Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webalbums?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webalbums?

    Eerst en vooral, hopelijk is deze topic hier op zijn plaats! (anders verplaatsen maar...)

    Na een maandje 300D'en, meer dan een half jaar rondhangen op BD, lezen, vragen enz... kriebelt het bij mij om ook een webalbum aan te maken om af en toe een foto'tje te kunnen posten.

    Ik zit echter met nog wat vraagjes:

    - welke formaten hanteren jullie om je foto's te uploaden? Doen jullie dit meteen in het formaat dat hier op de fora gangbaar is? (600x800 als ik me niet vergis)

    - Ik heb geen ervaring, noch de kennis om zelf een site te maken, dus zou ik één van de bestaande (gratis) mogelijkheden willen benutten (fotopic.net, pbase.com of anderen). Ik ben echter op zoek naar laat ons zeggen de meest eenvoudige en gebruiksvriendelijke... iemand tips?

    - Idem met die mooie kaders rond jullie foto's: eigen ontwerp? of bestaande?

    Alvast bedankt voor de hulp!

    ZABB
    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

  • #2
    Wat ik niet slecht vind is www.fotopic.net. Deze biedt je immens veel mogelijkheden en is toch nog redelijk eenvoudig eens je weet hoe dat in mekaar zit en alle opties eens rustig overloopt, ontdekt na tips hier op BD trouwens. Er zijn er wel meerdere goeie hoor.
    Resizen doe je best op voorhand, 800x600 of 800x533 voor jouw camera dan.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Originally posted by ZABB
      - Ik heb geen ervaring, noch de kennis om zelf een site te maken, dus zou ik één van de bestaande (gratis) mogelijkheden willen benutten (fotopic.net, pbase.com of anderen). Ik ben echter op zoek naar laat ons zeggen de meest eenvoudige en gebruiksvriendelijke... iemand tips?
      http://www.belgiumdigital.com/links/#Online%20Web%20Albums

      - Idem met die mooie kaders rond jullie foto's: eigen ontwerp? of bestaande?
      http://www.belgiumdigital.com/links/#Photo%20Borders