Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grotere softbox op Elinchrom D-Lite

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grotere softbox op Elinchrom D-Lite

    Ik heb plannen om een Elinchrom D-Lite 4 setje aan te schaffen.
    Bij deze set zitten 2 softboxen van 60 x 60 cm.
    Als beginner vermoed ik dat je hiermee geen full body kan belichten.
    Kan je op de flitskop een grotere softbox monteren en zo ja welke raden jullie aan?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Grotere softbox op Elinchrom D-Lite

    Hey,

    De D-lite zijn geen superrobuuste flitsers. Een erg grote softbox zou ik er niet op monteren.

    Je kan met een kleine ook alles uitlichten, maar omdat je lichtbron wat kleiner is, zal het licht ook wat harder zijn.

    Let wel, heel wat fotografen prefereren een wat kleine modifier en lichten niet alles uit. Dat geeft vaak mooie en krachtige beelden.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Grotere softbox op Elinchrom D-Lite

      bij aankoop effe informeren.
      denk wel dat je er grotere opkrijgt, maar de grotere zullen niet lukken vrees ik
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Grotere softbox op Elinchrom D-Lite

        op je d-lite kan je met een adapterring de Chimera Pro II strip medium plaatsen (34 x 140cm) en zo je persoon heel mooi tenvoete uit fotograferen. Deze kost wel wat, maar is zijn prijs zeker waard.
        Een alternatieve oplossing is je twee softboxen boven elkaar plaatsen en zo je onderwerp belichten.
        Plaats je dan nog een reflexiescherm aan de andere zijde dan heb je een prachtig resultaat.
        Succes.

        Comment


        • #5
          Re: Grotere softbox op Elinchrom D-Lite

          Wat is groot?

          Ik heb ook een D-Lite4 set en heb twee weken geleden 2 softboxen erbij gekocht; een Falcon Eyes 60x90cm met honingraad en een 30x120cm striplight, voorzien van een adapterring van FE naar Elinchrom. Werkt prima en deze boxen zijn zeker niet te zwaar. Ik weet zeker dat een maatje groter ook toch geen probleem zou moeten zijn. Bij een octabox van 180cm ofzo zou ik dan wel weer enige twijfel kunnen voorstellen...
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Grotere softbox op Elinchrom D-Lite

            Gebruik al enkele maanden intensief kleine calumet genesis studioflitsers met elichrommount, hierop regelmatig een 150cm octagon (foto walser/ walimex). Werkt perfect. Dus zal de D-lite dat ook wel aankunnen. ( Walimex is toch wel superieur aan bv FE, of Jinbei, veel betere lichtverdeling en afwerking van de softbox).

            Comment

            Working...
            X