Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webalbums?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webalbums?

    Eerst en vooral, hopelijk is deze topic hier op zijn plaats! (anders verplaatsen maar...)

    Na een maandje 300D'en, meer dan een half jaar rondhangen op BD, lezen, vragen enz... kriebelt het bij mij om ook een webalbum aan te maken om af en toe een foto'tje te kunnen posten.

    Ik zit echter met nog wat vraagjes:

    - welke formaten hanteren jullie om je foto's te uploaden? Doen jullie dit meteen in het formaat dat hier op de fora gangbaar is? (600x800 als ik me niet vergis)

    - Ik heb geen ervaring, noch de kennis om zelf een site te maken, dus zou ik één van de bestaande (gratis) mogelijkheden willen benutten (fotopic.net, pbase.com of anderen). Ik ben echter op zoek naar laat ons zeggen de meest eenvoudige en gebruiksvriendelijke... iemand tips?

    - Idem met die mooie kaders rond jullie foto's: eigen ontwerp? of bestaande?

    Alvast bedankt voor de hulp!

    ZABB
    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

  • #2
    Wat ik niet slecht vind is www.fotopic.net. Deze biedt je immens veel mogelijkheden en is toch nog redelijk eenvoudig eens je weet hoe dat in mekaar zit en alle opties eens rustig overloopt, ontdekt na tips hier op BD trouwens. Er zijn er wel meerdere goeie hoor.
    Resizen doe je best op voorhand, 800x600 of 800x533 voor jouw camera dan.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Originally posted by ZABB
      - Ik heb geen ervaring, noch de kennis om zelf een site te maken, dus zou ik één van de bestaande (gratis) mogelijkheden willen benutten (fotopic.net, pbase.com of anderen). Ik ben echter op zoek naar laat ons zeggen de meest eenvoudige en gebruiksvriendelijke... iemand tips?
      http://www.belgiumdigital.com/links/#Online%20Web%20Albums

      - Idem met die mooie kaders rond jullie foto's: eigen ontwerp? of bestaande?
      http://www.belgiumdigital.com/links/#Photo%20Borders

      Misschien al een goeie start om eens rond te kijken?

      mvg,
      peter

      Comment


      • #4
        @Peter
        Tuurlijk had ik daar al een kijkje genomen!
        Maar dummie als ik ben:
        - hoe krijg je die borders van "starzen" naar je photoshop actions folder? M.a.w. vind die folder niet meteen... tja
        - er zijn zoveel mogelijkheden voor webalbums dat ik graag eens viste naar de meningen van de BD'ers naar tevredenheid en eenvoudigheid!

        @iedereen die al gereageerd heeft: Alvast bedankt voor de tips!

        ZABB
        BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

        Comment


        • #5
          Naast de afmetingenbegrenzing (max 800x600) heb je ook grootte-begrenzing (200Kb max): geldt dit ook voor gelinkte foto's?

          Heb intussen een paar foto'tjes on-line gezet op fotopic.net

          http://sofie3408.fotopic.net zou naar deze gallery moeten leiden...
          BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

          Comment


          • #6
            Hallo ZABB.
            Voor de links spelen de afmetingen geen rol, maar hou er rekening mee dat er nog mensen zijn met een gewone telefoonverbinding, en als ze te lang moeten wachten op het downen van uw link, vrees ik dat ze zullen afhaken.

            Een vraagje : heb je USM toegepast op de foto's op uw site ? Ik vind ze nogal naar de zachte kant. USM doet wonderen ivm scherpte.

            Leuke foto's van Tosca : Catch the ball is gewoon de MAX !
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              @Dama: bedankt, Tosca was super vandaag met de sneeuwballen...

              Jawel, heb USM toegepast, maar niet op alle foto's. Enig voorstel/tip? Kan hier alleen maar van leren!

              ZABB
              BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

              Comment

              Working...
              X