Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe fotoposter ophangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe fotoposter ophangen

    Ik wil enkele grote foto's aan de muur. Heb als test er eentje laten afdrukken van 80 * 120 cm. Nu weet ik eigenlijk wel niet hoe ik die moet/kan/ga inlijsten. grootste kaders die in vind zijn 70*100. Iemand een idee waar ik grotere dingen vind ? Of hoe ik deze dan wel kan ophangen ?

    omdat ik lang niets gepost heb ... het gaat om deze foto

    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Re: hoe fotoposter ophangen

    Sorry, maar dat zal niet gaan: Inlijstatelier 't Kaderke is vandaag gesloten.

    Comment


    • #3
      Re: hoe fotoposter ophangen

      Deze winkel kan je wel verder helpen.

      Lucas Creativ.
      lucv.be - instagram - facebook

      Comment


      • #4
        Re: hoe fotoposter ophangen

        als je perse een standaardlijst wil zal het zoeken worden maar....bij elke fotograaf laat je toch een lijst op maat maken??
        doe ik altijd....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: hoe fotoposter ophangen

          Ik zou hem zelf op zo'n soort foamplaat laten plakken, houd niet zo van lijsten

          Comment


          • #6
            Re: hoe fotoposter ophangen

            OP Dibond laten kleven en laten lamineren, dan kan die foto zo tegen de muur zonder kader. Ik denk dat die foto er dan beter uitziet dan in een kader.
            Dibond is niet goedkoop, maar een kader op maat zal ook wel wat moeten kosten.


            Ik was via Google aan het zoeken naar adressen voor Dibond, en bijna bovenaan stond dit topic hier op BD:
            Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: hoe fotoposter ophangen



              En dan beetje naar onder scrollen tot bij dat Ikea ophangsysteem. Is eigenlijk om keukenmateriaal op te hangen, maar ziet er leuk uit en is goedkoop...
              www.YourConcertShots.com

              Comment


              • #8
                Re: hoe fotoposter ophangen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                OP Dibond laten kleven en laten lamineren, dan kan die foto zo tegen de muur zonder kader. Ik denk dat die foto er dan beter uitziet dan in een kader.
                Dibond is niet goedkoop, maar een kader op maat zal ook wel wat moeten kosten.
                ik doe het ook op dibond... maar ik vrees dat je ze zal moeten laten drukken op dibond...
                kleven op dibond is niet zo simpel...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: hoe fotoposter ophangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  ik doe het ook op dibond... maar ik vrees dat je ze zal moeten laten drukken op dibond...
                  kleven op dibond is niet zo simpel...
                  Dat kan je laten doen.
                  De kwaliteit van een print rechtstreeks op Dibond is minder goed.

                  Een foto van 30x40 of 30x45 durf ik zelf nog wel op te kleven, bij grotere formaten wordt het voor mij te moeilijk om de foto juist te positioneren.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe fotoposter ophangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Dat kan je laten doen.
                    De kwaliteit van een print rechtstreeks op Dibond is minder goed.

                    Een foto van 30x40 of 30x45 durf ik zelf nog wel op te kleven, bij grotere formaten wordt het voor mij te moeilijk om de foto juist te positioneren.
                    positioneren is niet zo moeilijk... je kan een mal maken...
                    maar ze komen los! Dibond ademt niet en is zooo super glad dat de lijm na verloop van tijd lost...

                    Ik kleef ze zelf 40cm-60cm... maar moet ze na verloop van tijd opnieuw kleven...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe fotoposter ophangen

                      Op Dibond gebruiken ze normaalgezien een laagje dubbelzijdige tape, geen lijm.

                      Ik heb zelf nog een foto's op Dibond gekleefd, voor de fotoclub kleef ik wel 30x40cm foto's op een karton als versteviging. Dat is inderdaad iets anders dan ze op een gladde plaat kleven.
                      Er bestaat ook zelfklevende kunststofplaat om foto's op te kleven, maar voor zo'n grote oppervlakte zal die niet stevig genoeg zijn.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X