Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek over portretfotografie op straat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boek over portretfotografie op straat

    Beste BD-ers,

    Kunnen jullie een boek aanbevelen waarin portretfotografie op straat centraal staat? Bij voorbaat dank ....

  • #2
    Re: Boek over portretfotografie op straat

    Ik kan geen boek aanraden, maar de DVD van Zoom.nl is wel ok. Het is de uitgave "Portretfotografie op locatie". Marcel Scholing is de fotograaf. Ik vind de foto's zelf niet echt goed, maar wat hij zegt klopt wel en je kan er zeker een heleboel tips op doen.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

    Comment


    • #3
      Re: Boek over portretfotografie op straat

      Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
      Ik kan geen boek aanraden, maar de DVD van Zoom.nl is wel ok. Het is de uitgave "Portretfotografie op locatie". Marcel Scholing is de fotograaf. Ik vind de foto's zelf niet echt goed, maar wat hij zegt klopt wel en je kan er zeker een heleboel tips op doen.
      Bedankt ...

      Comment


      • #4
        Re: Boek over portretfotografie op straat

        Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
        Ik kan geen boek aanraden, maar de DVD van Zoom.nl is wel ok. Het is de uitgave "Portretfotografie op locatie". Marcel Scholing is de fotograaf. Ik vind de foto's zelf niet echt goed, maar wat hij zegt klopt wel en je kan er zeker een heleboel tips op doen.
        Al verschillende video's gezien met Marcel Scholing en is een aanrader, goede uitleg.

        Voor boeken:
        Bystander: A History of Street Photography
        Sophie Howarth: Street Photography Now

        Voorbeelden:
        Mensen & Straatfotografie
        street-photographers
        Candid Street Fashion Foto Gallery
        Tips:
        Hier
        Meer tips
        Nog meer tips
        Last edited by Jumpingjacquesflash; 23 december 2010, 21:48. Reden: Toevoeging
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

        Comment


        • #5
          Re: Boek over portretfotografie op straat

          portretfotografie en straatfotografie zijn eigenlijk twee verschillende disciplines.
          "portretfotografie op straat" is dus een wat onduidelijke uitdrukking.
          ik kan je niet concreet een boek aanraden.
          het meeste heb ik aan autobiografische fotoboeken van bekende fotografen.
          heel veel andermans beelden bekijken, daar leer je zeker zo veel van als van theoretische uiteenzettingen.

          Comment


          • #6
            Re: Boek over portretfotografie op straat

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            "portretfotografie op straat" is dus een wat onduidelijke uitdrukking.
            Maar wel wat ze op de Zoom DVD in een paar voorbeelden laten zien: poseren op straat met omgevingslicht.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Boek over portretfotografie op straat

              aanrader (mijn eigen leerboek)

              Eclairer
              Pour le portrait Steve Bavister isbn 2-912679-71-0

              nerdi

              Oeps. dit is wel studiofotografie ahem
              Last edited by Nerdifant; 23 december 2010, 20:31. Reden: Op straat ?
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Boek over portretfotografie op straat

                Bedoel je geposeerde straatportretten of eerder snapshots...?

                Je moet alvast eens een kijkje gaan nemen op de site van Willem Wernsen. Daar kan je wellicht heel wat van leren.

                Mvg,
                Frederic

                Comment


                • #9
                  Re: Boek over portretfotografie op straat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Bedoel je geposeerde straatportretten of eerder snapshots...?

                  Je moet alvast eens een kijkje gaan nemen op de site van Willem Wernsen. Daar kan je wellicht heel wat van leren.

                  Mvg,
                  Frederic
                  Het gaat om geposeerde portretten die op straat en met zo weinig mogelijk hulpmiddelen gemaakt moeten worden. Ik ga overigens zeker even kijken op de genoemd site ....

                  Comment

                  Working...
                  X