Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wederom...garantievraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wederom...garantievraag

    Hallo,

    Ik ben eens aan het rondneuzen op de internetmarkt op zoek naar een 300D; Of eventueel wat extra lenzen voor m'n analoge EOS 300.
    Gezien de huidige koers van de dollar, en familie in de states, zou een aankoop daar zeer voordelig zijn. hierbij duikt wel weer het garantiespook op... En in oudere topics heb ik ook geen eenduidig antwoord gevonden.
    Daarom:
    1) ik heb gelezen in oudere topics dat garantie op DSLR-camera's internationaal geldt. Maar blijkbaar niet voor de 300D/Rebel. kan dit ge-upgrade worden of zo?

    2) is de garantie op lenzen ook continentsgebonden, of is deze internationaal??

    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

  • #2
    Let ook op dat niet alles van Canon USA werkt op Canon Europe, ik ben hier niet 100% zeker van, maar ik zou er zeker voor oppassen.

    Comment


    • #3
      Ondertussen gemaild naar ritzcamera met de vraag of garantie-uitbreiding mogelijk is...
      Hun antwoord:

      ...We are sorry, we would not be able to confirm the information about the International warranty. However, I request you to contact Canon at 1-800-OK-CANON for further assistance....


      Mmm, nie vet dus.
      Volgende poging wordt een mail naar Canon US.
      mvg,
      Bert
      D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

      Comment


      • #4
        Heb Canon NL daarover in sepember jl. gebeld. Een medewerker van de afdeling verkoop zei toen: dat alle toestellen in Europa gekocht, dus met Europese-garantie, zonder problemen in Europa, dus ook in Nederland gratis in de garantieperiode gerepareerd worden. Canon aankopen in andere werelddelen komen niet in aanmerking voor deze gratis service.
        Ik heb toen mijn Canon 10D in Duitsland gekocht.

        Toch heb ik weleens andere ervaringen op dit forum gelezen, maar ik persoonlijk zou het risico niet nemen.

        Comment


        • #5
          1 punt zit je zoiezo mee

          europese garantiewetgeving per 1/1/2003 is dat er op alles minimaal 2 jaar zit , ook al zegt de winkel 1 jaar , je hebt minstens recht op 2 jaar. Daarbij komt ook nog eens de billijke gebruikstermijn die je mag verwachten. 1 brief van de rechtsbijstand als ze moeilijk doen en het wordt allemaal geregeld.

          amerikaanse garantie is altijd maar 1 jaar.

          dit is ook en belangrijke punt om ingedachten te houden
          Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
          Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

          Comment


          • #6
            ok, wat ik al vreesde dus. Maar was het niet zo dat op oa de D100 een internationale garantie was? (heb dit een aantal maanden geleden van phille eens gehoord, nu ja, of iemand anders , ben nie meer zeker).

            ieg bedankt voor de hulp, zal maar die dollarberekeningen laten voor wat ze zijn, kwordt er alleen maar depressief van
            mvg,
            Bert
            D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

            Comment

            Working...
            X