Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

proficiat aan Bablo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • proficiat aan Bablo

    proficiat met je behaalde overwinnig was een sterk beeld
    ook an nummer twee Erven en drie Tenzin
    ook de rest van de top 12
    het was een sterke challenge met mooie plaatjes van herfstlicht in alle kleuren
    ook nog een proficiat aan aerts_bert deze behoorde tot mijn favorieten
    maar met je 13 de plaats val je net buiten de puntentelling
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: proficiat aan Bablo

    Ook een proficiat aan Bablo die me nipt voor wist te blijven , maar het is je zeker gegund want het was een prachtige foto. Ook aan Tenzin die het gezegde "de trein is altijd een beetje reizen" hier mooi tot zijn recht heeft doen komen. En daarmee ook op het podium komt. Ook aan de ganse top 12en verder want vele foto's waren aan elkaar gewaagd. Daarom ook het hoge gemiddelde.

    Een speciale vermelding voor Andyvy (ondanks de lensflare) toch een heel mooie foto gebracht heeft en voor mij wat hoger mocht genoteerd staan en aan dmiddern die de pech had het daglicht (herfstlicht) niet te mogen aanschouwen maar dit toch origineel wist op te lossen.

    Mijn foto heb ik gemaakt op 1november. Toen het duidelijk werd dat het herfstlicht ging worden was dit hetgeen ik direct in gedachten had. Maar daarvoor moeten de weersomstandigheden goed zijn (mist en zon), en dit was het ook op 1 november. Daar ik altijd de zondagnacht werk had ik niet in mijn bed gezeten en ben ik (na het belijken van vorige uitslag en het drinken van een kop sterke koffie) direct op pad gegaan. Ik heb wel ondervonden dat foto's maken waneer je 24 uur wakker ben niet zo makkelijk is (bewegingsonscherpte) . Maar de moeite is niet tevergeefs geweest. Eigenlijk had ik nog een mooiere, dezelfde dreef met waarin een kindje van amper 3à4 jaar liep met een grote tak bij zich. Zijn ouders waren net een zijbaantje ingeslagen en het kindje bleef wat alleen achter in die prachtige dreef en zonnestralen.....maar de foto was helemaal niet scherp

    Op naar het laatste thema van het jaar.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: proficiat aan Bablo

      Aan de 3 podium Challengers mijn welgemeende felicitaties.

      Deze Nov Challenge kende een beetje een moeilijke start. De weergoden waren is niet zo gunstig gezind, waardoor het herfstlicht een beetje lang op zich liet achten.

      Vele Challengers lieten zich door dit minder goede herfstweer niet ontmoedigen en brachten toch nog ongelooflijke prachtige foto’s die verwijzen naar het thema.

      De winnende foto van Bablo brengt een foto met uitzonderlijke zachte belichting en kleuren. Het schept een sprookjesachtige sfeer. Het is slechts de tweede maal dat Bablo aan de Challenge deelneemt en laat meteen zien wat we van hem/haar in de toekomst nog mogen verwachten.

      De foto van Erven was een beetje de foto welke ik in gedachten had toen ik eind Okt de enquête voorstelde. Met dit verschil dat ik het niet zo mooi zou weten te brengen. Wetende onder welke omstandigheden Erven deze foto moest maken zal het voor Erven een tevreden gevoel geven om met dit Challenge resultaat als tweede te mogen eindigen.

      Tenzin die voor de eerste maal meedoet brengt eveneens een mooi resultaat. Deze foto doet me sterk terug denken aan de eerste treinkaping in de wereld nabij Wijster (Nl) door Zuid-Molukkers.

      Dit is ook de Challenge met het hoogste algemeen gemiddelde.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: proficiat aan Bablo

        Een dikke proficiat voor Bablo met je 1e plaats. Zeker een terechte overwinning
        Ook voor de tweede Erven en derde Tenzin die eveneens sterke foto's wisten te plaatsen.
        De rest van de top 12 en al de anderen die mee gedaan hebben. Er zaten werkelijk hele mooie tussen waardoor het niet makkelijk was de punten te verdelen.
        Nikon D300s met nog wat glas en attributen
        Foto Lucky

        Comment


        • #5
          Re: proficiat aan Bablo

          Proficiat aan iedereen die meedeed aan deze challenge!
          Als je de scores bekijkt was het inderdaad een spannende "challenge"
          Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

          Comment


          • #6
            Re: proficiat aan Bablo

            Dikke proficiat aan Bablo en de hele top 12
            Daar waren héle schoontjes bij, deze maand !
            Grts Maddy
            zero

            Comment


            • #7
              Re: proficiat aan Bablo

              Dikke proficiat aan Bablo, Erven en Tenzin.
              't Was een beetje lang wachten deze maand op echt mooi licht en toch hebben jullie het weten vast te leggen.


              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: proficiat aan Bablo

                Proficiat aan Bablo..prachtige foto trouwens.
                aan de rest...Keep up the good work!

                Comment


                • #9
                  Re: proficiat aan Bablo

                  Gefeliciteerd Bablo
                  Mooie winnende foto.

                  En ook felicitaties aan de andere deelnemers want het was een hoogstaande challenge : veel inzendingen en toch een (zeer) hoog gemiddelde
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: proficiat aan Bablo

                    Proficiat Bablo! Heel mooi beeld.

