Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vriesweer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vriesweer

    Ik vraag me af of het wel goed is voor je fototoestel om met deze vriestemperaturen naar buiten te gaan om foto's te nemen.
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

    jako

  • #2
    Re: vriesweer

    Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
    Ik vraag me af of het wel goed is voor je fototoestel om met deze vriestemperaturen naar buiten te gaan om foto's te nemen.
    ja hoor, toestel kan er tegen.
    zie al de voorbeelden hier op BD.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: vriesweer

      Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
      Ik vraag me af of het wel goed is voor je fototoestel om met deze vriestemperaturen naar buiten te gaan om foto's te nemen.
      Ga eens kijken op Zoom of footo.nl dan zie je dat het wel kan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: vriesweer

        Het is pas als je terug binnen komt dat er vocht op kan condenseren.
        Om dat te voorkomen laat je het toestel rustig opwarmen in een plastieken zak, dan kan er geen verse lucht bij de camera en kan er ook geen vocht op condenseren.
        Haal er dan zeker geen lens af terwijl de camera nog koud is, want dan condenseert het vocht ook in je camera, en dat is zeker geen goed idee.

        Of er vocht condenseert op je camera als je terug binnenkomt, dat is afhankelijk van de cameratemperatuur en de dauwpunt-temperatuur in de verwarmde ruimte.
        Als je in een volgepakt café binnenstapt, dan heb je veel meer kans op condens dan thuis in de woonkamer (tenzij je de hele familie op bezoek hebt natuurlijk).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: vriesweer

          inderdaad met dit weer denk ik aan de vocht, ik denk veranderen van lens is geen goed idee met dat weer.
          Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

          jako

          Comment


          • #6
            Re: vriesweer

            't moet al heel erg koud worden voor ze stoppen... zie hier
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: vriesweer

              mijn toestel heeft er nog geen last van gehad, ik daarentegen ..
              Na een paar schuivertjes vorig jaar op ijs heb ik nu toch wel een brakke linkerpols waar ik niet meer op kan steunen.
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment

              Working...
              X