Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kalender

    Hello iedreen,

    Ik wou eens weten of er iemand weet waar ik een zelf gemaakte kalender kan laten inbinden (ergens rond Brussel)? Ik heb zelf een kalender afgedrukt (met foto's van mijn zoontje ), en zou hem nu graag laten inbinden op dezelfde manier als dat van een "echte" kalender...

    Iemand enig ervaring hiermee
    Canon met glas...

  • #2
    ik had dit jaar ook een kalender gemaakt, en hem uiteindelijk zelf gemaakt. Ik heb hiertoe een gewone standaard inbindmachiene met van die plastic ringen die voor een klein deel met elkaar verbonden zijn.

    nadien met en schaar de stukjes die de ringen met elkaar verbinden weggeknipt zodat je de agina's kan omdraien ipv afscheuren. dan heb ik een ijzerdraad geplooid zodat je een rechte hebt met in het midden een knik erin. Deze ijzerdraad heb ik tussen de ringen geprutst zodat je de kalender makkelijk kan omhoghangen, n toch de bladzijden kan omdraaien.

    BTW, ik heb de inbindmachiene niet zelf, had ze zelf geleend .. maar in je kennissenkring is er zeker iemand die dat heeft, en anders: ik dacht dat ze deze week in de macro staan voor minder dan 100 euro. (ik overweeg de aankoop zelf, maar waar ga ik dat nu weer stokeren ?)

    Comment


    • #3
      Ik heb hem uiteindelijk bij een copy-shop hier in de buurt kunnen laten inbinden met metalen ringetjes, net als een echte kalender
      Heeft een totaal van 2 euro gekost...
      Canon met glas...

      Comment


      • #4
        ben hier ook net bezig, ik leg mijn 12 bz op elkaar en niet ze aan de bovenzijde vast met 3 nietjes, neem een rugklem ( plastieken klem die je kan over de langste zijde van je blad schuiven, zodat je een beetje een boekje krijgt ) maak daar in het midden 2kleine gaatjes in, een ijzerdraadje erdoor . en schuif nu uw kalender in de rugklem, aan beide zijden een beetje afsnijden en je hebt een kalender die je kan afscheuren
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Ik maak ook elk jaar een kalender voor de oma's.
          Ik heb het al op verschillende manieren gedaan.
          Vorig jaar zoals visio vertelt, maar dan zonder de verbinding weg te doen.
          Dit jaar heb ik die op dezelfde manier ingebonden, maar een dubbele kalender gemaakt.
          De foto op de bovenste pagina, de kalender op de onderste pagina.
          Een gaatje onderaan, zodat je een dubbele kalender had en je geen last meer had van het openhangen.
          Maar... dat je dat kon doen voor 2 euro, dat wist ik niet.
          Ik had gebeld naar een grote kantoorwinkel hier in mechelen maar die wisten het bestaan er niet van.
          Bedankt Davemoi voor de tip.

          Comment


          • #6
            Wel ik had zo'n inbind machine (met metalen ringetjes, niet de plastieken) zin staan in de Makro (voor 198euro). Ik dacht als dit zo courant verkocht wordt, dan moet een goede copy-shop zo een machine zeker hebben. Ik ben dan naar een recent geopende copy-shop gereden, waar ze blijkbaar zo'n machine staan hadden . De kalender is nu ingebonden zoals een "echte" kalender...
            Canon met glas...

            Comment


            • #7
              Davemoi, kan je een foto posten van hoe jouw kalender is ingebonden?
              Ik heb achteraf nog 9 kalenders bijgemaakt en ik ben echt niet te spreken over de kwaliteit van het inbinden.
              Ik had eerst een bezoek gebracht om duidelijk te vragen wat de mogelijkheden waren. Alles was mogelijk en het kostte mij 3.20 (ongeveer), bij het afhalen kreeg ik dit.
              9 kalenders op deze manier afgewerkt.
              Ik ben er echt niet te spreken over.
              Volgend jaar ga ik er weer maken, maar daar zien ze me zeker niet.
              Kan jij me zeggen of je over jouw kwaliteit tevreden bent en waar je het hebt laten doen?
              Achteraf kwamen ze me vertellen dat het gaatje meestal vanonder gedaan wordt, dat hun boor dat anders niet kan. Ik vind dat ze dat maar eerst hadden moeten zeggen, dan had ik de layout anders gedaan.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Act

                Achteraf kwamen ze me vertellen dat het gaatje meestal vanonder gedaan wordt, dat hun boor dat anders niet kan. Ik vind dat ze dat maar eerst hadden moeten zeggen, dan had ik de layout anders gedaan.


                Eigenlijk moeten ze een stansmachine hebben die eerst zo'n halfrondje uit kan snijden en dan pas inbinden. Meeste drukkers hebben dat wel staan, copyshops meestal niet.
                ***Canon 300D * kitlens * ...

                Comment


                • #9
                  Ja annetje, inderdaad maar als ik dat ga vragen of ze dat kunnen, moeten ze niet doen alsof ze professioneel werk leveren hé?
                  ik heb niet gezegd: maak een gaatje, zonder te vragen of ze het konden hé?
                  daar ligt volgens mij een hemelsbreed verschil.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Act
                    Ja annetje, inderdaad maar als ik dat ga vragen of ze dat kunnen, moeten ze niet doen alsof ze professioneel werk leveren hé?
                    ik heb niet gezegd: maak een gaatje, zonder te vragen of ze het konden hé?
                    daar ligt volgens mij een hemelsbreed verschil.
                    Klopt, maar dat kom je steeds vaker tegen vind ik....doen alsof ze overal van op de hoogte zijn en dan knoeiwerk afleveren.....tegenwoordig vraag ik eerst of ik een voorbeeld kan zien voor ik iets overdraag - zodat ik zeker weet dat ze kunnen afleveren wat ik vraag en of het ook netjes gebeurd....zonde van al je werk als je dan zoiets terugkrijgt. En ik snap ook wel dat je je eerst hebt laten informeren.
                    ***Canon 300D * kitlens * ...

                    Comment


                    • #11
                      Inderdaad dat heb ik ook gevraagd, een voorbeeld.
                      Maar... ze hadden er geen voorhanden.
                      Dan sta je daar hé?
                      maar als je je informeert dan verwacht je toch vakwerk hé?
                      Dus ik hoop dat Davemoi mij kan antwoorden waar hij het laten doen heeft en of hij tevreden was.

                      Comment

                      Working...
                      X