                    Ik vond het heel leuk trouwens om eens mee te doen en spannend. Is dat altijd zo dat de challenge zou traag op gang komt?

                    Mijn foto heeft me een halve paniekaanval bezorgd, toen ik de foto genomen had en terug naar huis wou rijden merkte ik dat mijn autosteutel uit mijn zak was gevallen. Het was al donker aan het worden en ik stond ergens "in the middle of nowhere", gsm natuurlijk in de auto. De sleutels waren eruitgevallen in redelijk hoog gras. Ik heb er 20 minuten over gedaan om ze terug te vinden.

                    @Erven: ik vind het tof dat je een hele reeks van mensen nog na de wedstrijd wat extra positieve commentaar geeft, thx.
                    Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: proficiat aan Bablo

                      Proficiat Bablo! Maar zeker ook aan Erven, Terzin, dare2fly, Lolooke, enz enz!
                      Ik vond het ook een zeer goede challenge, zeer veel mooie foto's!

                      Ook bedankt Ervin voor de "speciale vermelding" :-), leuk om te horen. 't Was mijn eerste deelname aan de challenge en 'k twijfelde nogal welke ik zou opsturen. Ik had er ook van andere onderwerpen (zonder lensflare), maar die onderwerpen of gelijkaardige kwamen al terug in vorige deelnames.

                      Comment


                      • #12
                        Re: proficiat aan Bablo

                        Ook een dikke proficiat aan de eerste drie en alle deelnemers van deze maand voor de inzet.
                        Voor mijn foto ben ik om 6.15uur moeten opstaan omdat het rijden naar het vinne in zoutleeuw een uur rijden was. Een tiental foto's getrokken en terug naar huis. Weer een uur. ondertussen een boete gekregen van 50 euro. Geflits tegen 79/uur waar ik 70 mocht rijden. Maar ja, je moet er iets voor over hebben.
                        Ben wel blij dat ik de meeste tienen heb gekregen. Alleen die vervelende eentjes en tweetjes alweer. Das eigen aan de challenge, he. Maar volgens mij toch onverdiend
                        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                        Comment


                        • #13
                          Re: proficiat aan Bablo

                          Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht

                          ook nog een proficiat aan aerts_bert deze behoorde tot mijn favorieten

                          maar met je 13 de plaats val je net buiten de puntentelling
                          Bedankt Lily, nu heb ik toch een beetje gewonnen.

                          En van mij ook een proficiat aan de top 3 en de rest van de deelnemers.
                          I put the sexy in dyslexia

                          Comment


                          • #14
                            Re: proficiat aan Bablo

                            Ammaai zoveel felicitaties, dat is een opsteker. Veel dank voor de toffe reacties

                            Ik heb BD nog niet zo lang geleden ontdekt en heb men nieuwe toestel ook nog niet zo lang. ((heb een jaar met een geleend toestel gewerkt maar onlangs kon ik me niet meer houden en heb me dan na meer dan een jaar dromen een 5D aangeschaft)

                            De challenge vind ik een ideale en leuke gelegenheid om foto's te laten beoordelen.

                            Die dag dat ik het mistige bos tegenkwam, was eigenlijk nogal inspiratieloos begonnen. Er was mist maar wat ermee aanvangen? Na een uurtje rondrijden op zoek naar een onderwerp ben ik gestopt om te voet verder gegaan
                            na enkele teleurstellende snapshots stapte ik het mistige bos in en dat was wel liefde op het eerste gezicht. Toen ik die strakke bomen met kale kruinen zag, wist ik dat het hier moest gebeuren bovendien was de kleur van de blaadjes mooi rood en ze lagen op grond, een wereld op zijn kop dacht ik. Toch nog terug naar huis met een leuk plaatje.

                            Nog een leuk weetje. Tenzin had een mooie gelijkaardige foto (als zijn inzending)in het forum staan. Ik had hem erop gewezen dat dat een goeie zou zijn geweest voor de Challenge.
                            Heeft hij toch wel een zeer goede score behaald zeker en zo bijna gewonnen, waarvoor proficiat
                            Nogmaals veel dank voor de toffe reacties. Voor de Challenge Nostalgie heb ik nog geen enkel idee van hoe een mooi beeld te maken met dit thema, het is wel een zeer ruim interpreteerbaar thema, van the A-team tot Edith Piaf en zoveel meer zal ik maar zeggen.

                            @ dirkfotografie: Ik dacht dat jij ging winnen, jammer te horen dat het je nog een boete gekost heeft. Mocht je ooit tentoonstellen en er is een koper voor die foto, dan is die wel meteen meer waard :-)
                            Last edited by Bablo; 2 december 2010, 10:41.
                            Graag een eerlijke mening.

                            Comment


                            • #15
                              Re: proficiat aan Bablo

                              Proficiat Bablo,je hebt het herfstlicht mooi weten te vangen
                              ook de rest van de deelnemers een dikke proficiat, er zaten zeer mooie tussen.

                              greetz,


                              peter
                              Mijn Fanpagina
                              Mijn website
                              Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

                              Comment

                              Working...
                              X