Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filters

    Wie kan mij zeggen wat het verschil is tussen Skylight filter 1A en 1B
    Dank jullie en groeten



  • #2
    Hallo Gieguy,

    Het Kodak Wratten 1A filter is een skylight filter dat vergelijkbaar is met het B+W Skylight KR 1,5. Een licht geel/oranje kleurcorrectie filter voor kleurenopnames.

    Het 1B filter ben ik in mijn (papieren) Kodak- en B+W collectie niet tegen gekomen, wel het Wratten 2b filter dat iets donkerder is als het 1A filter.

    Groetjes,
    Willem


    Canon PowerShot S40

    Edited by - Willem on 31 May 2002 09:58:57
    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3

      Hallo Gieguy,

      Het Kodak Wratten 1A filter is een skylight filter dat vergelijkbaar is met het B+W Skylight KR 1,5. Een licht geel/oranje kleurcorrectie filter voor kleurenopnames.

      Het 1B filter ben ik in mijn (papieren) Kodak- en B+W collectie niet tegen gekomen, wel het Wratten 2b filter dat iets donkerder is als het 1A filter.

      Groetjes,
      Willem


      Canon PowerShot S40

      Edited by - Willem on 31 May 2002 09:58:57
      Ik denk dat hij het heeft over de Cokin Skylight 1A en 1B filters.

      Ikzelf heb een 1B. Het verschil was mij ook niet duidelijk, en op het web vond ik geen info. UIteindelijk heb ik de 1B toch maar gekocht, gewoon omdat die eigenlijk deed wat ik wou: UV- en haze- reductie, en nog belangrijker: mijn lens beschermen. Is de 1A beter? Ik zou het niet weten.

      Een tijdje later heb ik ergens een folder van Cokin filters opgepikt. Ik meen mij te herinneren dat bij 1A en 1B een vergelijkbare uitleg stond. Dus zelfs in hun folder was het verschil niet duidelijk...

      Ciao,

      J.

      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4


        Hallo Gieguy,

        Het Kodak Wratten 1A filter is een skylight filter dat vergelijkbaar is met het B+W Skylight KR 1,5. Een licht geel/oranje kleurcorrectie filter voor kleurenopnames.

        Het 1B filter ben ik in mijn (papieren) Kodak- en B+W collectie niet tegen gekomen, wel het Wratten 2b filter dat iets donkerder is als het 1A filter.

        Groetjes,
        Willem


        Canon PowerShot S40

        Edited by - Willem on 31 May 2002 09:58:57
        Ik denk dat hij het heeft over de Cokin Skylight 1A en 1B filters.

        Ikzelf heb een 1B. Het verschil was mij ook niet duidelijk, en op het web vond ik geen info. UIteindelijk heb ik de 1B toch maar gekocht, gewoon omdat die eigenlijk deed wat ik wou: UV- en haze- reductie, en nog belangrijker: mijn lens beschermen. Is de 1A beter? Ik zou het niet weten.

        Een tijdje later heb ik ergens een folder van Cokin filters opgepikt. Ik meen mij te herinneren dat bij 1A en 1B een vergelijkbare uitleg stond. Dus zelfs in hun folder was het verschil niet duidelijk...

        Ciao,

        J.


        Dank voor het antwoord. Groeten Guy

        Comment

        Working...
        X