Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leterme gaat op zijn bek ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leterme gaat op zijn bek ...

    Stel

    Je loopt ergens in Ieper en je ziet Leterme op zijn bek gaan. Uiteraard heb je daar als uitstekend fotograaf een beeld van kunnen maken.
    Kan je dan deze verkopen aan de boekskes?
    Ik heb hier al wat rondgesnuffeld rond verkopen op het forum, maar meestal draaien die discussies rond stockphotos ed.
    Mijn bedoeling is niet om geld te gaan verdienen met fotografie of hier de paparazzi te gaan uithangen.
    Maar gisteren hadden we het er over tijdens de avondschool. Een collega van een medecursist had shots kunnen nemen van Prins Filip in een hotel op reis. De boekskes waren daar zot van en hij heeft daar een aardig centje mee bijverdiend. (Ik spreek hier over +/- 1000 euro)
    En ja, ik zal het aangeven aan de belastingen.

  • #2
    Re: Leterme gaat op zijn bek ...

    Leterme is een publiek figuur, en je neemt de foto op straat.

    Als de boekskes willen betalen, dan kan je die foto verkopen!

    Comment


    • #3
      Re: Leterme gaat op zijn bek ...

      Wie geeft daar nu geld voor? Die gaat nu toch al jaren lang op zijn bek?

      Comment


      • #4
        Re: Leterme gaat op zijn bek ...

        Moet één van zijn geiten vallen en hij zit daar bovenop...dat zou geld opbrengen alléé als ze er geld willen aan geven
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Leterme gaat op zijn bek ...

          Ik denk veel mensen als ze het eens in het ECHT kunnen zien!

          Alez vooruit. Dit weekend eens naar Ieper peis ik.

          Comment


          • #6
            Re: Leterme gaat op zijn bek ...

            Persoonlijk voel ik me niet lekker om de mensen belachelijk te maken, al heb ik in het verleden ook wel door men job als cameraman mensen in 'ongemakkelijke' situaties blijven filmen, gewoon omdat het van me verwacht werd en als een andere media het filmt of fotografeert kan je het niet maken om terug te komen op de redactie en het 'niet hebben'. Puur persoonlijk had ik vaak de camera liever uitgezet.
            Behalve dan als er echt iets schandaligs afspeelt voor de lens.
            Je moet dat zelf uitmaken of je ermee kan leven want er is allesinzs vraag naar en willen of niet de mensen zien dat graag.
            Graag een eerlijke mening.

            Comment


            • #7
              Re: Leterme gaat op zijn bek ...

              Legaal mag en kan het misschien allemaal, maar etisch? Diene mens is ook maar een mens, neen? Ik zou het er persoonlijk qua geweten moeilijk mee hebben. Nu ja, ik verdien dan ook geen geld door zo een 'braaf' geweten...
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Leterme gaat op zijn bek ...

                +- 1000 euro voor foto's van Filippeke in een hotel?

                nie slecht maar persoonlijk had ik veel meer gevraagd, als ze de foto's kost wat kost willen hebben, betalen doen ze toch hoor.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #9
                  Re: Leterme gaat op zijn bek ...

                  hmmz ik vraag me af wat ze geven voor een foto van prins Laurent op studio 54 aan de zijde van een promobabe
                  Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
                  Mijne Flickr
                  Mijn site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leterme gaat op zijn bek ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bablo Bekijk bericht
                    Persoonlijk voel ik me niet lekker om de mensen belachelijk te maken.
                    Behalve dan als er echt iets schandaligs afspeelt voor de lens.
                    en wanneer is dat?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leterme gaat op zijn bek ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door havik Bekijk bericht
                      hmmz ik vraag me af wat ze geven voor een foto van prins Laurent op studio 54 aan de zijde van een promobabe
                      Niets, is normaal gedrag van Laurent
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leterme gaat op zijn bek ...

                        Los van ethische bezwaren en dergelijke: contacteer gewoon zelf "de boekskes" en vraag of ze interesse hebben? De foto's maken is maar 10% van het werk, ze aan de man brengen is 90% van het werk als je nog niet bekend bent bij agentschappen en dergelijke...

                        Concreet: de contactgegevens van redacties en dergelijke vind je in de colofons van "de boekskes" en uiteraard op hun websites.

                        Veel geluk en hou ons op de hoogte!

                        Roeland
                        www.135mm.be
                        @135mm_leuven
                        info@135mm.be

                        Comment

                        Working...
                        X