Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk boek voor een beginner?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk boek voor een beginner?

    Hallo allemaal,

    Ik ben een beginnend amateurtje. Bij het zien van al die mooie fotos hier vraag ik me soms af hoe jullie dat soms voor elkaar krijgen... ]
    Ik weet wel dat het veel met geduld en ervaring te maken heeft maar er moet toch een of ander boek zijn dat me hierbij kan helpen.
    Heb ondertussen al veel ontdekt door jullie commentaar te lezen en te proberen toe te passen.

    Enige suggesties of tips? alles is welkom

    Groetjes,
    Bartolomoio

    Canon stuff, BD0258BE

  • #2
    Hoi bartolomoio,

    Ik heb onlangs dezelfde vraag hier gesteld. "Digitale fotografie" van Erik Mansvelders was het antwoord in koor. Als een hazewind naar De Standaerd boekhandel, 59€ armer, maar een prachtboek rijker!
    Een aanrader hoor, héél veel informatie voor de newbies (en gevorderden), en leest zeer vlot (ben hem nu voor de 2de maal aan het lezen, een kwestie van het onbegrepene..., enfin, om het beter te bevatten dus)

    Groetjes, en veel leesgenot,
    Jan

    Groetjes, Jan
    BD0280BE

    Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

    Comment


    • #3
      op proxis.be kun je die ook bestellen: €54.50 en snel thuisgeleverd... De mijne is maandag toegekomen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        heb het nog eens gemeld maar in de carrefour in zemst(Mechelen) ligt hij te koop voor 28 euro is wel een eindje rijden van bij jou

        Comment


        • #5
          Ik ga eerst eens kijken in de carrefour van burcht, je weet maar nooit. naar zemst rijden zie ik niet echt zitten voor een boek...
          Dan zal het de standaard of de fnac worden.

          Groetjes,
          Bartolomoio

          Canon stuff, BD0258BE

          Comment


          • #6
            een tijdje geleden was die op een boekenbeurs in antwerpen, te koop aan 14 euro. Jammer genoeg (voor mij dan toch)verspreidde het nieuws zo snel dat tegen dat ik er was de voorraad al op was.
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

            Comment


            • #7
              Heb hem, voor 29€ in carrefour burcht.

              Dank je allemaal
              Groetjes,
              Bartolomoio

              Canon stuff, BD0258BE

              Comment


              • #8
                kom net terug van de biggs in hasselt, 29 euro !
                eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
                --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

                Comment


                • #9
                  graag gedaan

                  Comment


                  • #10
                    Bartolomoio,

                    Was dat het laatste exemplaar?

                    Ik ben zonet daar geweest en kon het boek niet vinden.
                    Die persoon die me daar hielp kon het boek ook niet in de computer opzoeken, ze hebben die boeken dus niet gecatalogeerd (noch op titel , noch op auteur)

                    Comment


                    • #11
                      Ik kan altijd eens gaan zien in de Carrefour in Ninove aanstaande vrijdag als ik daar passeer.

                      Andere boeken die ik heb:
                      Photoshop voor dummies (legt alles op een vlotte manier uit)
                      Digitaal fotograferen (Portretten) van Simon Joinson (voor € 9,90: duidelijk en compact)
                      Digitaal fotograferen (Landschappen) van dezelfde auteur tegen dezelfde prijs.
                      Die zijn te bestellen bij Standaard boekhandel.

                      Anders heb ik ook nog Digitale fotografie en beeldbewerking van Michael Freeman (28 €)
                      Photoshop voor windows en Macintosh van Elaine Weinmann en Peter Lourekas voor € 17,50 bij Standaard boekhandel en voor nog iets minder in Fnac. Let op: in sommige winkels zie ik die nog liggen aan € 34!

                      Comment


                      • #12
                        geen exemplaren meer in ninove, ben vorige week reeds gaan kijken

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb een boek kado gekregen van Jhon Freeman uitgeverij veltman.
                          Als totale leek heb ik hier toch heel wat aan, er staat uitgebreid uitgelegd alles over fotografie.
                          Van wegwerpcamera tot DSLR.
                          Met technieken om te fotograferen en bewerkingen.
                          Ik vind dit dus een goed boek om als beginneling bij de hand te hebben.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by rikketik
                            heb het nog eens gemeld maar in de carrefour in zemst(Mechelen) ligt hij te koop voor 28 euro is wel een eindje rijden van bij jou
                            Ben vanmiddag effe gaan kijken, GEEN boek van Eric M. in Zemst meer !

                            Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                            Comment


                            • #15
                              Naast de bijbel van EM, vind ik het boek "Peter K. Burian en Robert Caputo, National Geographic Fotogids : een praktische handleiding, 352 p." (ISBN : 90-76963-11-8) ook zeer goed voor een beginnend (digitaal en analoog) fotograaf.
                              This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                              My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

                              Comment

                              Working...
                              X