Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat aan Filipo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proficiat aan Filipo

    Proficiat aan Filipo die de belangrijkste facetten van de fotografie (compositie, scherpte en licht) perfect wist te combineren in een prachtige nostalgiesche foto.
    Ook aan Meknoy met de tweede plaats, die niet allen "een oud voorwerp" bracht maar ook een diepere gedachte naar nostalgie. Iets wat ik wel kon waarderen. Ook aan Marieke die bewijst dat je met een alledaags (oud) voorwerp mits kennis en kunde ook een heel knappe foto kan maken en daardoor de derde plaats wist te bemachtigen. Dit was ook mijn top3. Ook aan Dare2fly met de 4de plaats, en ook deze had ik helemaal vooraan verwacht. Ook aan rest van de top 12, want het was een niet zo gemakkelijk thema.

    Een speciale vermelding voor de foto van bramgoossens die ik perfect uitgevoerd vond, jammer dat hij iets te weinig "oud" uitstraalde anders zat hij willicht helemaal vanvoor. En aan Karel ... die voor mij ook een heel knappe foto afleverde en wist te expirimenteren met filters wat ik ook graag doe. Ook al omdat ik vandaag net zo'n toestel (eigenlijk2) met lenzen ontvangen heb.

    Zelf ben ik erg blij met mijn uitslag omdat ik eigenlijk geen tijd had om hetgeen ik in gedachten had uit te voeren. Ik was een nieuwe keuken aan het maken en mijn werkkot is ook mijn "fotostudio " dus was er naast tijd ook geen plaats. De foto heb ik niet speciaal voor de challenge gemaakt. Eigenlijk om eens te expirimenteren in donkere omstandigheden. Vond hem wel passend voor het thema maar toch wel gewaagd (vandaar willicht ook de uiteenlopende scores).

    Iedereen nog de beste wensen voor volgend....euuu...dit... jaar.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

  • #2
    Re: Proficiat aan Filipo

    Ook mijn filicitaties aan filipo, die een foto wist te realiseren, waar dank de compositie en het lichteffect van dit nostalgische filmatribut een uitmuntende foto wist te maken.

    De sterkte van de foto van meknoy is voor vooral te vinden in het beeldende verhaal dat in de foto vervat zit.

    Marieke bewijst dat men het niet altijd te vermoet zoeken om een goed resultaat te behalen. Vooral de omkadering maakt hier de foto.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Re: Proficiat aan Filipo

      Filipo een dikke proficiat met je wel verdiende overwinning
      je hebt het perfect weten weer te geven dat nostalgische gevoel

      had in het begin van de challenge maand voor December nog eens naar 8m films gekenen samen met mijn dochters die hadden ze nog nooit gezien
      heb er toen niet aan gedacht om het als voorwerp te gebruiken voor de challenge.

      ook een proficiat aan de top twaalf
      om iets nostagisch weer te geven was geen makkelijke opdracht
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Proficiat aan Filipo

        Dikke proficiat aan Filipo En ook aan de top 12 van de challenge
        Ik vond het zeker géén gemakkelijke challenge , maar er waren wel heel mooie foto's bij, Meknoy en Erven waren mijn favorieten, hun foto straalde gevoelsmatig een zekere nostalgie uit
        Grts Maddy
        zero

        Comment


        • #5
          Re: Proficiat aan Filipo

          Van mij ook een dikke proficiat voor filipo! 't Was ook mijn favoriet, heel mooie compositie, belichting, sfeer, ...
          Ook voor meknoy, marieke en ook dare2fly proficiat! Ook deze waren voor mij topfavorieten! En aan alle andere deelnemers natuurlijk ook proficiat. Vond het niveau behoorlijk hoog deze maand!

          En voor ik het vergeet: een gelukkig nieuwjaar en een mooie challenge 2011!

          Comment


          • #6
            Re: Proficiat aan Filipo

            Filipo,verdiend ,een knappe foto en van mij ook de beste punten...
            Aan allen langs deze weg een gezond 2011...

            Comment


            • #7
              Re: Proficiat aan Filipo

              Bedankt voor de felicitaties
              Ik had niet verwacht om het jaar zo te beginnen...

              Het was idd geen makkelijke opdracht, maar met toch verschillende mooie inzendingen. Ik kwam zelf al vrij snel uit op een idee met die oude Super8 familiefilmpjes. Nu gebeurt het allemaal digitaal en op TV of PC, maar vroeger moest je nog een speciaal filmscherm installeren, de filmrol op de projector plaatsen, het licht in de kamer doven en dan met de familie genieten van de beelden terwijl de projector zijn typische geluid maakte. De film die ik hier gebruikt heb is toevallig een opname van een nieuwjaarsfeest met de familie en de bijhorende traditionele nieuwjaarsbrieven... en dateert van januari 1978... als dat geen nostalgie is

              Voor de foto zelf heb ik gebruik gemaakt van een gewoon halogeenspotje dat ik zo geplaatst heb dat het licht een mooie extra schaduw van de film opleverde.

              Over nostalgie gesproken, toen ik de uitslag zag, meende ik mij te herinneren dat ik ooit al eens op 1 januari op het hoogste schavotje gestaan had. En na controle bleek dat idd het geval geweest te zijn op 1 januari ... 2004 ! Zeven jaar geleden ! Wat vliegt de tijd !

              Bij deze wens ik iedereen nog een gelukkig 2011 en veel mooie challenges !
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Proficiat aan Filipo

                van het moment dat je foto erop stond wist ik dat hij hoog zou scoren.
                zoals altijd een foto van een hoog niveau proficiat
                Mijn Fanpagina
                Mijn website
                Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

                Comment


                • #9
                  Re: Proficiat aan Filipo

                  Ook van mij een dikke proficiat aan de winnaar en de top 12.
                  Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                  Comment

                  Working...
                  X