bij zitbankje, en de enige partij strobalen die ik tegenkwam bij het thema zomerdagen omdat het nog te vroeg was. (het was eigenlijk geen stro maar de planten van erwten). Niet dat het altijd van een leien dakje liep want ik heb ook vaak zaken geprobeerd die mislukten maar deze zijn in de vuilbak verdwenen.

              Ik heb wel geprobeerd te variëren in de manier van fotograferen. Met verschillende lenzen, van fisheye tot tele. Van pure productfotografie tot natuur en landschap. Met lampen, flitsers en natuurlijk licht. Dit experimenteren heeft me veel kennis en ervaring over fotografie bijgebracht. Ik ben de organisatoren van de challenge daar ook erg dankbaar voor. Dit is iets dat ik op eigen houtje nooit had gedaan.

              Ook de deelnemers die me op bepaalde fouten in mijn uitvoeringen gewezen hebben ben ik erg dankbaar. Toegeven, Ik hoor dit vaak niet graag in eerste instantie(wie wel?) maar toch probeer ik naderhand eens te kijken of ze “toch geen beetje gelijk hebben”. En vaak wél moet ik zeggen. (niet altijd ) . Ik denk vaak terug aan mijn eerste deelname in het thema beperkte DOF met de muis en de commentaren erop. Nu weet ik dat ze 100% gelijk hadden en dat deze foto veel meer potentieel had, al wilde ik dat toen ook niet geloven. Daarom vind ik het een beetje jammer dat er steeds minder mensen comments geven. En vaak dan enkel om te zeggen dat ze het heel goed vinden. Al weet ik dat daar ook veel tijd in kruipt en het niet makkelijk is om op minder goede foto’s op een beleefde manier (heb daar ook nog tegen gezondigd, mijn excuses daarvoor) opmerkingen en raadgevingen te geven. In feite heeft dit ook bijgedragen tot het leerproces.

              Voor volgend jaar ga ik het wel anders doen. Daar ik nog volop in de verbouwingswerken zit en het een bijzonder druk jaar gaat worden, ik doe namelijk alles zelf, heb ik wel besloten om wat minder tijd in te steken in de challenge. Ik ga me meer toeleggen op foto’s nemen zoals mijn laatste, meer “zomaar uit het leven gegrepen” . Ook ga ik minder rekening houden met wat “goed scoort” in de challenge maar meer mijn eigen gedacht doen zonder rekening te houden met wat een ander ervan gaat vinden. Vooral op gebied van invulling van het thema. Alhoewel…als ik eens een echt geniale inval en toch wat tijd heb……?

              Ook wil ik nog Dare2fly feliciteren met zijn tweede plaats in de jaarrangschikking en Filipo met de derde plaats. Ook lilybi met de vierde en Rooman met de vijfde stek. Allemaal sterke concurenten die vaak terug te vinden waren in de top van de rangschikking.

              Zo, t’is ne hele epistel geworden…op naar het nieuwe thema, vanaf de knieën naar beneden.
              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

              Comment

              Working...
              X