Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help

    Ik ben in het bezit van een Falcon eyes DE-200 C studio flitser.
    Op een zonnige regendag is me dat ding ontploft, tenminste de 2 condensatoren die hierin zitten, de rest is (hoop ik) onbeschadigd.
    Het probleem is echter dat je deze condensatoren nergens kunt vinden en omdat ze stuk zijn, niet meer door te meten zijn.
    Is er iemand die dezelfde flitser heeft en me kan vertellen welk vermogen de condensatoren hebben ????
    Laten herstellen bij een erkende verdeler zou te duur uitkomen. Nu is het wel geen probleem om die dingen zelf te vervangen, maar ik heb geen enkel idee welk type erin zit.
    Is er iemand die mij kan helpen ???
    Alvast bedankt. FRANK

  • #2
    Re: Help

    Een condensator heeft een maximale werkspanning en een bepaalde capaciteit, geen "vermogen".


    Als je een condensator wil uitmeten, dan moet je die eerst ontladen en als je de juiste capaciteit wil meten dan moet de condensator ook afgekoppeld worden om geen meetfout te krijgen (met een weerstand over de condensator krijg je een andere waarde).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Help

      Beste Black B@ndit,

      Bedankt voor je reactie.
      Het probleem is dat deze condensatoren "opgeblazen" zijn.
      Er valt niks meer te meten.
      Daarom zoek ik iemand die hier misschien een oplossing voor heeft.
      Eventueel een schema of een type nummer.
      Ik heb deze flitser nl occasie gekocht en er zat niets van papieren bij.
      Mocht jij een oplossing weten, dan zou dit heel fijn zijn.

      Groetjes FRANK

      Comment


      • #4
        Re: Help

        je hebt 2 condensatoren zeg je ??? kan je niks meer lezen op die condensators ??
        je moet zoeken naar XXXX volt en naar XXXX µF ( u is met een langere streep aan het voorste beentje van die u ( micro Farad ).
        Ik heb hier nog ne flitser liggen die open ligt ( is wel ne style 600 elinchrom ) en daar staat op : 2600 µF / 380v ~ ( wisselspanningsteken ) dus in die richting ergens moet je zoeken..
        hopelijk iets geholpen

        Comment


        • #5
          Re: Help

          wat meer hulp misschien ???

          Comment


          • #6
            Re: Help

            Hoi scherpie,

            Bedankt voor je reactie op mijn HELP.
            Met deze info en de link kan ik alweer iets meer.
            Het probleem bij mij is dat er op de condensatoren NIKS staat, geen cijfer, geen letters ........... niks.
            Met de link kom ik wel bij een tabel uit waar de maten en de vorm op staan.
            Nu ga ik eens proberen om de juiste te vinden.
            In elk geval ben je hartelijk bedankt ik laat iets weten.
            Of als je meer weet mag je altijd nog eens schrijven

            Groetjes FRANK

            Comment


            • #7
              Re: Help

              Als die 2 condensatoren vrijwel gelijktijdig ontploft zijn, dan is het zeker dat er nog een probleem is in het circuit.
              alleen de condensatoren wisselen zal waarschijnlijk niet genoeg zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Help

                Als de spanning te hoog oploopt, dan is het normaal dat condensators exploderen.
                Het is dus inderdaad mogelijk dat alleen de condensators vervangen niet de juiste oplossing is om de flitser weer te laten werken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X