Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

    Tyne Cot Cemetery Passendaele... (W-Vl).
    Mijn bedoeling is... om je even laten stil te staan en even stil te laten worden...

    Beginnen deed ik in het huisje waar het lekker warm was... Even genietend van het uitzicht vanaf hier ging ik verder... teksten en foto's, alsook een video scherm waar om de 5 seconden een naam doorheen klinkt gaf me een vermoeden...

    Hier liggen veel soldaten... bijna 12.000 graven... groot deels Brits, maar ook Oostenrijk, Nieuw Zeeland, zelfs 4 Duitse graven... Te veel gewoon, om te bezichtigen, maar ook te veel... gewoon... te veel

    35.000 namen staan om deze muur, waarvan dit slechts een deel is, van gesneuvelden...
    Bij het zeggen van België mag splitsen, moet je 2 x nadenken

    Doorwandelend, voeten krijgen lichtjes koud... Hier kan je toch niet "trunten"... Het is heel hoog kijken naar dit monument die centraal staat... De lucht ziet er blauw uit, maar deze was eigenlijk grijs en koud...

    De roos staat centraal op dit kerkhof, ook wel poppy genaamd...

    Even verder wandelen om de zonsondergang te zien...

    Dan besluit ik naar huis te gaan, nog even rondkijken... De boom geeft perfect het gevoel hier weer... dor... kaal... maar toch wit, wit van hoop.

    Op weg naar de auto kijk ik nog even om ... Het wordt donker, ik kan hier nog eeuwig blijven, raar,...

    Neen, hier heb ik geen spijt van, mijn zaterdagnamiddag, opgeofferd voor... 1/1000000 wat zij opofferden, respect.

    R.I.P.

    Emmanuel
    Last edited by Manutje; 30 november 2010, 20:41.
    Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

  • #2
    Re: Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

    (stilte)
    "You never fail because you made a mistake
    You only win because you try"
    - Marcus Hilton (bekend danser)
    FLICKR

    Comment


    • #3
      Re: Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

      Tyne Cot Cemetery Passendaele... (W-Vl).
      Mijn bedoeling is... om je even laten stil te staan en even stil te laten worden...

      Enkel deze tekst was/is voor mij voldoende. De foto's zijn m.i. sterk genoeg om het verhaal zonder woorden te brengen.

      Al heb ik wel iets met kerkhoven in het algemeen, het verhaal in wat geweest is, niet meer is... het werkt als een magneet op me.
      Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
      Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

      Comment


      • #4
        Re: Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

        Met respect.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

          Nu zijn we zwijgzame getuigen van iets waarvan we eigenlijk nooit getuigen moesten zijn.
          En hopelijk nooit meer.

          Comment


          • #6
            Re: Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

            Kijk in de geschiedenis wat goden en politiekers en zogenoemde leiders aangericht hebben, we zullen het nooit leren !!
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

              "Nooit meer oorlog" 11/11/1918, Waardevolle woorden, nooit ten uitvoer gebracht.

              deze sfeer doet me eigenlijk denken aan het kerstbestand van het jaar 14, als het aan de soldaten had gelegen had dit drama nooit plaats gevonden.
              "You never fail because you made a mistake
              You only win because you try"
              - Marcus Hilton (bekend danser)
              FLICKR

              Comment


              • #8
                Re: Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

                De laatste keer dat ik er was (2005), was in dezelfde weersomstandigheden met 20 studenten uit een land waar ze geen woord hebben voor "oorlog".
                Eén van de meisjes was bijzonder geëmotioneerd en toen ik vroeg : "how old are you now Hrefna ?" zei ze : 18.
                Exact de leeftijd op het graf voor ons.

                We kunnen dit soort foto's gewoon niet genoeg tonen

                Mvg

                PaulM

                Comment


                • #9
                  Re: Tyne Cot Cemetery in de sneeuw...

                  een mooie reeks laat je ons hier zien
                  ben er zelf ook geweest en je word er werkelijk stil van

                  proficiat met je verjaardag vandaag
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                  Comment

                  Working...
                  X