Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echt wel pech

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Echt wel pech

    Vol enthousiasme gisteren een foto gemaakt voor het nieuwe thema 'Nostalgie'.
    Gisterenavond doorgestuurd naar de challenge.
    Vandaag een berichtje van de moderators: EXIF vergeten en twijfel over de eventuele bewerking.
    Om hen te overtuigen heb ik een mailke (berichtje via BD) teruggestuurd met de uitleg over de werkwijze.
    En de foto geplaatst op PICASA webalbums zodanig dat ze daar de EXIF konden aflezen. Samen met nog een foto die ik gemaakt heb met een situatieschets hoe de foto tot stand kwam.
    Natuurlijk.. regel 9 van de challenge: de foto mag je nergens anders publiceren.
    Gevolg: geen foto voor de challenge.

    Die foto had daar nooit gestaan indien ik mij niet moest verantwoorden. Ik wist ook niet direct hoe ik die exif anders kon doorsturen. Beginnend fotograaf weet je (basiscursus fotografie bezig).
    Dus eigenlijk wat ik gedaan heb om hen te helpen heeft mij de das om gedaan.
    Ik hoop alsnog dat mijn foto wordt toegelaten. Hij is inmiddels verwijdert van mijn webalbum!
    Ik zou zeer ontgoocheld zijn, want ik vond het een sterke foto!

  • #2
    Re: Echt wel pech

    Die dingen kunnen gebeuren. De moed niet laten zakken. Regels zijn regels. Neem de foto als het mogelijk is opnieuw. (of zeg gewoon dat je er twee hebt genomen)
    Je zal wel een oplossing vinden.

    Dirk
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: Echt wel pech

      Hoe bedoel je Dirk?

      Ik heb er meerdere staan op mijn computer die gelijkwaardig zijn en die nog nooit op een webalbum hebben gestaan. Zou dit dan goed zijn?

      Ik kan deze zeker opnieuw nemen. Ik weet de volledige opstelling en de waarden. Zal nu niet zo lang werk zijn.

      De moed zakt zeker in mijn schoenen en zelf verder ...

      Comment


      • #4
        Re: Echt wel pech

        Is in orde gekomen.

        Waarvoor dank!

        Weer wat bijgeleerd!

        Comment

        Working...
        X