Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interesse om afdrukcentrales te vergelijken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • interesse om afdrukcentrales te vergelijken?

    Vraagje,
    wie is geinteresseerd om mee te werken aan een onafhankelijke vergelijkende test van ontwikkelcentrales zoals Kodak, Fuji, pixum, kruidvat,...
    Principe is eenvoudig, iedereen die wil meewerken stuurt een testfoto (die ik beschikbaar stel) mee met zijn gewone bestellingen. Eens ontwikkeld stuur je die naar mij, en ik doe dan de vergelijkende analyse (scherpte, kleur, ...) en zet de resultaten online.
    Ben benieuwd of hier interesse voor zou zijn, ik hoop alvast van wel, dan kunnen we misschien een beter en objectiever beeld krijgen over de kwaliteit van dergelijke diensten.
    Wat denken jullie? Laat maar horen.

  • #2
    Zou er beter 2 van maken, eentje met en eentje zonder exif. Het verschil kan verassend zijn
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

    Comment


    • #3
      Tja, het schijnt he, maar mijn testfoto is in photoshop gemaakt speciaal met testpatronen en kleurvlakken en zo, dus daar kan ik moeilijk exif-info bij verzinnen he, ik kan wel een exif-header analyseren en enkele velden veranderen, maar dat is nog iets anders.

      Comment


      • #4
        Ik had al eens die moeite zelf gedaan bij verschillende labo's.

        Zie ook http://dc.netadmin.be/post.asp?method=Reply&TOPIC_ID=36733&FORUM_ID=3

        Misschien ben je daar al iets mee ?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Inderdaad Bingel, ik heb hier ooit is in het forum gevraagd hoe men exif files het best verwijderd...en ik heb hier toen van iemand een reactie gekregen dat exif files niets te maken heeft met de afdruk kwaliteit en zoals jij terrecht opmerkt worden sommige labo's afgebroken omdat ze zogezegde slechte foto's zouden leveren.
          Een terechte opmerking van jou...met en zonder exif...groot verschil hoor!!

          Groetjes Ronny (zonder exif)

          Comment


          • #6
            Een vergelijkende test staat al op de site.

            http://www.belgiumdigital.be/bd/printtest/printservices_frameset.htm

            Is wel al van 2000 geleden

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ronny
              Inderdaad Bingel, ik heb hier ooit is in het forum gevraagd hoe men exif files het best verwijderd...en ik heb hier toen van iemand een reactie gekregen dat exif files niets te maken heeft met de afdruk kwaliteit en zoals jij terrecht opmerkt worden sommige labo's afgebroken omdat ze zogezegde slechte foto's zouden leveren.
              Een terechte opmerking van jou...met en zonder exif...groot verschil hoor!!

              Groetjes Ronny (zonder exif)
              Van Hema weet ik zeker dat de fotos beter zijn waarvan de exif-info verwijderd is, heb de test gedaan en ook een bevestiging van hema gekregen dat hun apparatuur aanpassingen doen afhankelijk van de exif-info, en dat met deze ZEKER moet verwijderen wanneer uw foto bewerkt is geweest.
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

              Comment


              • #8
                En ik ben zeker dat dit voor fujiprint ook zo het geval is.
                Ik had mijn eerste 2 leveringen ontvangen (ongv 600 foto's) en allemaal waren ze verschillend..en toch waren ze instudio gefotografeerd met dezelfde instelingen en na een paniektelefoon van mij heb ik daar de informaticus aan de lijn gehad en die vertelde me dat de exif files verwijderd moesten worden. sinds ik de exif eruit haal zijn mijn foto's van 1 tot 15 000 constant en heel goed van kwaliteit.

                NB Hema word bij fujiprint afgewerkt!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ronny
                  En ik ben zeker dat dit voor fujiprint ook zo het geval is.
                  Ik had mijn eerste 2 leveringen ontvangen (ongv 600 foto's) en allemaal waren ze verschillend..en toch waren ze instudio gefotografeerd met dezelfde instelingen en na een paniektelefoon van mij heb ik daar de informaticus aan de lijn gehad en die vertelde me dat de exif files verwijderd moesten worden. sinds ik de exif eruit haal zijn mijn foto's van 1 tot 15 000 constant en heel goed van kwaliteit.


                  Hoe kan ik die Exif file dan weg halen

                  Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Met het programma Exifer : http://www.exifer.friedemann.info/
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Om de exif te verwijderen heb een action gemaakt in photoshop 5 (open en save naar een andere map) met photoshop 7 lukt het niet.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bingel
                        Met het programma Exifer : http://www.exifer.friedemann.info/
                        Bedankt bingel voor de link naar exifer
                        Zomaar even wat info, ik heb een paar keer de foto,s naar de Hema vezonden maar telkens met verschilende resultaten,dus ik weet niet of het wel nut heeft om een vergelijk test te gaan doen

                        Groetjes NoName
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

                        Comment


                        • #13
                          Het verwijderen van de exif om een beter afdruk resultaat te hebben, is dat ook zo bij het thuis afdrukken op een kleurenprinter, of is dat enkel nuttig bij het laten afdrukken bij fdrukcentrales?

                          Originally posted by Ronny
                          Inderdaad Bingel, ik heb hier ooit is in het forum gevraagd hoe men exif files het best verwijderd...en ik heb hier toen van iemand een reactie gekregen dat exif files niets te maken heeft met de afdruk kwaliteit en zoals jij terrecht opmerkt worden sommige labo's afgebroken omdat ze zogezegde slechte foto's zouden leveren.
                          Een terechte opmerking van jou...met en zonder exif...groot verschil hoor!!

                          Groetjes Ronny (zonder exif)
                          eMJeke
                          website

                          Comment


                          • #14
                            Op mijn kleuren printer hp 930c waren de foto's beter dan bij fuji print in het begin met exif. Ik zie op mijn printer geen verschil met of zonder exif. Nu werk ik al 4 maanden met Fuji eonder de exif...en de foto's zijn van perfecte kwaliteit.
                            Groetjes Ronny.

                            Comment


                            • #15
                              Begrijp ik het goed, dat een foto zonder EXIF totaal anders (en stabieler) afgedrukt wordt dan één met EXIF ?
                              Dat betekent dat heel wat amateurfotografen, die bvb BD niet kennen, en gewoon het kaartje afgeven bij Hema / Fuji, dat die er bedrogen uitkomen ?

                              Waarvoor is dat goed ? Ik wil een afdruk zoals ik die op het scherm zie... No more, no less.

                              Ik zou dan toch graag eens een vergelijking zien van een afdruk van dezelfde foto met en zonder EXIF...

                              @ Noname,
                              was dit dan telkens met EXIF, met telkens andere resultaten ?
                              Vraag mij echt af of het dan zonder EXIF telkens hetzelfde resultaat geeft.
                              Zomaar even wat info, ik heb een paar keer de foto,s naar de Hema vezonden maar telkens met verschilende resultaten,dus ik weet niet of het wel nut heeft om een vergelijk test te gaan doen
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X